Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 139086

Kognicije, suočavanje i ispitna anksioznost u odnosu na uradak djece u situaciji školskog ispitivanja


Šepić, Nataša; Kolić-Vehovec, Svjetlana
Kognicije, suočavanje i ispitna anksioznost u odnosu na uradak djece u situaciji školskog ispitivanja // Psihologijske teme, 8-9 (1999), 79-94 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 139086 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Kognicije, suočavanje i ispitna anksioznost u odnosu na uradak djece u situaciji školskog ispitivanja
(Relation between cognition, coping, test anxiety and children's performance in a school- testing situation)

Autori
Šepić, Nataša ; Kolić-Vehovec, Svjetlana

Izvornik
Psihologijske teme (1332-0742) 8-9 (1999); 79-94

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
kognicije; suočavanje sa stresom; ispitna anksioznost
(cognition; coping with stress; test anxiety)

Sažetak
Cilj je ovoga istraživanja bio ispitati kognicije i strategije suočavanja sa situacijom ispitivanja djevojčica i dječaka, te visoko i niskoanksioznih učenika i utvrditi prediktivnu vrijednost ovih varijabli, uz intelektualne sposobnosti, za uradak na testu znanja. Učenici sedmih i osmih razreda osnovne škole ispitani su Skalom ispitne anksioznosti, Upitnikom o strategijama suočavanja s neuspjehom u školi, Upitnikom dječje kognitivne samoprocjene nakon rješavanja testa iz matematike, te testom inteligencije. Spolne razlike u ispitnoj anksioznosti nisu dobivene, iako djevojčice imaju bolji uradak na testu iz matematike i za vrijeme testa imaju više misli relevantnih za zadatak u odnosu na dječake. Dječaci više razmišljaju o irelevantnim stvarima, ali imaju i više pozitivnih samoprocjena u odnosu na djevojčice. Djevojčice više koriste socijalnu podršku u odnosu na dječake. Visokoanksiozni učenici imaju lošiji uradak i niže sposobnosti odnosu na nisko anksiozne. Oni također više razmišljaju o irelevantnim stvarima i negativno sebe evaluiraju, te više koriste sve strategije suočavanja sa situacijom ispitivanja u odnosu na nisko anksiozne. Najbolji prediktori uratka uz sposobnosti kod djevojčica jesu samoevaluacije, irelevantne misli i socijalna podrška, a kod dječaka pozitivna samoevaluacija i strategija rješavanja problema. Uradak niskoanksioznih učenika, uz sposobnosti, najjače određuje strategija rješavanja problema, a visokoanksioznih pozitivne samoevaluacije. Dobiveni su rezultati u skladu s teorijama interferencije neodgovarajućih misli, koje primarno proizlaze iz negativnog viđenja sebe, i angažiranja na zadatku kod visokoanksioznih učenika.

Izvorni jezik
Hrvatski



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Svjetlana Kolić-Vehovec (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Šepić, Nataša; Kolić-Vehovec, Svjetlana
Kognicije, suočavanje i ispitna anksioznost u odnosu na uradak djece u situaciji školskog ispitivanja // Psihologijske teme, 8-9 (1999), 79-94 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Šepić, N. & Kolić-Vehovec, S. (1999) Kognicije, suočavanje i ispitna anksioznost u odnosu na uradak djece u situaciji školskog ispitivanja. Psihologijske teme, 8-9, 79-94.
@article{article, author = {\v{S}epi\'{c}, Nata\v{s}a and Koli\'{c}-Vehovec, Svjetlana}, year = {1999}, pages = {79-94}, keywords = {kognicije, suo\v{c}avanje sa stresom, ispitna anksioznost}, journal = {Psihologijske teme}, volume = {8-9}, issn = {1332-0742}, title = {Kognicije, suo\v{c}avanje i ispitna anksioznost u odnosu na uradak djece u situaciji \v{s}kolskog ispitivanja}, keyword = {kognicije, suo\v{c}avanje sa stresom, ispitna anksioznost} }
@article{article, author = {\v{S}epi\'{c}, Nata\v{s}a and Koli\'{c}-Vehovec, Svjetlana}, year = {1999}, pages = {79-94}, keywords = {cognition, coping with stress, test anxiety}, journal = {Psihologijske teme}, volume = {8-9}, issn = {1332-0742}, title = {Relation between cognition, coping, test anxiety and children's performance in a school- testing situation}, keyword = {cognition, coping with stress, test anxiety} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font