Pregled bibliografske jedinice broj: 133677
Odgoj i obrazovanje za demokratsko građanstvo u Hrvatskoj: Izvješće
Odgoj i obrazovanje za demokratsko građanstvo u Hrvatskoj: Izvješće. Zagreb: Centar za istraživanje, izobrazbu i dokumentaciju u obrazovanju za ljudska prava i demokratsko građanstvo, 2002 (monografija)
CROSBI ID: 133677 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odgoj i obrazovanje za demokratsko građanstvo u Hrvatskoj: Izvješće
(Education for Democratic Citizenship in Croatia: Report)
Autori
Spajić-Vrkaš, Vedrana
Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Autorske knjige, monografija, znanstvena
Izdavač
Centar za istraživanje, izobrazbu i dokumentaciju u obrazovanju za ljudska prava i demokratsko građanstvo
Grad
Zagreb
Godina
2002
Stranica
98
ISBN
953-175-168-4
Ključne riječi
Ljudska prava; demokracija; prosvjetna politika; obrazovanje manjina; Hrvatska; nacionalna izvješća; obrazovanje za ljudska prava; obrazovanje za građanstvo
(Human rights; democracy; educational policy; minority education; Croatia; national reports; education for human rights; education for citizenship)
Sažetak
Izvješće o obrazovanju za demokratsko građanstvo u Hrvatskoj sačinjeno je kao dio istoimenog istraživanja na području Jugoistočne Europe što se provodio pod pokroviteljstvom Vijeća Europe. Podijeljeno je u četiri cjeline. U prvoj cjelini se pod naslovom "Nacionalni kontekst" analizira društveni, politički, kulturni i gospodarski kontekst obrazovanja za demokratsko građanstvo I upravljanja različitošću. Druga cjelina posvećena je prosvjetnoj politici i formalnopravnim pretpostavkama obrazovanja za demokratsko građanstvo i upravljanje različitošću. Opisuju se najvažnije odredbe Ustava i zakona u području školstva te zakona kojima se štite ljudska prava i prava manjina općenito i u području obrazovanja. U istom dijelu se raspravlja i o nacionalnom programu u području ljudskih prava i programima za manjine te se osvrće na zajedničke teme, kao što su cjeloživotno obrazovanje, istraživanje, međunarodna suradnja, osiguranje kvalitete i informacijsko-komunikacijske tehnologije. U trećem poglavlju se iste teme, uz dio o financiranju, analiziraju u kontekstu strategijskih dokumenata i mjera primjene. Četvrto poglavlje sadrži rezultate diskusije o stanju obrazovanja za demokratsko građanstvo i upravljanja različitošću u Hrvatskoj koja je vođena u focus-grupi s predstavnicima nevladinih udruga, udruga mladeži, sjedišta građanstva, Ministarstva i pojedinim učiteljima, odnosno nastavnicima. U "Zaključcima" na kraju Izvješća ukratko se sumiraju rezultati analize i iznose prijedlozi za učinkovitiju izradu i primjenu prosvjetne politike u tim područjima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
0194204
Ustanove:
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb
Profili:
Vedrana Spajić-Vrkaš
(autor)