Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1279577

Aktivno učenje djeteta u suvremenom kurikulumu


Bogut, Irella; Mlinarević, Vesnica; Vekić-Kljaić, Višnja
Aktivno učenje djeteta u suvremenom kurikulumu // Nova promišljanja o djetinjstvu II. Dijete i prostor Rethinking Childhood II. Child and Space / Cindrić, Maja ; Ivon, Katarina (ur.).
Zadar: Sveučilište u Zadru, 2023. str. 40-41 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 1279577 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Aktivno učenje djeteta u suvremenom kurikulumu
(Children active learning in contemporary curriculum)

Autori
Bogut, Irella ; Mlinarević, Vesnica ; Vekić-Kljaić, Višnja

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Nova promišljanja o djetinjstvu II. Dijete i prostor Rethinking Childhood II. Child and Space / Cindrić, Maja ; Ivon, Katarina - Zadar : Sveučilište u Zadru, 2023, 40-41

ISBN
978-953-331-418-1

Skup
Nova promišljanja o djetinjstvu II. Rethinking Childhood II

Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 01.06.2023. - 02.06.2023

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
aktivnost, dijete, odgojitelji, strategije učenja, suradničko učenje
(activity, child, collaborative learning, learning strategies, preschool teacher)

Sažetak
Istraživanjem i eksperimentiranjem. Dijete aktivno istražuje svijet oko sebe i interpretira ga na svoj osobit način stoga je preduvjet učinkovitoga učenja upravo djetetovo aktivno sudjelovanje u učenju. Temeljna postavka konstruktivističke teorije učenja ističe aktivnost djeteta u poticajnome prostorno-materijalnome okruženju, dok socio-konstruktivizam dodaje još i vrijednost socijalne interakcije s odraslima i drugom djecom u razmjeni ideja i zajedničkom učenju. Osim roditelja, i odgojitelji u dječjem vrtiću trebaju se osloniti na prirodnu potrebu djeteta za učenjem osnaživanjem njegova iskustva i načina učenja i na tim temeljima razvijati suvremene strategije učenja. Različitim pristupima i strategijama odgojitelja zadovoljavaju se različiti stilovi i tempo učenja djeteta, temperament i osobnost djeteta. Cilj rada je ispitati učestalost strategija odgojitelja kojima podržavaju i potiču aktivno učenje djeteta u suvremenome kurikulumu ranoga i predškolskog odgoja i obrazovanja. Istraživanje je provedeno u slavonskim dječjim vrtićima tijekom studentske prakse studenata treće godine preddiplomskoga sveučilišnog studija ranoga i predškolskog odgoja i obrazovanja s dvaju hrvatskih sveučilišta. Korištene metode istraživanja su sudjelujuće promatranje i bilježenje učestalosti odabranih tvrdnji u check listi. Parametri promatranja izdojeni su i preoblikovani iz Indikatora kvalitete prema ISSA pedagoškim standardima područja Strategije poučavanja. Rezultati istraživanja utvrđuju učestalost strategija aktivnog učenja koje obuhvaćaju sva razvojna područja djeteta. Prikazana je i učestalost aktivnosti koje potiču istraživanja, eksperimentiranja, aktiviranja misaonih procesa i rješavanja problema. Izdvojena je i učestalost prilika za neformalno učenje djece, prilika za promišljanje o procesu i rezultatima učenja i korištenju digitalnih tehnologija pomoću kojih odgojitelji potiču aktivno učenje. Osim autora, u istraživanje su aktivno bili uključeni i studenti kojima je dana mogućnost razvijanja istraživačkih kompetencija i učenja o vrijednosti aktivnoga učenja djeteta.

Izvorni jezik
Hrvatski, engleski

Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek,
Sveučilište u Slavonskom Brodu,
Kineziološki fakultet Osijek

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada conference.unizd.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Bogut, Irella; Mlinarević, Vesnica; Vekić-Kljaić, Višnja
Aktivno učenje djeteta u suvremenom kurikulumu // Nova promišljanja o djetinjstvu II. Dijete i prostor Rethinking Childhood II. Child and Space / Cindrić, Maja ; Ivon, Katarina (ur.).
Zadar: Sveučilište u Zadru, 2023. str. 40-41 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
Bogut, I., Mlinarević, V. & Vekić-Kljaić, V. (2023) Aktivno učenje djeteta u suvremenom kurikulumu. U: Cindrić, M. & Ivon, K. (ur.)Nova promišljanja o djetinjstvu II. Dijete i prostor Rethinking Childhood II. Child and Space.
@article{article, author = {Bogut, Irella and Mlinarevi\'{c}, Vesnica and Veki\'{c}-Kljai\'{c}, Vi\v{s}nja}, year = {2023}, pages = {40-41}, keywords = {aktivnost, dijete, odgojitelji, strategije u\v{c}enja, suradni\v{c}ko u\v{c}enje}, isbn = {978-953-331-418-1}, title = {Aktivno u\v{c}enje djeteta u suvremenom kurikulumu}, keyword = {aktivnost, dijete, odgojitelji, strategije u\v{c}enja, suradni\v{c}ko u\v{c}enje}, publisher = {Sveu\v{c}ili\v{s}te u Zadru}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }
@article{article, author = {Bogut, Irella and Mlinarevi\'{c}, Vesnica and Veki\'{c}-Kljai\'{c}, Vi\v{s}nja}, year = {2023}, pages = {40-41}, keywords = {activity, child, collaborative learning, learning strategies, preschool teacher}, isbn = {978-953-331-418-1}, title = {Children active learning in contemporary curriculum}, keyword = {activity, child, collaborative learning, learning strategies, preschool teacher}, publisher = {Sveu\v{c}ili\v{s}te u Zadru}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font