Pregled bibliografske jedinice broj: 137907
Simuljacija, fikcija, defikcionalizacija
Simuljacija, fikcija, defikcionalizacija // Zagrebački pojmovnik kulture 20. stoljeća: SIMULACIJA, ISTINA, FIKCIJA
Zagreb, 2005. str. x-x (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 137907 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Simuljacija, fikcija, defikcionalizacija
(Simulation, Fiktion, De/fiction)
Autori
Vlašić-Anić, Anica
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zagrebački pojmovnik kulture 20. stoljeća: SIMULACIJA, ISTINA, FIKCIJA
/ - Zagreb, 2005, X-x
Skup
Zagrebački pojmovnik kulture 20. stoljeća: SIMULACIJA, ISTINA, FIKCIJA
Mjesto i datum
Lovran, Hrvatska, 01.05.1999. - 04.05.1999
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
simulacija; fikcija; defikcionalizacija
(Simulation; Fiktion; De/fiction)
Sažetak
Već prvi autoričin susret s proznom Harmsovom minijaturnom "antipričom" Plava bilježnica br. 10 (Golubaja tetrad&#8217 ; ; N 10), odvijao se u "aracionalnome" (Druskin) ozračju alogične, antipoetičke i, u biti antimimetičke, Treće cisfinitne logike beskonačnoga nebitka (Tret&#8217 ; ja cisfinitnaja logika beskonečnogo nebytija) "priče" - ARISTOTEL : HARMS = TO : NE/TO. Ovaj "jednostavan oblik" (Jolles) svih Slučajeva (Slučai, 1933-1939), odnosno, cjelokupnoga Harmsova opusa, zahtijevao je promjenu u njezinu poimanju mogućih naracijskih stanja opstojanja - kako fikcionalnog pripovijedanja: Genette [TO] : HARMS [NE/TO] = [DIEGESIS=MIMESIS] : [DIEGESIS&#8800 ; ; MIMESIS], tako i same "logike književnosti" kao "fikcionalnoga ili mimetičkoga roda" (Hamburger). U Harmsovu slučaju - simulirano "fikcionalno pripovijedanje", prizvano tek palimpsestnim obrisima fingirana započinjanja "početka priče" (Aristotel), samopokazuje se kao bitno autodestruktivna funkcija koja do "aracionalne" (Druskin), cisfinitne nultosti razlaže, destruira, "dekonstruira" (Derrida) (soc)realistički mimetički model fikcionalne zbilje (TO=NE/TO). Suvereno subverzivnim aktom Harmsova narativnog suprematizma - "logika književnosti" kao "fikcionalnoga ili mimetičkoga roda" (Hamburger) preobražava se u alogiku književnosti kao defikcionalnoga ili demimetičkoga roda: simulacijom kao tek paracitatnim sjećanjem anamorfoziran, mimetički model fikcionalne zbilje 'osvješćivan' je na način da raspričavanje (defikcionalizacija) fikcionalnog postaje, jest i biva raspričavana fikcija - RASPRIČA ; RASPRIČA kao raspričavana fikcija kao da jest, postaje, opstaje i nestaje kao raspričavanje, a raspričavanje kao da postaje, jest i biva (samo)raspričano.
Izvorni jezik
Rus
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA