Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 139246

Socijalni status hiperaktivne i agresivne djece


Kolić-Vehovec, Svjetlana; Stefanovski, Nataša
Socijalni status hiperaktivne i agresivne djece // Psihologijske teme, 6-7 (1997), 54-66 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 139246 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Socijalni status hiperaktivne i agresivne djece
(Social status of hyperactive and aggressive children)

Autori
Kolić-Vehovec, Svjetlana ; Stefanovski, Nataša

Izvornik
Psihologijske teme (1330-108X) 6-7 (1997); 54-66

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
socijalni status; hiperaktivnost; agresivnost
(social status; hyperactivity; aggressiveness)

Sažetak
Povezanost hiperaktivnosti i agresivnosti sa socijalnom prihvaćenošću i školskim postignućem ispitana je na 298 učenika trećih i četvrtih razreda osnovne škole. Konstruirana je Skala za procjenu hiperaktivnih i agresivnih ponašanja učenika. Hiperaktivnost i agresivnost djece procjenjivali su njihovi učitelji. Skala se sastoji od Subskale hiperaktivnosti i Subskale agresivnosti, koje su visoko povezane (r=.69). Socijalni status učenika utvrđen je pomoću Skale socijalne distance. Dobivene su spolne razlike u procijenjenoj hiperaktivnosti i agresinosti. Dječaci su procjenjivani kao hiperaktivniji i kao agresivniji u odnosu na djevojčice. Spolne razlike nisu nađene za socijalni status. Agresivnost i hiperaktivnost značajno su negativno povezane i sa socijalnim statusom i sa školskim uspjehom, s time da je povezanost jača s hiperaktivnošću nego s agresivnošću. Agresivnosi i hiperaktinost interakcijski djeluju na socijalni status učenika. Na niskoj razini hiperaktivnosti, visoko agresivni učenici imaju niži socijalni status u odnosu na nisko agresivne učenike. Visoko hiperaktivni su lošije prihvaćeni bez obzira na razinu agresivnosti. S obzirom na tip socijalnog statusa, utvrđene su značajne razlike u indeksu socijalnog statusa među svim statusnim grupama. Što je u nekoj statusnoj grupi veća razina nekontroliranog ponašanja, to je prosječni indeks socijalnog statusa grupe niži. Neprimjerena ponašanja hiperaktivne i agresivne djece, koja su povezana s lošim socijalnim statusom te djece, vjerojatno su posljedica nedovoljne socijalne kompetencije, odnosno nedovoljno znanja o socijalnom ponašanju, ali i samoga ponašanja.

Izvorni jezik
Hrvatski



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Svjetlana Kolić-Vehovec (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Kolić-Vehovec, Svjetlana; Stefanovski, Nataša
Socijalni status hiperaktivne i agresivne djece // Psihologijske teme, 6-7 (1997), 54-66 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Kolić-Vehovec, S. & Stefanovski, N. (1997) Socijalni status hiperaktivne i agresivne djece. Psihologijske teme, 6-7, 54-66.
@article{article, author = {Koli\'{c}-Vehovec, Svjetlana and Stefanovski, Nata\v{s}a}, year = {1997}, pages = {54-66}, keywords = {socijalni status, hiperaktivnost, agresivnost}, journal = {Psihologijske teme}, volume = {6-7}, issn = {1330-108X}, title = {Socijalni status hiperaktivne i agresivne djece}, keyword = {socijalni status, hiperaktivnost, agresivnost} }
@article{article, author = {Koli\'{c}-Vehovec, Svjetlana and Stefanovski, Nata\v{s}a}, year = {1997}, pages = {54-66}, keywords = {social status, hyperactivity, aggressiveness}, journal = {Psihologijske teme}, volume = {6-7}, issn = {1330-108X}, title = {Social status of hyperactive and aggressive children}, keyword = {social status, hyperactivity, aggressiveness} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font