Pregled bibliografske jedinice broj: 1282185
Paleta jednostavnih digitalnih alata u nastavi
Paleta jednostavnih digitalnih alata u nastavi / Ogrizek Biškupić, Ivana (ur.). Zagreb: Hrvatska akademska i istraživačka mreža – CARNET, 2020 (prirucnik)
CROSBI ID: 1282185 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Paleta jednostavnih digitalnih alata u nastavi
Urednik/ci
Ogrizek Biškupić, Ivana
Ostali urednici
Ogrizek Biškupić, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Uredničke knjige, prirucnik, strucna
Izdavač
Hrvatska akademska i istraživačka mreža – CARNET
Grad
Zagreb
Godina
2020
Stranica
47
ISBN
0-553-57777-8
Ključne riječi
QR kodovi, WordArt, Popplet, MS PowerPoint, Plickers, Thinglink, Wizer
Sažetak
Prema Prenskyjevu mišljenju (2006), naši su učenici „digitalni urođenici”. Žive okruženi digitalnom tehnologijom i odlično se snalaze koristeći se njome, dok mi, odrasli, „digitalne pridošlice”, najčešće zaziremo od moderne tehnologije i pokušavamo je ostaviti negdje sa strane. U interesu je i naših učenika i cijeloga obrazovnog sustava da se digitalna tehnologija uspješno integrira u školski sustav te tako podigne razina kvalitete obrazovanja i motivacija učenika. Digitalna tehnologija je u našim školama prisutna već mnogo godina. Unatoč dobroj volji učitelja i nastavnika da svoju nastavu obogate i osuvremene uvođenjem digitalne tehnologije, mnogi su primjeri njezine neodgovarajuće primjene. Bilješke za predavanje više ne pišu na ploču i ne projiciraju s pomoću grafoskopa ili episkopa nego su sve prenijeli u prezentaciju MS PowerPoint. Različite nastavne materijale sada projiciraju učenicima koji ih opet prepisuju u svoje bilježnice. Ili umjesto kredom po zelenoj ploči sada pišu pisaljkom po pametnoj ploči. Na taj se način nastava nije modernizirala, samo je promijenjeno nastavno pomagalo. „Nova paradigma poučavanja ne traži samo digitalne alate i uređaje, njezina su prva pretpostavka učitelji koji će dizajnirati poučavanje tako da ga personaliziraju, igrificiraju, učine interaktivnim, kolaborativnim, višekanalnim, koji će primjenom obrnute učionice izmjestiti sebe i obrazovne sadržaje iz središta poučavanja te stvoriti okruženje u kojem će učenik najbolje učiti i koje će najbolje odgovarati učenikovim potrebama” (Tomić i Juričić, 2018, str. 3). Digitalni materijali koje učitelji pripremaju za nastavu trebali bi biti interaktivni i motivirati učenike na stjecanje znanja iz određenog područja, poticati njihovu znatiželju i kreativnost. Preporučljivo je da su dostupni i nakon nastave kako bi ih učenici mogli upotrijebiti za iscrpnije proučavanje gradiva, pisanje zadaće i sl. ili kako bi i učenici koji su izostali s nastave bili upućeni u obrađene nastavne sadržaje. Nastavni proces bi s pomoću digitalne tehnologije trebao biti iz temelja drukčiji nego nekada. Zato ovim priručnikom želimo pokazati kako promijeniti način poučavanja koristeći se digitalnom tehnologijom, kako gradivo približiti učenicima, kako ih motivirati i zainteresirati te učiniti nastavu privlačnom. U priručniku preporučujemo kojim se digitalnim alatima koristiti kada nastavu održavamo u klasičnoj učionici u kojoj je samo jedno računalo i projektor ili pametna ploča te u računalnoj učionici ili učionici s opremom za interaktivno održavanje nastave. Iscrpni opisi i upute u priručniku prikazuju način rada sljedećim alatima: MS PowerPoint, Plickers, Thinglink i Wizzer.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
Napomena
Jurec, Marica; Petković, Dubravka (autorice)