Pregled bibliografske jedinice broj: 1279577
Aktivno učenje djeteta u suvremenom kurikulumu
Aktivno učenje djeteta u suvremenom kurikulumu // Nova promišljanja o djetinjstvu II. Dijete i prostor Rethinking Childhood II. Child and Space / Cindrić, Maja ; Ivon, Katarina (ur.).
Zadar: Sveučilište u Zadru, 2023. str. 40-41 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1279577 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Aktivno učenje djeteta u suvremenom kurikulumu
(Children active learning in contemporary curriculum)
Autori
Bogut, Irella ; Mlinarević, Vesnica ; Vekić-Kljaić, Višnja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Nova promišljanja o djetinjstvu II. Dijete i prostor Rethinking Childhood II. Child and Space
/ Cindrić, Maja ; Ivon, Katarina - Zadar : Sveučilište u Zadru, 2023, 40-41
ISBN
978-953-331-418-1
Skup
Nova promišljanja o djetinjstvu II. Rethinking Childhood II
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 01.06.2023. - 02.06.2023
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
aktivnost, dijete, odgojitelji, strategije učenja, suradničko učenje
(activity, child, collaborative learning, learning strategies, preschool teacher)
Sažetak
Istraživanjem i eksperimentiranjem. Dijete aktivno istražuje svijet oko sebe i interpretira ga na svoj osobit način stoga je preduvjet učinkovitoga učenja upravo djetetovo aktivno sudjelovanje u učenju. Temeljna postavka konstruktivističke teorije učenja ističe aktivnost djeteta u poticajnome prostorno-materijalnome okruženju, dok socio-konstruktivizam dodaje još i vrijednost socijalne interakcije s odraslima i drugom djecom u razmjeni ideja i zajedničkom učenju. Osim roditelja, i odgojitelji u dječjem vrtiću trebaju se osloniti na prirodnu potrebu djeteta za učenjem osnaživanjem njegova iskustva i načina učenja i na tim temeljima razvijati suvremene strategije učenja. Različitim pristupima i strategijama odgojitelja zadovoljavaju se različiti stilovi i tempo učenja djeteta, temperament i osobnost djeteta. Cilj rada je ispitati učestalost strategija odgojitelja kojima podržavaju i potiču aktivno učenje djeteta u suvremenome kurikulumu ranoga i predškolskog odgoja i obrazovanja. Istraživanje je provedeno u slavonskim dječjim vrtićima tijekom studentske prakse studenata treće godine preddiplomskoga sveučilišnog studija ranoga i predškolskog odgoja i obrazovanja s dvaju hrvatskih sveučilišta. Korištene metode istraživanja su sudjelujuće promatranje i bilježenje učestalosti odabranih tvrdnji u check listi. Parametri promatranja izdojeni su i preoblikovani iz Indikatora kvalitete prema ISSA pedagoškim standardima područja Strategije poučavanja. Rezultati istraživanja utvrđuju učestalost strategija aktivnog učenja koje obuhvaćaju sva razvojna područja djeteta. Prikazana je i učestalost aktivnosti koje potiču istraživanja, eksperimentiranja, aktiviranja misaonih procesa i rješavanja problema. Izdvojena je i učestalost prilika za neformalno učenje djece, prilika za promišljanje o procesu i rezultatima učenja i korištenju digitalnih tehnologija pomoću kojih odgojitelji potiču aktivno učenje. Osim autora, u istraživanje su aktivno bili uključeni i studenti kojima je dana mogućnost razvijanja istraživačkih kompetencija i učenja o vrijednosti aktivnoga učenja djeteta.
Izvorni jezik
Hrvatski, engleski
Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek,
Sveučilište u Slavonskom Brodu,
Kineziološki fakultet Osijek