Pregled bibliografske jedinice broj: 1283088
Programi rane intervencije : priručnik edukacijskog centra za roditelje
Programi rane intervencije : priručnik edukacijskog centra za roditelje. Zagreb: Hrvatski savez udruga cerebralne i dječje paralize, 2009 (prirucnik)
CROSBI ID: 1283088 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Programi rane intervencije : priručnik edukacijskog
centra za roditelje
(Early intervention programs: manual of the
educational center for parents)
Autori
Pospiš, Miroslav
Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Autorske knjige, prirucnik, strucna
Izdavač
Hrvatski savez udruga cerebralne i dječje paralize
Grad
Zagreb
Godina
2009
Stranica
71
ISBN
978-953-96878-5-2
Ključne riječi
Djeca ; Kognitivni razvoj ; Priručnici
(Children ; Cognitive development ; Manuals)
Sažetak
Prije nešto više od jednog desetljeća osnovni medicinski udžbenci o razvoju djeteta govorili su kako se u djece pojavljuju ponašanje i misaone vještine, a nikad nisu spominjali mozak. Razvoj djeteta bio je jedno područje, a istraživanje mozga drugo i niti u jednoj točki se ta dva područja nisu spojila — ili bi tako čovjek pomislio (Diamond, Hopson, 2002.). Zatim se počinje razvijati kognitivna neurologija i novi model dječjeg razvoja orijentiranog na mozak. Mozak se kroz cijelo djetinjstvo razvija u mahovima pod utjecajem okoline. Slika razvoja mozga iznikla je iz brojenja sinapsi, dendrita i spinova, iz praćenja nakupljanja mijelina i iz izučavanja obogaćenog okružja na mozak u razvoju, te mogućnosti praćenja razvoja i poremećenog razvoja slikovnim pretragama, osobito pozitronsko- emisijskom tomografijom (PET). Postoje kritična razdoblja za razvoj pojedinih sustava mozga, ali je sigurno da unos informacija iz okružja u pravom trenutku oblikuje mozak. Neuralna priroda djetinjstva zahtijeva već prenatalnu stimulaciju mozga, a trudnoća je osobito vrijeme za njegovanje najzdravijeg razvoja mozga. Rani razvoj zahtijeva zdravu okolinu bez izlaganja štetnim utjecajima okoliša, bez štetnih lijekova, droge, alkohola, pušenja, trudnoću bez stresova s urednom prenatalnom ishranom. Potrebna je sigurna, usklađena okolina, koja osigurava prilike za bogate emocionalne, socijalne i kognitivne interakcije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kliničke medicinske znanosti, Psihologija, Pedagogija