Pregled bibliografske jedinice broj: 1280333
Mogućnosti implementacije LEGO edukacije u prvi razred osnovne škole: Percepcije učitelja informatike
Mogućnosti implementacije LEGO edukacije u prvi razred osnovne škole: Percepcije učitelja informatike // Politehnika, 7 (2023), 8-9 doi:10.36978/cte.7.1.1 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1280333 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Mogućnosti implementacije LEGO edukacije u prvi
razred osnovne škole: Percepcije učitelja informatike
(Possibilities of implementing LEGO education in the first grade of elementary school: Perceptions of teachers of the subject of Informatics)
Autori
Jelić, Jadran ; Pleština, Vladimir
Izvornik
Politehnika (2584-5373) 7
(2023);
8-9
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
robotika ; LEGO WeDo 2.0 ; robotika u Informatici ; osnovna škola ; robotika u nastavi
(robotics ; LEGO WeDo 2.0 ; robotics in Informatics ; elementary school ; robotics in education)
Sažetak
Iako je robotika višedisciplinarno područje koje posljednjih desetak godina sve više zalazi i u područje obrazovanja, njena primjena u osnovnim školama još uvijek u povojima. U ovom radu je provedeno istraživanje s ciljem rasvjetljavanja problematike upotrebe robotike unutar nastavnog predmeta Informatike te analize stupnja zainteresiranosti učitelja za implementacijom LEGO WeDo 2.0 edukativnog programa u prve razrede osnovne škole. Istraživanje je provedeno među 70 učitelja i učiteljica nastavnog predmeta Informatika u osnovnim školama grada Zagreba. Istraživanje je provedeno kroz tri faze, a kao instrument istraživanja korišten je online anketni upitnik. Sudionici istraživanja su u prvom dijelu odgovorili na upitnik, a potom im je prezentirano LEGO WeDo 2.0 programsko sučelje i Prijedlog nastavnog programa robotike za učenike prvog razreda osnovne škole te način implementacije u nastavni predmet Informatika. Drugi dio upitnika je proveden nakon prezentacije nakon koje su učitelji mogli procijeniti primjenu LEGO WeDo 2.0 u nastavi. Rezultati su pokazali kako su se osobni stavovi o primjeni robotike u nastavi promijenili nakon prezentacije. Učitelji su pokazali visoku razinu spremnosti na implementaciju i korištenje LEGO WeDo edukativnog programa u nastavnom sadržaju za prve razrede osnovne škole. Kao najveće prednosti edukativnog programa prepoznali su podizanje digitalne i informatičke pismenosti kod učenika, poticanje kritičkog razmišljanja i zanimanja za STEM discipline, a najveće ograničenje vide u visokim troškovima nabave robotskih setova.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Elektrotehnika, Računarstvo, Interdisciplinarne tehničke znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Split
Profili:
Vladimir Pleština
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Central and East European Online Library - CEEOL