Pregled bibliografske jedinice broj: 139246
Socijalni status hiperaktivne i agresivne djece
Socijalni status hiperaktivne i agresivne djece // Psihologijske teme, 6-7 (1997), 54-66 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 139246 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Socijalni status hiperaktivne i agresivne djece
(Social status of hyperactive and aggressive children)
Autori
Kolić-Vehovec, Svjetlana ; Stefanovski, Nataša
Izvornik
Psihologijske teme (1330-108X) 6-7
(1997);
54-66
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
socijalni status; hiperaktivnost; agresivnost
(social status; hyperactivity; aggressiveness)
Sažetak
Povezanost hiperaktivnosti i agresivnosti sa socijalnom prihvaćenošću i školskim postignućem ispitana je na 298 učenika trećih i četvrtih razreda osnovne škole. Konstruirana je Skala za procjenu hiperaktivnih i agresivnih ponašanja učenika. Hiperaktivnost i agresivnost djece procjenjivali su njihovi učitelji. Skala se sastoji od Subskale hiperaktivnosti i Subskale agresivnosti, koje su visoko povezane (r=.69). Socijalni status učenika utvrđen je pomoću Skale socijalne distance. Dobivene su spolne razlike u procijenjenoj hiperaktivnosti i agresinosti. Dječaci su procjenjivani kao hiperaktivniji i kao agresivniji u odnosu na djevojčice. Spolne razlike nisu nađene za socijalni status. Agresivnost i hiperaktivnost značajno su negativno povezane i sa socijalnim statusom i sa školskim uspjehom, s time da je povezanost jača s hiperaktivnošću nego s agresivnošću. Agresivnosi i hiperaktinost interakcijski djeluju na socijalni status učenika. Na niskoj razini hiperaktivnosti, visoko agresivni učenici imaju niži socijalni status u odnosu na nisko agresivne učenike. Visoko hiperaktivni su lošije prihvaćeni bez obzira na razinu agresivnosti. S obzirom na tip socijalnog statusa, utvrđene su značajne razlike u indeksu socijalnog statusa među svim statusnim grupama. Što je u nekoj statusnoj grupi veća razina nekontroliranog ponašanja, to je prosječni indeks socijalnog statusa grupe niži. Neprimjerena ponašanja hiperaktivne i agresivne djece, koja su povezana s lošim socijalnim statusom te djece, vjerojatno su posljedica nedovoljne socijalne kompetencije, odnosno nedovoljno znanja o socijalnom ponašanju, ali i samoga ponašanja.
Izvorni jezik
Hrvatski