Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1282472

Utjecaj obilježja ličnosti na impulzivnost u kupovini i odgovorno financijsko ponašanje


Previšić, Andrea; Lučić, Andrea; Uzelac, Marija
Utjecaj obilježja ličnosti na impulzivnost u kupovini i odgovorno financijsko ponašanje // Ekonomski pregled : mjesečnik Hrvatskog društva ekonomista Zagreb, 73 (2022), 5; 768-795 doi:10.32910/ep.73.5.5 (recenziran, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 1282472 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Utjecaj obilježja ličnosti na impulzivnost u kupovini i odgovorno financijsko ponašanje
(Influence of personality traits on impulsive buying and responsible financial behavior)

Autori
Previšić, Andrea ; Lučić, Andrea ; Uzelac, Marija

Izvornik
Ekonomski pregled : mjesečnik Hrvatskog društva ekonomista Zagreb (0424-7558) 73 (2022), 5; 768-795

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
velikih pet osobina ličnosti, odgovorno financijsko ponašanje, impulzivna kupovina, mladi
(Big five personality traits, responsible financial consumption behavior, impulsive buying behavior, youth)

Sažetak
Obilježja ličnosti smatraju se jednim od relevantnih čimbenika koji utječu na ponašanje potrošača. Stoga, kako bi se ponašanje potrošača moglo jasnije razumjeti te predvidjeti, svrha istraživanja je ustanoviti postoji li povezanost između obilježja ličnosti i odgovornog financijskog ponašanja potrošača. Povezanost je istražena na temelju utjecaja obilježja ličnosti na afektivni i kognitivni aspekt impulzivnog potrošačkog ponašanja, na koje se u radu promatra kao suprotnost odgovornom financijskom ponašanju. Provedeno je jednokratno deskriptivno istraživanje pomoću anketnog upitnika na namjernom, prigodnom uzorku od 483 studenata Ekonomskog fakulteta u Zagrebu. Istraživanje je dokazalo da postoji statistički značajna razlika u stupnju sklonosti impulzivnoj kupovini s obzirom na dimenzije obilježja ličnosti. Uzročno posljedična veza dokazana je između dimenzije Savjesnosti i odgovornog potrošačkog ponašanja, a ustanovljena je i slaba, ali statistički značajna njena povezanost s kognitivnim aspektom impulzivne kupovine. Kod afektivne komponente ustanovljena je statistički značajna povezanost sa dimenzijama Ekstraverzije i Neuroticizma, dok je kod dimenzije Neuroticizma ustanovljena negativna povezanost sa impulzivnom kupovinom. S obzirom da se do sada voditi prilikom segmentiranja tržišta te prilikom kreiranja aktivnosti usmjerenih ka potrošačima različitih obilježja ličnosti, potaknuti odgovorno te ispraviti i izbjeći neodgovorno potrošačko ponašanje kod mladih potrošača.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija



POVEZANOST RADA


Projekti:
UIP-2019-04-3580 - Osnaživanje financijske sposobnosti mladih potrošača kroz programe edukacija i bihevioralne intervencije (EfFICAcY) (Lučić, Andrea, HRZZ - 2019-04) ( CroRIS)

Profili:

Avatar Url Marija Uzelac (autor)

Avatar Url Andrea Lučić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

doi doi.org

Citiraj ovu publikaciju:

Previšić, Andrea; Lučić, Andrea; Uzelac, Marija
Utjecaj obilježja ličnosti na impulzivnost u kupovini i odgovorno financijsko ponašanje // Ekonomski pregled : mjesečnik Hrvatskog društva ekonomista Zagreb, 73 (2022), 5; 768-795 doi:10.32910/ep.73.5.5 (recenziran, članak, znanstveni)
Previšić, A., Lučić, A. & Uzelac, M. (2022) Utjecaj obilježja ličnosti na impulzivnost u kupovini i odgovorno financijsko ponašanje. Ekonomski pregled : mjesečnik Hrvatskog društva ekonomista Zagreb, 73 (5), 768-795 doi:10.32910/ep.73.5.5.
@article{article, author = {Previ\v{s}i\'{c}, Andrea and Lu\v{c}i\'{c}, Andrea and Uzelac, Marija}, year = {2022}, pages = {768-795}, DOI = {10.32910/ep.73.5.5}, keywords = {velikih pet osobina li\v{c}nosti, odgovorno financijsko pona\v{s}anje, impulzivna kupovina, mladi}, journal = {Ekonomski pregled : mjese\v{c}nik Hrvatskog dru\v{s}tva ekonomista Zagreb}, doi = {10.32910/ep.73.5.5}, volume = {73}, number = {5}, issn = {0424-7558}, title = {Utjecaj obilje\v{z}ja li\v{c}nosti na impulzivnost u kupovini i odgovorno financijsko pona\v{s}anje}, keyword = {velikih pet osobina li\v{c}nosti, odgovorno financijsko pona\v{s}anje, impulzivna kupovina, mladi} }
@article{article, author = {Previ\v{s}i\'{c}, Andrea and Lu\v{c}i\'{c}, Andrea and Uzelac, Marija}, year = {2022}, pages = {768-795}, DOI = {10.32910/ep.73.5.5}, keywords = {Big five personality traits, responsible financial consumption behavior, impulsive buying behavior, youth}, journal = {Ekonomski pregled : mjese\v{c}nik Hrvatskog dru\v{s}tva ekonomista Zagreb}, doi = {10.32910/ep.73.5.5}, volume = {73}, number = {5}, issn = {0424-7558}, title = {Influence of personality traits on impulsive buying and responsible financial behavior}, keyword = {Big five personality traits, responsible financial consumption behavior, impulsive buying behavior, youth} }

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Emerging Sources Citation Index (ESCI)
  • Scopus
  • EconLit


Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font