Pregled bibliografske jedinice broj: 1281664
Percepcija migrantskog poduzetništva u Republici Hrvatskoj: Što građani misle, a što mediji izvještavaju?
Percepcija migrantskog poduzetništva u Republici Hrvatskoj: Što građani misle, a što mediji izvještavaju? // ZBORNIK RADOVA 2. MEĐUNARODNE ZNANSTVENO-STRUČNE KONFERENCIJE „MIGARACIJE I IDENTITET: KULTURA, EKONOMIJA, DRŽAVA“
Zagreb: Institut za migracije i narodnosti, Zagreb Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti ‒ Razred za prirodne znanosti, 2021. str. 427-450 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1281664 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Percepcija migrantskog poduzetništva u Republici
Hrvatskoj: Što građani misle, a što mediji
izvještavaju?
(The Perception of Migrant Entrepreneurship in the
Republic of Croatia: What do Citizens Think and
What do the Media Report?)
Autori
Has, Maja ; Volarević, Marija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
ZBORNIK RADOVA 2. MEĐUNARODNE ZNANSTVENO-STRUČNE KONFERENCIJE „MIGARACIJE I IDENTITET: KULTURA, EKONOMIJA, DRŽAVA“
/ - Zagreb : Institut za migracije i narodnosti, Zagreb Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti ‒ Razred za prirodne znanosti, 2021, 427-450
Skup
2. MEĐUNARODNA ZNANSTVENO-STRUČNA KONFERENCIJA MIGRACIJE I IDENTITET: KULTURA, EKONOMIJA, DRŽAVA SIGURNOSNI I GOSPODARSKI ASPEKTI MIGRACIJA
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 19.05.2021. - 21.05.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
migranti, migrantsko poduzetništvo, mediji, percepcija
(migrants, migrant entrepreneurship, the media, perception)
Sažetak
Proces migracija uvjetovan je spletom gospodarskih, društvenih, političkih i okolišnih čimbenika vezanih uz matičnu zemlju migranata ili zemlju odredišta. Složenost teme zahtijeva holistički pristup razumijevanju specifičnosti i izazova značajnih za migracije. U kontekstu gospodarskih aktivnosti vezanih za migracije, migrantsko poduzetništvo u posljednje vrijeme postaje važno područje istraživanja. Značajnu ulogu i odgovornost u promociji uspješnih poduzetničkih pothvata s ciljem osnaživanja društvenog prihvaćanja poduzetničkog djelovanja bilo domaćih ili migrantskih poduzetnika zasigurno imaju mediji. Mediji su posrednici u prenošenju informacija o migrantskom poduzetništvu široj javnosti te neposredno utječu na razinu informiranosti i kreiranje stava javnosti prema temi migrantskog poduzetništva. S ciljem ispitivanja percepcije migrantskog poduzetništva u Republici Hrvatskoj, u radu su korištene metoda ispitivanja primjenom anketnog upitnika i metoda analize sadržaja. Rezultati istraživanja ukazuju na zaključak kako ispitanici iz uzorka u većoj mjeri ocjenjuju da nisu upoznati s pojmom migrantskog poduzetništva te da nisu dobro informirani o migrantskom poduzetništvu, ali iskazuju pozitivne stavove vezane za migrantske poduzetnike i njihov utjecaj na hrvatsko gospodarstvo, poduzetničko okruženje i kulturni život. Analiza medija utvrdila je mali broj objava koje se tiču migrantskog poduzetništva u hrvatskim medijima, ali i da je većina medijskih objava o migrantskom poduzetništvu pozitivne vrijednosne orijentacije i prema migrantima i prema temi migrantskog poduzetništva.
Izvorni jezik
Hrvatski