Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1283090

Primjena klasterske analize u identifikaciji i analizi poteškoća u nastavi matematike


Bašić-Šiško, Angela; Dražić, Ivan; Marković, Valentino
Primjena klasterske analize u identifikaciji i analizi poteškoća u nastavi matematike // Poučak : časopis za metodiku i nastavu matematike, 24 (2023), 93; 30-36 (domaća recenzija, članak, stručni)


CROSBI ID: 1283090 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Primjena klasterske analize u identifikaciji i analizi poteškoća u nastavi matematike
(Application of cluster analysis in the identification and analysis of difficulties in teaching mathematics)

Autori
Bašić-Šiško, Angela ; Dražić, Ivan ; Marković, Valentino

Izvornik
Poučak : časopis za metodiku i nastavu matematike (1332-3008) 24 (2023), 93; 30-36

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni

Ključne riječi
klasterska analiza ; platforme za e-učenje
(cluster analysis ; e-learning platforms)

Sažetak
Hibridni oblici održavanja nastave u kojima se kombinira tradicionalni kontaktni pristup s elementima online učenja sve se češće primjenjuju u suvremenoj nastavi matematike. Takav pristup omogućava zadržavanje socijalnog aspekta tradicionalnog pristupa obrazovanju kojeg je nemoguće u potpunosti ostvariti online, a s druge strane omogućava primjenu novih tehnologije i metoda poučavanja poput obrnute učionice i sveprisutnog učenja (Ross, Gage, 2006). Svima je jasno da je matematika ključna sastavnica STEM obrazovanja koje se danas smatra pokretačem napretka društva i kao takva zaslužuje najbolje i najmodernije pristupe obrazovanju, a razvoj znanosti i tehnologije zahtijeva sve češće i sve veće zahvate u matematičkom kurikulumu, kako na sadržajnoj tako i na metodičkoj razini. Ono što se događa u industriji, odnosno četvrta industrijska revolucija, mora imati odgovarajući utjecaj na obrazovanje i moderno poučavanje što je koncept poznat kao Obrazovanje 4.0 (Dražić, Čotić Poturić, Marković, 2022). Dok tradicionalni pristup učenju daje vrlo ograničenu količinu podataka o nastavnom procesu, online platforme za e-učenje koje su integralni dio hibridnih kolegija nepresušan su izvor podataka idealnih za različitu vrstu analiza. Većina platformi za e-učenje u sebi ima integrirane alate za obradu podataka, ali najčešće se radi o jednostavnoj statističkoj analizi koja pruža vrlo sužen pogled na stvarno stanje. Štoviše, pojašnjenja dobivenih rezultata ili smjernice nastavnicima za daljnje djelovanje gotovo su nepostojeće. Stoga se i u hibridnoj nastavi dinamička prilagodba pristupa nastavi događa gotovo isključivo na temelju intuicije i subjektivnog doživljaja sudionika, a neka dublja analiza uglavnom je retrospektivna. Velike količine podataka dostupne u sklopu platformi za e-učenje moguće je efikasno iskoristiti na dobrobit nastavnog procesa korištenjem različitih naprednih metoda obrade podataka (Thille, Schneider, Kizilcec, Piech, Halawa, Greene, 2014). U ovom radu prikazana je upotreba klasterske analize na podatcima iz platforme Moodle na kojoj se temelje glavni sustavi za e-učenje u hrvatskom obrazovnom sustavu (Dražić, Črnjarić-Žic, Bašić-Šiško, 2022). Pritom se pažnja pridaje interpretaciji dobivenih rezultata i odgovarajućim smjernicama za postupanje, a fokus je stavljen na identifikaciju ključnih faktora u procesu podučavanja i detektiranje njegovih slabih točaka te pripadno grupiranje učenika u vidu primjene različitih pedagoško-didaktičkih intervencijskih postupaka. Drugim riječima, dobiva se alat kojim vrlo brzo i nadasve objektivno možemo detektirati probleme i poteškoće te odgovarajućim postupcima na njih promptno djelovati, što nesumnjivo poboljšava kvalitetu nastave.

Izvorni jezik
Hrvatski



POVEZANOST RADA


Citiraj ovu publikaciju:

Bašić-Šiško, Angela; Dražić, Ivan; Marković, Valentino
Primjena klasterske analize u identifikaciji i analizi poteškoća u nastavi matematike // Poučak : časopis za metodiku i nastavu matematike, 24 (2023), 93; 30-36 (domaća recenzija, članak, stručni)
Bašić-Šiško, A., Dražić, I. & Marković, V. (2023) Primjena klasterske analize u identifikaciji i analizi poteškoća u nastavi matematike. Poučak : časopis za metodiku i nastavu matematike, 24 (93), 30-36.
@article{article, author = {Ba\v{s}i\'{c}-\v{S}i\v{s}ko, Angela and Dra\v{z}i\'{c}, Ivan and Markovi\'{c}, Valentino}, year = {2023}, pages = {30-36}, keywords = {klasterska analiza, platforme za e-u\v{c}enje}, journal = {Pou\v{c}ak : \v{c}asopis za metodiku i nastavu matematike}, volume = {24}, number = {93}, issn = {1332-3008}, title = {Primjena klasterske analize u identifikaciji i analizi pote\v{s}ko\'{c}a u nastavi matematike}, keyword = {klasterska analiza, platforme za e-u\v{c}enje} }
@article{article, author = {Ba\v{s}i\'{c}-\v{S}i\v{s}ko, Angela and Dra\v{z}i\'{c}, Ivan and Markovi\'{c}, Valentino}, year = {2023}, pages = {30-36}, keywords = {cluster analysis, e-learning platforms}, journal = {Pou\v{c}ak : \v{c}asopis za metodiku i nastavu matematike}, volume = {24}, number = {93}, issn = {1332-3008}, title = {Application of cluster analysis in the identification and analysis of difficulties in teaching mathematics}, keyword = {cluster analysis, e-learning platforms} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font