Pregled bibliografske jedinice broj: 1279988
JE LI CJELOŽIVOTNO OBRAZOVANJE OSJETLJIVO PREMA RANJIVIM SKUPINAMA?
JE LI CJELOŽIVOTNO OBRAZOVANJE OSJETLJIVO PREMA RANJIVIM SKUPINAMA? // POST-KRIZNO OBRAZOVANJE ODRASLIH / Žiljak, Tihomir ; Rajić, Višnja ; Koludrović, Morana ; Kušić, Siniša ; Krešić Klaucke, Ivana (ur.).
Zagreb: Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih (ASOO), 2022. str. 36-44 (pozvano predavanje, podatak o recenziji nije dostupan, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1279988 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
JE LI CJELOŽIVOTNO OBRAZOVANJE
OSJETLJIVO PREMA RANJIVIM
SKUPINAMA?
(IS LIFELONG EDUCATION SENSIBLE
TOWARDS VULNERABLE GROUPS?)
Autori
Herceg, Jadranka ; Kušić, Siniša ; Vrcelj, Sofija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
POST-KRIZNO OBRAZOVANJE ODRASLIH
/ Žiljak, Tihomir ; Rajić, Višnja ; Koludrović, Morana ; Kušić, Siniša ; Krešić Klaucke, Ivana - Zagreb : Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih (ASOO), 2022, 36-44
Skup
POST-KRIZNO OBRAZOVANJE ODRASLIH
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 02.12.2022. - 03.12.2022
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Podatak o recenziji nije dostupan
Ključne riječi
ranjive skupine, situacijska ranjivost, inherentna ranjivost, cjeloživotno obrazovanje, obrazovanje odraslih.
(vulnerable groups, situational vulnerability, inherent vulnerability, lifelong learning, adult education)
Sažetak
U radu se analiziraju ranjive skupine u kontekstu cjeloživotnog obrazovanja. Iako pri određivanju ranjivih skupina treba uzeti u obzir širi kontekst socio- kulturnog pozicioniranja, što sugerira da će ranjivost varirati od mjesta do mjesta i od zajednice do zajednice te da je obrazovanje javno dobro na nacionalnoj i globalnoj (europskoj i svjetskoj) razini, ranjive skupine susreću se s nizom problema u obrazovanju. Potrebno je razumijevanje ranjivosti putem veće razine izloženosti teškoćama u akademskoj ili društvenoj integraciji, odnosno putem smanjenih mogućnosti za neke aspekte i razine obrazovanja. Ovakvo pozicioniranje ranjivih skupina u obrazovanju pretpostavlja susretanje ranjivih skupina s nizom specifičnih prepreka povezanih s njihovim situacijskim ili inherentnim društvenim položajima i identitetima. Prihvaćajući situacijsku i inherentnu ranjivost, kao dinamične kategorije u koncipiranju (cjeloživotnog) obrazovanja, valja jasno artikulirati organizacijske, didaktičke, sadržajne i savjetodavne aspekte obrazovanja koji bi uvažavali ranjivost i poticali ranjive skupine na uključivanje u obrazovanje u periodima koje one procjenjuju najoptimalnijim. Kako je obrazovanje najčešće prilagođeno neranjivim skupinama i dominantnoj kulturi, velike nade polažu se u cjeloživotno obrazovanje koje može u većoj mjeri uvažiti potrebe ranjivih skupina te im omogućiti uključenost u društveni život, smanjiti siromaštvo, poljuljati stereotipe i smanjiti stigmatizaciju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
NadSve-Sveučilište u Rijeci-uniri-drustv-18-124 - Andragoški djelatnici i obrazovanje za održivi razvoj (ADOOR) (Kušić, Siniša, NadSve - UNIRI Sredstva potpore znanstvenim istraživanjima) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka