Pregled bibliografske jedinice broj: 1283274
Geometrijske figure u učenju i poučavanju
Geometrijske figure u učenju i poučavanju // Nastavni razred Splitskog matematičkog društva
Split, Hrvatska, 2022. (pozvano predavanje, podatak o recenziji nije dostupan, ostalo, stručni)
CROSBI ID: 1283274 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Geometrijske figure u učenju i poučavanju
(Geometric figures in learning and teaching)
Autori
Baranović, Nives
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, ostalo, stručni
Skup
Nastavni razred Splitskog matematičkog društva
Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 15.12.2022
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Podatak o recenziji nije dostupan
Ključne riječi
definiranje, postavljanje tvrdnji, dokazivanje, rješavanje problema, vizualno-analitička metoda.
(defining, creating statements, proving, problem-solving, visual-analytical method)
Sažetak
Geometrijske su figure privilegirano sredstvo za razvoj matematičkog mišljenja, a geometrijska su znanja društveno korisna. Ipak, iskustva nastavnika matematike kao i rezultati istraživanja u matematičkom obrazovanju pokazuju da mnogi učenici ne vole učiti geometriju, a ima i nastavnika koji je ne vole poučavati pa se u nastavnoj praksi geometrija pomalo marginalizira. Također, brojna istraživanja otkrivaju zašto mnogi učenici imaju teškoće pri učenju geometrijskih sadržaja te daju smjernice koje bi mogle pomoći u njihovu savladavanju. Uzrok je mnogim teškoćama dualnost prirode geometrijskih figura: apstraktnost entiteta i konkretnost vizualnih prikaza, a najvišu razinu mišljenja moguće je postići pri uspostavljanju interakcije i harmonije između obaju aspekata korištenjem triju sustava znakova, od vizualnog i jezičnog do simboličkog. Stoga bi nastava geometrije trebala osigurati stvaranje ravnoteže između apstraktne zahtjevnosti geometrijskih pojmova i konkretnosti oblika kojima su predstavljeni. U skladu s navedenim, cilj je ovoga rada ukazati na specifičnosti geometrijskih figura koje predstavljaju apstraktne ideje te na vrste procesa vizualizacije u svrhu efikasne obrade: kako s perceptivnog čitanja „kako figura izgleda“ prijeći na matematičko tumačenje „što figura predstavlja“. Također, želi se ukazati na korisnost vizualno- analitičke metode usmjerenog opažanja u svrhu razvijanja „geometrijskog oka“ i optimalnog korištenja geometrijske figure u svrhu učenja i poučavanja te razvoja matematičkog mišljenja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Matematika, Kognitivna znanost (prirodne, tehničke, biomedicina i zdravstvo, društvene i humanističke znanosti), Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Projekti:
VLASTITA-SREDSTVA-FFST-INST-2015 - Kognitivni razvoj i ishodi učenja geometrije studenata učiteljskog studija (KRIUGS) (Baranović, Nives, VLASTITA-SREDSTVA - Institucionalni projekt) ( CroRIS)
Profili:
Nives Baranović
(autor)