Pregled bibliografske jedinice broj: 1279781
Principi kružnog gospodarstva u sektoru građevinskog otpada za čišću i konkurentniju Hrvatsku
Principi kružnog gospodarstva u sektoru građevinskog otpada za čišću i konkurentniju Hrvatsku, 2022., diplomski rad, diplomski, Zagreb
CROSBI ID: 1279781 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Principi kružnog gospodarstva u sektoru
građevinskog otpada za čišću i konkurentniju
Hrvatsku
(Priniciples of cicular economy in the construction
and demolition waste for a cleaner and more
competitive Croatia)
Autori
Barišić, Klara
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Mjesto
Zagreb
Datum
15.12
Godina
2022
Stranica
75
Mentor
Žmak, Irena
Ključne riječi
EPD ; utjecaj proizvoda na okoliš ; LCA ; analiza životnog ciklusa ; GaBi ; opločnik ; održivost ; održiva izgradnja
(EPD ; Environmental Product Declaration ; LCA ; Life Cycle Assessment ; GaBi ; Paver ; Sustainability ; Sustainable Building)
Sažetak
Cilj ovog diplomskog rada bio je izraditi Izjavu o utjecaju odabranog proizvoda na okoliš (engl. Environmental Product Declaration, (EPD)) te pojasniti poziciju takvih deklaracija u strategijama Europske unije. Odabrani proizvod je betonski opločnik proizvođača Beton Lučko. U prvom dijelu rada proučena je strategija Europske unije u kontekstu održive proizvodnje u građevinarstvu. Opisani su ciljevi održivosti Unije za 2050. godinu te predviđene metode dostizanja tih ciljeva. Procjena životnog ciklusa (engl. Life Cycle Analysis, (LCA)) jedan je od alata održive proizvodnje te je temelj za izradu deklaracija o utjecaju na okoliš. U radu je također opisana metodologija LCA i temeljne norme koje definiraju LCA, uloga LCA u strategiji EU te je opisan rad s GaBi softverom koji služi za izradu procjena životnog ciklusa. U drugom dijelu rada, stečeno znanje primijenjeno je na izradu LCA procjene za betonske opločnike. Na temelju procjene napravljen je primjer EPD-a.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Strojarstvo, Temeljne tehničke znanosti