Pregled bibliografske jedinice broj: 1283221
Uloga roditelja u djetetovom glazbenom razvoju
Uloga roditelja u djetetovom glazbenom razvoju, 2023., diplomski rad, diplomski, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek, Hrvatska
CROSBI ID: 1283221 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga roditelja u djetetovom glazbenom razvoju
(Parental role in child's musical development)
Autori
Boček Čavka, Jelena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti
Mjesto
Osijek, Hrvatska
Datum
06.07
Godina
2023
Stranica
49
Mentor
Nikolić, Lidija
Ključne riječi
glazbene sposobnosti ; glazbeno izražavanje ; glazbeno obrazovanje ; glazbeno opažanje ; razvojna razdoblja
(musical abilities ; musical expression ; musical education ; musical perception ; developmental stages)
Sažetak
Glazbeno poticajna okolina pretpostavka je djetetove interakcije s glazbenim sadržajima koja je potrebna za djetetov glazbeni razvoj. Prva je i najvažnija okolina za dijete obitelj u kojoj roditelji ili skrbnici ispunjavaju potrebe djeteta te stvaraju uvjete potrebne za razvoj svih njegovih potencijala. Cilj je istraživanja utvrditi čimbenike roditeljskog utjecaja na glazbeni razvoj djeteta te na temelju analize rezultata 19 empirijskih istraživanja odgovoriti na pitanje kako roditelji djeluju na glazbeni razvoj djeteta. Pregled istraživanja uputio je na podjelu istraživanja na dva razvojna razdoblja. U razdoblju od rođenja do polaska u školu roditelj može poticajno djelovati na djetetov glazbeni razvoj aktivnim muziciranjem s djetetom, naročito pjevanjem, te stvaranjem povoljnih socioekonomskih uvjeta za glazbenu aktivnost djeteta. S obzirom na to da se glazbeni razvoj djece školske dobi sve do mladenaštva promatra kroz glazbenu uspješnost, za koju je potrebno dugogodišnje specijalističko glazbeno obrazovanje, uloga roditelja u njegovu poticanju ostvaruje se njegovom podrškom i uključenošću u glazbeno obrazovanje djeteta. Pri tome je socioekonomski status važan čimbenik djetetova razvoja u glazbi, ali i vlastita glazbena aktivnost roditelja. Zbog relativno malog broja pronađenih korelacijskih istraživanja te različitih metodologija u dostupnim istraživanjima, zbog kojih je otežano izvođenje zaključaka o prirodi roditeljskog utjecaja na glazbeni razvoj djeteta, može se zaključiti kako je ovo područje istraživanja vrlo kompleksno i još uvijek nedovoljno istraženo.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija, Interdisciplinarne društvene znanosti, Glazbena umjetnost, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Lidija Nikolić
(mentor)