Pregled bibliografske jedinice broj: 1281198
Uloga knjižničara i nastavnika u obrazovanju generacija digitalnoga doba
Uloga knjižničara i nastavnika u obrazovanju generacija digitalnoga doba // 7. Međunarodna konferencija o učenju za poduzetništvo - ICEL = 7th International Conference on Entrepreneurial Learning - ICEL : Inovacije i poduzetništvo: digitalne komepetencije i poduzetnička znanja = Innovation and Entrepreneurship: Digital Competencies and Entrepreneurial Skills : zbornik sažetaka = Book of Abstracts / Katavić, Ivica ; Tafra, Vitomir (ur.).
Zagreb: Visoka škola za ekonomiju, poduzetništvo i upravljanje Nikola Šubić Zrinski, 2017. str. 38-39 (poster, nije recenziran, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 1281198 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga knjižničara i nastavnika u obrazovanju
generacija digitalnoga doba
(The Role of Librarians and Teachers in Education of
the Digital Generation)
Autori
Šojat, Lina ; Rastija, Ana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
7. Međunarodna konferencija o učenju za poduzetništvo - ICEL = 7th International Conference on Entrepreneurial Learning - ICEL : Inovacije i poduzetništvo: digitalne komepetencije i poduzetnička znanja = Innovation and Entrepreneurship: Digital Competencies and Entrepreneurial Skills : zbornik sažetaka = Book of Abstracts
/ Katavić, Ivica ; Tafra, Vitomir - Zagreb : Visoka škola za ekonomiju, poduzetništvo i upravljanje Nikola Šubić Zrinski, 2017, 38-39
Skup
7. Međunarodna konferencija o učenju za poduzetništvo - ICEL = 7th International Conference on Entrepreneurial Learning - ICEL: Inovacije i poduzetništvo: digitalne komepetencije i poduzetnička znanja = Innovation and Entrepreneurship: Digital Competencies and Entrepreneurial Skills
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 26.10.2017
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
pismenosti digitalnog svijeta ; digitalna pismenost ; informacijska pismenost ; knjižnice u digitalno doba ; nastavni procesi
(literacy in the digital world ; digital literacy ; information literacy ; libraries in the digital age ; teaching processes)
Sažetak
U sve jačem utjecaju digitalnoga svijeta, promijenile su se definicije pismenosti i čitateljske navike. Informacijska, digitalna i medijska pismenost, to jest „pismenosti za 21. stoljeće“, postaju neke od glavnih kompetencija za današnji sustav te od ključnih vještina u procesu obrazovanja. Vidljivi pad pismenosti povezuje se s mnoštvom dostupnih informacija na Internetu kojima se pristupa lako i brzo. Ipak, digitalno okruženje zahtijeva neke nove vještine: sposobnost da se informaciju pronađu, vrednuju, povezuju, koriste te sposobnost upravljanja vlastitim učenjem. Također, dolazi do promjene uloga nastavnika i knjižničara. Stričević (2017) smatra kako uloga nastavnika više nije prijenos znanja nego „osposobljavanje za tumačenje i razumijevanje te vođenje kroz istraživački proces“. Knjižnice mijenjaju svoju tradicionalnu ulogu te više nisu mjesta u kojima se knjige pohranjuju već postaju suvremena informacijska središta. U ovome radu, autorice kroz pregled literature propituju ulogu knjižničara i nastavnika stranog jezika u opismenjavaju učenika i studenata. - Strong influences of the digital world have changed the definitions of literacy and reading in general. Information, digital and media literacy, i.e. “literacy for the 21st century”, have become the main competencies for today’s functioning of the school as well as society and can be seen as key skills in the education process. The visible drop in literacy is linked to a multitude of accessible information on the Internet which can be accessed easily and quickly. However, the digital environment requires some new skills: the ability to find, assess, connect and use the given information, and overall, the ability to manage their own learning process. Also, the role of teachers and librarians is changing. Stričević (2017) considers that the role of a teacher is no longer that of transfering the knowledge but “training for interpretation, understanding and guidance through the research process”. Libraries are changing their traditional role from being sites for storing books to modern information centers. In this paper, the authors examine the role of librarians and teachers of foreign languages in developing and maintaining literacy in students.
Izvorni jezik
Hrvatski, engleski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)