Pregled bibliografske jedinice broj: 131598
Mobilnost u gradovima
Mobilnost u gradovima // Motovunski glasnik / Šogorić, Selma (ur.).
Zagreb: Škola narodnog zdravlja Andrija Štampar Medicinskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2003. str. 1-5 (pozvano predavanje, nije recenziran, cjeloviti rad (in extenso), pregledni)
CROSBI ID: 131598 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Mobilnost u gradovima
(Mobility in Town)
Autori
Pegan, Srečko ; Jukić, Tihomir
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, cjeloviti rad (in extenso), pregledni
Izvornik
Motovunski glasnik
/ Šogorić, Selma - Zagreb : Škola narodnog zdravlja Andrija Štampar Medicinskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2003, 1-5
Skup
Treća nacionalna konferencija ZDRAVI GRADOVI I URBANO PLANIRANJE
Mjesto i datum
Motovun, Hrvatska, 29.06.2003. - 02.07.2003
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
Urbanističko planiranje; grad; mobilnost
(townplaning; mobility; town)
Sažetak
Mobilnost u gradu uvjetovana je osobnom pokretljivošću stanovnika, ali isto tako i prostornom organizacijom grada, izgrađenom strukturom, tradicijom i kulturom uređenja i korištenja prostora, prirodnim uvjetima, uvjetima opće i osobne sigurnosti, organizacijom javnog i osobnog prometa, uređenjem, opremanjem i održavanjem javnih prostora i drugim. Unapređenje kvalitete mobilnosti i dostupnosti u gradu na području prostornog uređenja planira se urbanističkim planovima grada koji obuhvaćaju izgrađene i neizgrađene prostore, zgrade, promet i komunalnu infrastrukturu. Najugroženija skupina su svakako osobe s teškoćama u kretanju &#8211 ; osobito invalidi, stariji i djeca predškolskog uzrasta. Usmjeravanje pozornosti na rješavanje problema mobilnosti najugroženijih je opravdano, ali pri tome ne treba zaboraviti i na ostale stanovnike i njihova prava slobode kretanja i dostupnosti u gradu koja je već niz godina ozbiljno narušena davanjem prednosti osobnom automobilu. U većim gradovima općenito je ugrožen pješak koji djelomično sigurnost nalazi tek unutar prostorno ograničenih rezervata pješačkih ulica i trgova. Unapređenje kvalitete mobilnosti moguće je postići poticanjem javnosti da se aktivnije uključi u odlučivanje o prioritetima uređenja i time usmjeri gradsku upravu i stručnjake koji brinu o razvoju grada. Postizanje višeg stupnja mobilnosti i dostupnosti u gradu moguće je unaprijediti tehničkim rješenjima, ali jednako tako i unaprjeđenjem društvene svijesti o kulturi življenja u gradu - društvenih odnosa, ljudskih prava i zdravog življenja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Arhitektura i urbanizam