Pregled bibliografske jedinice broj: 140062
Pedagoški aspekti rada učitelja sa zapuštenom djecom
Pedagoški aspekti rada učitelja sa zapuštenom djecom, 2001., doktorska disertacija, Filozofski fakultet u Rijeci, Rijeka
CROSBI ID: 140062 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pedagoški aspekti rada učitelja sa zapuštenom djecom
(Pedagogical aspects teachers work with neglected children)
Autori
Zloković, Jasminka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Filozofski fakultet u Rijeci
Mjesto
Rijeka
Datum
17.05
Godina
2001
Stranica
481
Mentor
Dr.sc. Marko, Mušanović, red. prof.
Ključne riječi
učitelj; pedagoški aspekti; zapuštena djeca; obitelji u riziku; djeca u rizikuca
(teachers; pedagogical aspects; neglected children; risc family; risc children)
Sažetak
Budući da se problem zapuštanja djece odnosi na veliki dio populacije, rezultati istraživanja znatno pridonose boljem poznavanju same problematike, što na pragmatičkome polju pridonosi poboljšanju stanja zapuštene djece. Rad iz područja društvenih znanosti s humanističkom orijentacijom polazi od hipoteza da je moguće i jedino opravdano pridonjeti ukupnom razvoju svakog pojedinca kroz sve pedagoško-psihološke aspekte.Od škole kao odgojno-obrazovne institucije realno je očekivati da pruži kvalitetnu stručnu pomoć i zaštiti dijete.Rezultati su ispitivanja pokazali, da se mora intenzivno raditi na razvijanju i promjeni sustava prepoznavanja zapuštenih učenika u školi, što je problem kojemu se do sada, zbog različitih okolnosti kao što je nedovoljna primjena provjerenih kriterija u prepoznavanju ove pojave, neupotpunjenost stručno-razvojnih službi, preopterećenost učitelja, nedostatak programa za rad s ovim učenicima, kao i zbog nekih drugih problema koji se ovim ispitivanjem pokazalo, nije posvećivalo dovoljno pozornosti. Analizirajući dosadašnje teorijske spoznaje i rezultate provedenog istraživanja možemo zaključiti da je rad učitelja na problemima zapuštenih učenika pedagoški opravdan i važan dio njihova stručnog rada. Rezultati istraživanja upućuju na zaključak o pozitivnim učincima rada učitelja sa zapuštenim učenicima u školi i s obzirom na njihove roditelje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija