Pregled bibliografske jedinice broj: 1281299
Razvoj kompetencije kritičkog mišljenja kod djece rane i predškolske dobi
Razvoj kompetencije kritičkog mišljenja kod djece rane i predškolske dobi // Napredak (Zagreb), 164 (2023), 1-2; 99-119 (domaća recenzija, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 1281299 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razvoj kompetencije kritičkog mišljenja kod djece rane i predškolske dobi
(The Development of Critical Thinking Competency in Early Childhood and Preschool Education)
Autori
Buchberger, Iva ; Milanović, Marina
Izvornik
Napredak (Zagreb) (1330-0059) 164
(2023), 1-2;
99-119
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
kompetencija kritičkog mišljenja ; odgojno-obrazovne aktivnosti ; rana i predškolska dob djece ; smjernice ; razvoj djece ; razvojne karakteristike
(critical thinking competency ; child development ; educational activities ; guidelines)
Sažetak
U radu se prikazuju i analiziraju elementi kompetencije kritičkog mišljenja kod djece rane i predškolske dobi te predlažu odgojno-obrazovne aktivnosti za poticanje njihova razvoja. Polazeći od važnosti razdoblja rane i predškolske dobi s jedne strane te razvoja kompetencije kritičkog mišljenja s druge, u radu se prvo prikazuje kritičko mišljenje iz pedagogijske perspektive kao kompetencija koju je potrebno razvijati. Zatim se izdvajaju oni elementi kompetencije kritičkog mišljenja koji odgovaraju kognitivnim i socio-emocionalnim karakteristikama djece rane i predškolske dobi te, slijedom toga, ističu opće smjernice za oblikovanje odgojno-obrazovnih aktivnosti koje potiču razvoj kompetencije kritičkog mišljenja kod djece te dobi. Naposljetku, predlažu se odgojno-obrazovne aktivnosti za poticanje razvoja kompetencije kritičkog mišljenja kod djece rane i predškolske dobi - igra, priča, rasprava i istraživanje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija