Pregled bibliografske jedinice broj: 139252
Osobine i motivacija učenika u kvalitetnoj školi
Osobine i motivacija učenika u kvalitetnoj školi // RI KVAŠ-21: Svaki učenik može uspjeti / Tonšić-Krema, J. ; Vrabec, M. ; Štemberger, A. (ur.).
Rijeka: Medicinska škola u Rijeci, 2002. str. 22-29 (predavanje, nije recenziran, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 139252 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Osobine i motivacija učenika u kvalitetnoj školi
(Students&#8217 ; characteristics and motivation in quality school)
Autori
Kolić-Vehovec, Svjetlana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
RI KVAŠ-21: Svaki učenik može uspjeti
/ Tonšić-Krema, J. ; Vrabec, M. ; Štemberger, A. - Rijeka : Medicinska škola u Rijeci, 2002, 22-29
Skup
RI KVAŠ-21, drugi susret kvalitetnih škola
Mjesto i datum
Rijeka, Hrvatska, 22.11.2002. - 24.11.2002
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
samopoštovanje; ispitna anksioznost; intrinzična motivacija; stav prema školi; školsko postignuće
(self-esteem; test anxiety; intrinsic motivation; attitude toward school; school achievement)
Sažetak
Cilj je ovog istraživanja bio usporediti samopoštovanje, ispitnu anksioznost, intrinzičnu motivaciju i stav prema školi učenika iz škola u kojima se primijenjuju principi kvalitetne škole Williama Glassera i učenika iz kontrolne škole u kojoj se ti principi ne primijenjuju. Ispitano je 95 učenika trećih razreda, 168 učenika petih razreda i 145 učenika osmih razreda. Rezultati su pokazali da u osobinama ličnosti i intrinzičnoj motivaciji nema razlika kod učenika trećih razreda, dok učenici petih razreda iz eksperimentalne skupine pokazuju više samopoštovanje i intrinzičnu motivaciju, a manju ispitnu anksioznost od učenika iz kontrolne skupine. U osmim razredima eksperimentalne skupine učenici imaju više samopoštovanje i samostalniji su od učenika kontrolne skupine. Pozitivniji stav prema školi iskazuju učenici eksperimentalne u odnosu na kontrolnu grupu u sve tri dobne skupine. Od trećeg do osmog razreda u eksperimentalnoj skupini se ne mijenja samopoštovanje niti samostalnost, ali se nakon petog razreda smanjuje intrinzična motivacija, a povećava ispitna anksioznost. Ovi negativni trendovi uočljivi su kod kontrolne skupine već nakon trećeg razreda, a uočava se i pad samopoštovanja i samostalnosti u radu. Uočava se trend smanjenja interesa za školu i razvoja negativnog stava prema školi s prijelazom iz nižih u više razrede, s tim da ove promjene u kontrolnoj skupini počinju već nakon trećeg razreda.
Izvorni jezik
Hrvatski