Pregled bibliografske jedinice broj: 1280699
Poznavanje demencije iz perspektive učenika medicinske škole i studenata studija sestrinstva
Poznavanje demencije iz perspektive učenika medicinske škole i studenata studija sestrinstva // Nastavnička revija, 4 (2023), 1; 3-17 doi:https://.org/10.52444/nr.4.1.1 (domaća recenzija, članak, stručni)
CROSBI ID: 1280699 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Poznavanje demencije iz perspektive učenika
medicinske škole i studenata studija sestrinstva
(Knowledge of dementia from the perspective of high
school medical students and nursing students)
Autori
Šare, Sonja ; Karaban, Josipa ; Konjevoda, Suzana
Izvornik
Nastavnička revija (2757-1661) 4
(2023), 1;
3-17
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
znanje, demencija, Alzheimerova bolest, sestrinska skrb
(knowledge, dementia, Alzheimer's disease, nursing care)
Sažetak
Demencija predstavlja progresivno propadanje intelektualnih funkcija uzrokovano kroničnim bolestima mozga. S obzirom na demografske promjene koje su vidljive u starenju stanovništva, demencija postaje javnozdravstveni problem. Cilj je ovog istraživanja ispitati znanje učenika medicinske škole i studenata studija sestrinstva o Alzheimerovoj i drugim demencijama. U ovom presječnom istraživanju (N=236) sudjelovalo je 127 učenika Medicinske škole Ante Kuzmanića u Zadru i 109 studenata Odjela za zdravstvene studije Sveučilišta u Zadru. Za potrebe istraživanja konstruiran je upitnik o općim i specifičnim karakteristikama ispitanika. Znanja ispitanika provjerena su tvrdnjama iz Testa znanja o Alzheimerovoj i ostalim demencijama Hrvatskoj zavoda za javno zdravstvo, koji se sastoji od deset tvrdnji na koje se odgovara s „točno“ ili „netočno“. Signifikantnost rezultata ispitana je Kolmogorov-Smirnov i Shapiro-Wilk testom. Za promatrane hipoteze u istraživanju, testiranje se provelo putem Hi kvadrat testa, Mann-Whitney U testa i Kruskal- Wallis testa. Razina znanja učenika srednje medicinske škole i studenata studija sestrinstva na Testu znanja o Alzheimerovoj i drugim demencijama iznosi x̅=7, 22 , Sd=1, 332 ; Min =3 ; Max=10. Učenici petih razreda srednje medicinske škole pokazuju najvišu razinu znanja (p=0, 008). Međutim, kod studenata studija sestrinstva nema statističke značajnosti unutar promatranih skupina. Najviše vrijednosti dobivene su odgovorom na pitanja „Želio bi se dodatno usavršavati u skrbi za osobe s demencijom“ (x̅=4, 03 ; Sd=1, 19, ), a najniže vrijednosti dobivene su odgovorom „Osobe s demencijom imaju adekvatnu skrb i njegu u Hrvatskoj“ (x̅=2, 55 ; Sd=0, 91).
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Temeljne medicinske znanosti, Javno zdravstvo i zdravstvena zaštita, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)