Pregled bibliografske jedinice broj: 1283250
Otkrivanje matematičke poruke prikazane geometrijskom figurom
Otkrivanje matematičke poruke prikazane geometrijskom figurom // Knjiga apstrakata: XII. simpozijum "Matematika i primene"/The book of abstracts: XII Symposium ”Mathematics and Applications” / Knežević, Miljan (ur.).
Beograd: Univerzitet u Beogradu, Matematički fakultet, 2022. str. 13-13 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1283250 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Otkrivanje matematičke poruke prikazane
geometrijskom figurom
(Discovering a mathematical message represented by a
geometric figure)
Autori
Baranović, Nives
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Knjiga apstrakata: XII. simpozijum "Matematika i primene"/The book of abstracts: XII Symposium ”Mathematics and Applications”
/ Knežević, Miljan - Beograd : Univerzitet u Beogradu, Matematički fakultet, 2022, 13-13
ISBN
978-86-7589-173-4
Skup
XII. simpozijum "Matematika i primene"
Mjesto i datum
Beograd, Srbija, 02.12.2022. - 03.12.2022
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
geometrijski koncept, geometrijsko mišljenje, procesi vizualizacije, troslojno učenje i poučavanje
(geometric concept ; geometric thinking ; visualization processes ; three-layer learning and teaching ; directed observation method.)
Sažetak
Iskustva nastavnika matematike kao i rezultati istraživanja u matematičkom obrazovanju ukazuju na mnoge teškoće s kojima se učenici suočavaju pri učenju geometrije na svim razinama obrazovanja. Jedan od uzroka mnogih teškoća jest dualnost prirode geometrijskih pojmova: apstraktnost entiteta i konkretnost vizualnih prikaza, kojima se predstavljaju (realnim ili artefaktima). Najviša razina mišljenja postiže se pri uspostavljanju interakcije i harmonije između oba aspekta korištenjem triju sustava znakova: vizualnog, jezičnog i simboličkog. Nastava geometrije trebala bi osigurati stvaranje balansa između apstraktne zahtjevnosti geometrijskih pojmova i konkretnosti oblika kojima su predstavljeni. Cilj ovog rada je ukazati na specifičnosti u radu s geometrijskim figurama koje predstavljaju apstraktne ideje te na važnost poznavanja procesa vizualizacije u svrhu prijelaza sa perceptivnog čitanja „kako figura izgleda“ na matematičko tumačenje „što figura predstavlja“. Također, želi se ukazati na korisnost vizualno- analitička metoda usmjerenog opažanja u svrhu razvijanja „geometrijskog oka“ te otkrivanja matematičke poruke prikazane geometrijskom figurom. [The experiences of mathematics teachers, as well as the results of research in mathematics education, indicate many difficulties that students face when learning geometry at all levels of education. One of the causes of many difficulties is the duality of the geometric concepts nature: the abstractness of entities and the concreteness of visual representations by which they are represented (authentic or artifacts). One can achieve the highest level of thinking by establishing interaction and harmony between both aspects using three systems of signs: visual, linguistic, and symbolic. The geometry teaching should balance the abstract demands of geometric concepts and the concreteness of the figures they represent. This paper aims to point out the specifics of working with geometric figures representing abstract ideas and the importance of knowing the visualization process to move from perceptual reading "how the figure looks" to the mathematical interpretation of "what the figure represents." Also, we would like to highlight the usefulness of the visual-analytical method of directed observation to develop the "geometric eye" and discover the mathematical message represented by a geometric figure.]
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Matematika, Kognitivna znanost (prirodne, tehničke, biomedicina i zdravstvo, društvene i humanističke znanosti), Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Projekti:
VLASTITA-SREDSTVA-FFST-INST-2015 - Kognitivni razvoj i ishodi učenja geometrije studenata učiteljskog studija (KRIUGS) (Baranović, Nives, VLASTITA-SREDSTVA - Institucionalni projekt) ( CroRIS)
Profili:
Nives Baranović
(autor)