Pregled bibliografske jedinice broj: 1280846
Reakcija proti školstvu – kontinuitet i promjene mišljenja o problemima obrazovanja
Reakcija proti školstvu – kontinuitet i promjene mišljenja o problemima obrazovanja // Znanstveni simpozi Dvjestota obljetnica rođenja Ivana Filipovića (1823. - 2023.), Knjižica sažetaka / Dubovicki, Snježana ; Nujić, Pavao (ur.).
Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku ; Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti (HAZU) ; Centar za znanstveni rad u Vinkovcima, 2023. str. 28-28 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1280846 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Reakcija proti školstvu – kontinuitet i promjene
mišljenja o problemima obrazovanja
(Reaction against education - continuity and changes
of opinion about education problems)
Autori
Hajdarović, Miljenko ; Matanović, Damir
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Znanstveni simpozi Dvjestota obljetnica rođenja Ivana Filipovića (1823. - 2023.), Knjižica sažetaka
/ Dubovicki, Snježana ; Nujić, Pavao - Osijek : Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku ; Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti (HAZU) ; Centar za znanstveni rad u Vinkovcima, 2023, 28-28
ISBN
978-953-8371-17-2
Skup
Znanstveni simpozij Dvjestota obljetnica rođenja Ivana Filipovića (1823. - 2023.)
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 23.06.2023. - 24.06.2023
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
Ivan Filipović, obrazovanje, povijesne promjene, povijesni kontinuitet, stavovi učitelja
(Ivan Filipović, education, historical changes, historical continuity, teachers' attitudes)
Sažetak
U tada već bogatoj karijeri Ivan Filipović je 1879. godine objavio knjižicu pod naslovom Reakcija proti školstvu. Filipović je u tom trenutku bio školski nadzornik Zagrebačke županije, a iza sebe je već imao 33 godine učiteljskog staža, oblikovao je obrazovne politike, pisao udžbenike, pokretao stručne i baštinske organizacije te djelovao na brojnim drugim područjima. U knjižici je opisao aktualne probleme tadašnjeg obrazovnog sustava (nedostatno financiranje opremanja škola, nedostatak sluha za probleme od strane osnivača, niske plaće, problemi permanentnog usavršavanja), izazove odnosa između učitelja (zavist, ogovaranje, suradnja i nesuradnja) te o pogledu javnosti na učiteljski poziv (kako mediji utječu na sliku učitelja u javnosti, odgovornosti učitelja za njihov društveni status, pitanje stručnosti učitelja i javnosti koja nestručno sagledava školu). U ovome se radu kompariraju kontinuiteti i promjene izazova u školstvu od Filipovićevih opservacija problema 1879. sa sadašnjim mišljenjem učitelja. Mišljenje učitelja prikupljeno je metodom ankete na prigodnom uzorku učitelja okupljenih u učiteljskim grupama na društvenim mrežama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Povijest