Pregled bibliografske jedinice broj: 136411
Fonološke teškoće osoba s afazijom
Fonološke teškoće osoba s afazijom // Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 40 (2004), 1; 121-129 (međunarodna recenzija, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 136411 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Fonološke teškoće osoba s afazijom
(Phonological difficulties in aphasic patients)
Autori
Prizl Jakovac, Tatjana ; Leko, Ana
Izvornik
Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja (1331-3010) 40
(2004), 1;
121-129
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
auditivno i vizualno prepoznavanje početnog i završnog glasa ; fonem ; leksikon ; proizvodnja govora ; razumijevanje govora
(auditory and visual recognition of initial and final sound ; phoneme ; lexicon ; speech production ; speech perception)
Sažetak
Istraživanje je usmjereno na utvrđivanje razlike u auditivnom i vizualnom prepoznavanju početnog i završnog glasa u riječima i logatomima osoba s različitim vrstama afazije. U ispitivanju je sudjelovalo 12 ispitanika, oba spola, u dobi od 40 do 68 godina. Primjenjen je PALPA test (Psycholinguistic Assessments of Language Processing in Aphasia, Kay, Lesser, Colthert, 1992), odnosno dva njegova subtesta: fonološka segmentacija početnog glasa (16) i fonološka segmentacija završnog glasa (17). Varijabla vrste afazije izdvojena je kao kriterijska varijabla. Ispitanici su pokazali značajne razlike u prepoznavanju početnog i završnog glasa u logatomima i riječima prezentiranim auditivnim i vizualnim putem. Slične su razlike potvrđene i s obzirom na vrstu afazije. Pogreške koje su prisutne kod većine ispitanika temeljene su na razinama leksičkog odabira i fonološkog planiranja
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Demografija
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Sociological Abstracts
- Special Educational Needs Abstracts
- Exceptional Chil Education Resources (ECER-ERIC)
- Content Pages in Education
- PsychInfo