Pregled bibliografske jedinice broj: 1280917
Komunikacija u zdravstvenom timu
Komunikacija u zdravstvenom timu // 10. kongres Hrvatske udruge medicinskih sestara s međunarodnim sudjelovanjem "Sestrinstvo bez granica"
online, 2021. (predavanje, domaća recenzija, neobjavljeni rad, ostalo)
CROSBI ID: 1280917 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Komunikacija u zdravstvenom timu
(Communication in the healthcare team)
Autori
Tresk, Monika ; Antić, Marko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, ostalo
Skup
10. kongres Hrvatske udruge medicinskih sestara s međunarodnim sudjelovanjem "Sestrinstvo bez granica"
Mjesto i datum
Online, 12.11.2021. - 13.11.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
Komunikacija ; Timski rad ; Zdravstvena skrb ; Međuljudski odnosi ; Pacijent
(Communication ; Teamwork ; Health care ; Relationships ; Patient)
Sažetak
Komunikacija je osnovno sredstvo za uspostavu suradnje među članovima zdravstvenog tima. Preduvjet uspješne i kvalitetne suradnje u timu je dvosmjerna komunikacija što znači da svi članovi tima i šalju i primaju poruke, te dobivaju pozitivne ili negativne povratne informacije. Cilj rada je definirati pojam komunikacije, prikazati koje se sve vrste komunikacije upotrebljavaju u timskom radu, te objasniti važnost adekvatnog načina komuniciranja u zdravstvenom timu. Prema definiciji Svjetske zdravstvene organizacije timski rad predstavlja suradnju više stručnjaka na postizanju zajedničkog cilja. Komunikacija može biti verbalna i neverbalna, a najveći dio, više od 70%, odvija se na neverbalnoj razini. Neverbalna komunikacija je izuzetno važna u izgradnji međuljudskih odnosa, a podrazumijeva geste, mimiku i držanje tijela. Rezultati dosadašnjih istraživanja ukazuju na to da loša komunikacija može rezultirati brojnim negativnim posljedica kao što su povećan broj pogrešaka u radu, loši međuljudski odnosi, povećanje broja sudskih tužbi protiv zdravstvenih ustanova, smanjenje ugleda zdravstvenih djelatnika, te osjećaj nesigurnosti koji se javlja kod pacijenata. Da bi se spriječili neželjeni događaji važno je obratiti posebnu pažnju na prepreke u komunikaciji koje mogu biti vanjske i unutarnje. Vanjske se odnose na okruženje, na mjesto gdje se komunikacija odvija, a unutarnje na konkretnu komunikaciju između pošiljatelja i primatelja poruke. Suradnja je jedan od načina komunikacije između različitih članova interdisciplinarnog stručnog tima. Kako bi se taj odnos razvio i funkcionirao bitno je da svaki pripadnik razumije i cijeni ulogu drugog stručnjaka. Uspješno komuniciranje je osnova za dobar i kvalitetan rad. Što je komunikacija unutar tima bolja, razvijaju se bolji kvalitetniji odnosi između samih članova tima, što u konačnici utječe i na odnos između osoblja i pacijenta. Da bi se moglo adekvatno komunicirati trebamo imati dobro razvijene komunikacijske vještine kako bi prenijeli željenu informaciju ostalima. Komunikacija označava neprestano usavršavanje, proces koji nikada neće biti usavršen, a niti završen. Stjecanjem novih znanja i vještina, odnosno cjeloživotnim obrazovanjem i kontinuiranom edukacijom, može se postići viši stupanj komunikacije među članovima zdravstvenog tima, što će konačnici osigurati kvalitetniju zdravstvenu skrb. Učinkovita komunikacija ključan je čimbenik u poboljšanju međuljudskih odnosa unutar tima, skrbi za pacijente, poboljšanju kvalitete oporavka i zadovoljstva pacijenata.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kliničke medicinske znanosti, Informacijske i komunikacijske znanosti