Pregled bibliografske jedinice broj: 1281642
Vrednovanje zapisa u elektroničkim sustavima u okviru InterPARES projekta
Vrednovanje zapisa u elektroničkim sustavima u okviru InterPARES projekta, 2023., diplomski rad, preddiplomski, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1281642 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Vrednovanje zapisa u elektroničkim sustavima u
okviru InterPARES projekta
(Appraisal of records in electronic systems within
the InterPARES project)
Autori
Aušperger, Ivona
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
29.06
Godina
2023
Stranica
33
Mentor
Rajh, Arian
Ključne riječi
vrednovanje, InterPARES, digitalno gradivo, dugoročno očuvanje
(appraisal, InterPARES, digital materials, long-term preservation)
Sažetak
Vrednovanje arhivskog gradiva jedan je od najvažnijih postupaka upravljanja gradivom u svim oblicima. Međunarodno istraživanje trajnih autentičnih zapisa u elektroničkim sustavima (engl. International Research on Permanent Authentic Records in Electronic Systems, poznatiji pod skraćenicom InterPARES) usmjereno je na očuvanje zapisa koji su izvorno stvoreni i održavani u digitalnom obliku, u različitim elektroničkim sustavima. Vrednovanje digitalnog gradiva bilo je bitan dio istraživanja svih faza InterPARES projekta. Ovaj rad prikazuje faze InterPARES projekta, postupak vrednovanja arhivskog gradiva i s njime povezane druge postupke kao što su izlučivanje, dugoročno očuvanje i stjecanje. Nakon toga se razmatra pojam vrijednosti gradiva, alati koji se koriste za određivanje te vrijednosti i značajke digitalnog gradiva. Konačno, razmotra se vrednovanje digitalnog gradiva prema rezultatima projekta InterPARES. Cilj rada je bilo analizirati pojam vrednovanja kroz sve faze projekta. Na kraju rada se zaključuje o konceptualizaciji pojma vrijednosti digitalnog gradiva od strane članova i radnih grupa InterPARES zajednice.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti