Pregled bibliografske jedinice broj: 1283090
Primjena klasterske analize u identifikaciji i analizi poteškoća u nastavi matematike
Primjena klasterske analize u identifikaciji i analizi poteškoća u nastavi matematike // Poučak : časopis za metodiku i nastavu matematike, 24 (2023), 93; 30-36 (domaća recenzija, članak, stručni)
CROSBI ID: 1283090 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Primjena klasterske analize u identifikaciji i
analizi poteškoća u nastavi matematike
(Application of cluster analysis in the
identification and analysis of difficulties in
teaching mathematics)
Autori
Bašić-Šiško, Angela ; Dražić, Ivan ; Marković, Valentino
Izvornik
Poučak : časopis za metodiku i nastavu matematike (1332-3008) 24
(2023), 93;
30-36
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
klasterska analiza ; platforme za e-učenje
(cluster analysis ; e-learning platforms)
Sažetak
Hibridni oblici održavanja nastave u kojima se kombinira tradicionalni kontaktni pristup s elementima online učenja sve se češće primjenjuju u suvremenoj nastavi matematike. Takav pristup omogućava zadržavanje socijalnog aspekta tradicionalnog pristupa obrazovanju kojeg je nemoguće u potpunosti ostvariti online, a s druge strane omogućava primjenu novih tehnologije i metoda poučavanja poput obrnute učionice i sveprisutnog učenja (Ross, Gage, 2006). Svima je jasno da je matematika ključna sastavnica STEM obrazovanja koje se danas smatra pokretačem napretka društva i kao takva zaslužuje najbolje i najmodernije pristupe obrazovanju, a razvoj znanosti i tehnologije zahtijeva sve češće i sve veće zahvate u matematičkom kurikulumu, kako na sadržajnoj tako i na metodičkoj razini. Ono što se događa u industriji, odnosno četvrta industrijska revolucija, mora imati odgovarajući utjecaj na obrazovanje i moderno poučavanje što je koncept poznat kao Obrazovanje 4.0 (Dražić, Čotić Poturić, Marković, 2022). Dok tradicionalni pristup učenju daje vrlo ograničenu količinu podataka o nastavnom procesu, online platforme za e-učenje koje su integralni dio hibridnih kolegija nepresušan su izvor podataka idealnih za različitu vrstu analiza. Većina platformi za e-učenje u sebi ima integrirane alate za obradu podataka, ali najčešće se radi o jednostavnoj statističkoj analizi koja pruža vrlo sužen pogled na stvarno stanje. Štoviše, pojašnjenja dobivenih rezultata ili smjernice nastavnicima za daljnje djelovanje gotovo su nepostojeće. Stoga se i u hibridnoj nastavi dinamička prilagodba pristupa nastavi događa gotovo isključivo na temelju intuicije i subjektivnog doživljaja sudionika, a neka dublja analiza uglavnom je retrospektivna. Velike količine podataka dostupne u sklopu platformi za e-učenje moguće je efikasno iskoristiti na dobrobit nastavnog procesa korištenjem različitih naprednih metoda obrade podataka (Thille, Schneider, Kizilcec, Piech, Halawa, Greene, 2014). U ovom radu prikazana je upotreba klasterske analize na podatcima iz platforme Moodle na kojoj se temelje glavni sustavi za e-učenje u hrvatskom obrazovnom sustavu (Dražić, Črnjarić-Žic, Bašić-Šiško, 2022). Pritom se pažnja pridaje interpretaciji dobivenih rezultata i odgovarajućim smjernicama za postupanje, a fokus je stavljen na identifikaciju ključnih faktora u procesu podučavanja i detektiranje njegovih slabih točaka te pripadno grupiranje učenika u vidu primjene različitih pedagoško-didaktičkih intervencijskih postupaka. Drugim riječima, dobiva se alat kojim vrlo brzo i nadasve objektivno možemo detektirati probleme i poteškoće te odgovarajućim postupcima na njih promptno djelovati, što nesumnjivo poboljšava kvalitetu nastave.
Izvorni jezik
Hrvatski