Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 138289

Didaktički formalizam u nastavi kemije


Valić, Srećko
Didaktički formalizam u nastavi kemije // XVIII. hrvatski skup kemičara i kemijskih inženjera, Sažetci / Zrnčević, Stanka (ur.).
Zagreb: Hrvatsko društvo kemijskih inženjera i tehnologa (HDKI) ; Hrvatsko kemijsko drustvo ; Hinus, 2003. (poster, domaća recenzija, sažetak, stručni)


CROSBI ID: 138289 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Didaktički formalizam u nastavi kemije
(Didactical formalism in teaching in chemistry)

Autori
Valić, Srećko

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni

Izvornik
XVIII. hrvatski skup kemičara i kemijskih inženjera, Sažetci / Zrnčević, Stanka - Zagreb : Hrvatsko društvo kemijskih inženjera i tehnologa (HDKI) ; Hrvatsko kemijsko drustvo ; Hinus, 2003

Skup
XVIII. hrvatski skup kemičara i kemijskih inženjera

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 16.02.2003. - 19.02.2003

Vrsta sudjelovanja
Poster

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
Nastava kemije; Didaktički formalizam
(Teaching in chemistry; Didactical formalism)

Sažetak
Didaktički formalizam je sve češća pojava u nastavi kemije u srednjim školama u Hrvatskoj u posljednjih nekoliko godina. Pod tim pojmom podrazumijeva se učenje činjenica i pojmova napamet, "štrebanje", bez razumijevanja definicija i bez mogućnosti njihove primjene u rješavanju konkretnih problema u kemiji. Tu se još može ubrojiti učenje svih kemijskih formula napamet, "šablonsko" rješavanje zadataka itd. Pojava didaktičkog formalizma u nastavi kemije povezuje se, između ostalog, s dubinom i širinom nastavnih sadržaja predviđenih nastavnim planovima i programima koji nisu prilagođeni uzrastu učenika te s tim u svezi i neprimjerenim obimom učbenika kao temeljnih izvora znanja u nastavi [1]. Posljedice didaktičkog formalizma u nastavi kemije redovito su negativne i dalekosežne, a o tom se problemu, na žalost, kod nas rijetko vode javne rasprave. On zahvaća generacije i generacije učenika koji, mahom, ne svojom krivnjom, izlaze iz srednjih škola bez sistematiziranog znanja i temeljnih spoznaja u kemiji, kao baze za nastavak daljnjeg obrazovanja. [1] Valić, S., Kem.Ind 50 (2001) 35.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Kemija



POVEZANOST RADA


Projekti:
0062070
0098038

Ustanove:
Medicinski fakultet, Rijeka,
Institut "Ruđer Bošković", Zagreb

Profili:

Avatar Url Srećko Valić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Valić, Srećko
Didaktički formalizam u nastavi kemije // XVIII. hrvatski skup kemičara i kemijskih inženjera, Sažetci / Zrnčević, Stanka (ur.).
Zagreb: Hrvatsko društvo kemijskih inženjera i tehnologa (HDKI) ; Hrvatsko kemijsko drustvo ; Hinus, 2003. (poster, domaća recenzija, sažetak, stručni)
Valić, S. (2003) Didaktički formalizam u nastavi kemije. U: Zrnčević, S. (ur.)XVIII. hrvatski skup kemičara i kemijskih inženjera, Sažetci.
@article{article, author = {Vali\'{c}, Sre\'{c}ko}, editor = {Zrn\v{c}evi\'{c}, S.}, year = {2003}, pages = {315}, keywords = {Nastava kemije, Didakti\v{c}ki formalizam}, title = {Didakti\v{c}ki formalizam u nastavi kemije}, keyword = {Nastava kemije, Didakti\v{c}ki formalizam}, publisher = {Hrvatsko dru\v{s}tvo kemijskih in\v{z}enjera i tehnologa (HDKI) ; Hrvatsko kemijsko drustvo ; Hinus}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Vali\'{c}, Sre\'{c}ko}, editor = {Zrn\v{c}evi\'{c}, S.}, year = {2003}, pages = {315}, keywords = {Teaching in chemistry, Didactical formalism}, title = {Didactical formalism in teaching in chemistry}, keyword = {Teaching in chemistry, Didactical formalism}, publisher = {Hrvatsko dru\v{s}tvo kemijskih in\v{z}enjera i tehnologa (HDKI) ; Hrvatsko kemijsko drustvo ; Hinus}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font