Pregled bibliografske jedinice broj: 133390
Povezanost kompetencija ravnatelja i pedagoga za vođenje u školi
Povezanost kompetencija ravnatelja i pedagoga za vođenje u školi // Odgoj, obrazovanje i pedagogija u razvitku Hrvatskog društva / HPKZ (ur.).
Zagreb: Hrvatski pedagoško-književni zbor, 2003.
CROSBI ID: 133390 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Povezanost kompetencija ravnatelja i pedagoga za vođenje u školi
(The connection between the competencies of the school principal and pedagogue for leadership in school)
Autori
Staničić, Stjepan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Odgoj, obrazovanje i pedagogija u razvitku Hrvatskog društva
Urednik/ci
HPKZ
Izdavač
Hrvatski pedagoško-književni zbor
Grad
Zagreb
Godina
2003
Raspon stranica
ISBN
953-6134-47-0
Ključne riječi
vođenje, kompetencije, ravnatelj, školski pedagog, povezanost kompetencija ravnatelja i školskog pedagoga
(leading, competence, school principal, school pedagogue, connection between the principal and the pedagogue)
Sažetak
U radu su prikazani rezultati empirijskog istraživanja važnosti i međusobne povezanosti kompetencija "idealnog" ravnatelja i "idealnog" školskog pedagoga za vođenje u školi. Sve kompetencije (osobnu, razvojnu, stručnu, socijalnu i edukacijsku) ispitanici su procijenili važnijom za ravnatelja nego za pedagoga. Za ravnatelja se najvažnija pokazuje razvojna, a za pedagoga akcijska kompetencija. Socijalna kompetencija važnija za ravnatelja, a stručna i osobna su podjednako i za ravnatelja i za pedagoga. Utvrđena je i međusobna povezanost istih kompetencija ravnatelja i pedagoga. Istraživanje je potvrdilo da su ravnatelji i školski pedagozi tijesno međusobno povezani svojim ulogama, zadacima i strukturom svojih poslova u školi. Iz tog slijedi i poterba sličnih kompetencija. Ta činjenica ne smije biti zanemarena ni tijekom osposobljavanja pedagoga i ravnatelja za njihove radne uloge, ni u sustavu njihova profesionalnog razvoja. Osvješćivanje komplementarnosti uloga, isticanje važnosti interdisciplinarnog pristupa i poticanje timskog rada ravnatelja i pedagoga može znatno pridonjeti razvoju i unapređivanju kvalitete autonomne škole.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
0100501
Ustanove:
Institut za društvena istraživanja , Zagreb
Profili:
Stjepan Staničić
(autor)