Pregled bibliografske jedinice broj: 138289
Didaktički formalizam u nastavi kemije
Didaktički formalizam u nastavi kemije // XVIII. hrvatski skup kemičara i kemijskih inženjera, Sažetci / Zrnčević, Stanka (ur.).
Zagreb: Hrvatsko društvo kemijskih inženjera i tehnologa (HDKI) ; Hrvatsko kemijsko drustvo ; Hinus, 2003. (poster, domaća recenzija, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 138289 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Didaktički formalizam u nastavi kemije
(Didactical formalism in teaching in chemistry)
Autori
Valić, Srećko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
XVIII. hrvatski skup kemičara i kemijskih inženjera, Sažetci
/ Zrnčević, Stanka - Zagreb : Hrvatsko društvo kemijskih inženjera i tehnologa (HDKI) ; Hrvatsko kemijsko drustvo ; Hinus, 2003
Skup
XVIII. hrvatski skup kemičara i kemijskih inženjera
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 16.02.2003. - 19.02.2003
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
Nastava kemije; Didaktički formalizam
(Teaching in chemistry; Didactical formalism)
Sažetak
Didaktički formalizam je sve češća pojava u nastavi kemije u srednjim školama u Hrvatskoj u posljednjih nekoliko godina. Pod tim pojmom podrazumijeva se učenje činjenica i pojmova napamet, "štrebanje", bez razumijevanja definicija i bez mogućnosti njihove primjene u rješavanju konkretnih problema u kemiji. Tu se još može ubrojiti učenje svih kemijskih formula napamet, "šablonsko" rješavanje zadataka itd. Pojava didaktičkog formalizma u nastavi kemije povezuje se, između ostalog, s dubinom i širinom nastavnih sadržaja predviđenih nastavnim planovima i programima koji nisu prilagođeni uzrastu učenika te s tim u svezi i neprimjerenim obimom učbenika kao temeljnih izvora znanja u nastavi [1]. Posljedice didaktičkog formalizma u nastavi kemije redovito su negativne i dalekosežne, a o tom se problemu, na žalost, kod nas rijetko vode javne rasprave. On zahvaća generacije i generacije učenika koji, mahom, ne svojom krivnjom, izlaze iz srednjih škola bez sistematiziranog znanja i temeljnih spoznaja u kemiji, kao baze za nastavak daljnjeg obrazovanja. [1] Valić, S., Kem.Ind 50 (2001) 35.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kemija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Medicinski fakultet, Rijeka,
Institut "Ruđer Bošković", Zagreb
Profili:
Srećko Valić
(autor)