Pregled bibliografske jedinice broj: 1283084
Utjecaj web dizajna kod web trgovina
Utjecaj web dizajna kod web trgovina, 2022., diplomski rad, preddiplomski, Grafički fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1283084 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj web dizajna kod web trgovina
(Influence of web design on web stores)
Autori
Zadro, Luka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Grafički fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
20.09
Godina
2022
Stranica
53
Mentor
Rudolf, Maja
Ključne riječi
web, trgovina, dizajn, internet
(web, store, design, internet)
Sažetak
U ovom završnom radu uspoređene su prve Hrvatske web trgovine s današnjim modernijim dizajnom web trgovina, te je opisan početak razvoja web trgovina u svijetu. Navedene su prve web trgovine u svijetu, te deset prvih web trgovina u Hrvatskoj. Prve popularne web trgovine koje su i dan danas na samom vrhu internet poslovanja u cijelome svijetu, te ukratko prikazane i uspoređene iste stranice, ali za različite države. Prikazane su najbolje ili najpopularnije web trgovine u Hrvatskoj koje se trenutno najviše posjećuju i koje najbolje posluju. Uspoređene su dvije najbolje web trgovine, njihov sam dizajn, od naslovne stranice i njihovih proizvoda. Opisani su razni načini za izradu web stranica, od onih jednostavnih za koje ne treba previše znanja kao što su website builderi . Onih koji su malo kompliciraniji, ali sa puno više mogućnosti kao što je WordPress. Tu su također i onih koji su puno kompliciraniji te koji zahtijevaju vještine i znanja u programskih jezicima, a to su naravno HTML (HyperText Markup Language), CSS (Cascading Style Sheets). Te na kraju onaj najpopularniji, ali možda i najteži od svih JavaScript. Istraživački dio je proveden putem online ankete. Plan istraživanja je temeljen na odabranim dizajnom web trgovina. Putem ankete istraženo je koliko zapravo utjecaj dizajna znači prilikom kupnje raznih proizvoda. U anketi prvo saznajemo osnovne podatke o kupcu, koliko često zapravo ljudi kupuju online. Zatim za odabrane web trgovine najprije je prikazana sama naslovna stranica koju otvaramo prilikom „ulaženja“ u web trgovinu, tj. otvaranjem web stranice, zatim uspoređujemo sadržaj izbornika za proizvode. U anketi saznajemo kakav padajući izbornik je najbolji, kako bi trebao biti prikazan odabrani proizvod, kako bi košarica za plaćanje trebala izgledati te na kraju saznajemo koliko je zapravo bitan izgled web trgovine pri kupnji i koliko on utječe kod potrošača na izbor proizvoda preko web trgovine. Cilj ovog završnog rada je istražiti koliki je utjecaj web dizajna na potrošače prilikom biranja web trgovine. Web dizajneri pažljivo prate gdje se potrošači najviše zadržavaju, te tako diktiraju i kreiraju trendove i direktno utječu na njihov odabir. Hipoteze istraživanja su da dizajn web stranice ima veliku ulogu u odabiru web trgovine prilikom kupnje raznih proizvoda. Dobro dizajnirana stranica može direktno imati utjecaj na kupca i njegov odabir. Te na kraju napraviti web stranicu uzimajući u obzir mišljenje ispitanika i svoj osoban.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Grafička tehnologija, Informacijske i komunikacijske znanosti, Dizajn