Pregled bibliografske jedinice broj: 1279106
Novi kurikulum u funkciji kvalitete i prohodnosti obrazovnog sustava
Novi kurikulum u funkciji kvalitete i prohodnosti obrazovnog sustava // Prozor u svijet obrazovanja, nauke i mladih, (2023), 1/2021; 41-53 (međunarodna recenzija, članak, stručni)
CROSBI ID: 1279106 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Novi kurikulum u funkciji kvalitete i prohodnosti
obrazovnog sustava
(The new curriculum in function of the quality and
accessibility of the
education system)
Autori
Kiss, Irena
Izvornik
Prozor u svijet obrazovanja, nauke i mladih (2831-1558)
(2023), 1/2021;
41-53
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
ishodi učenja ; kompetencije ; kurikulum ; prohodnost obrazovnog sustava
(learning outcomes ; competences ; curriculum ; passability of the educational system)
Sažetak
Sadržaji obuhvaćeni nastavnim procesima oblikuju se u skladu s ishodima učenja, čije je definiranje prvi i osnovni korak planiranja kurikuluma. Uzimajući u obzir preporuke Vijeća Europske unije koje definiraju ključne kompetencije kao kombinaciju znanja, vještina i stavova, njihovo stjecanje treba obuhvatiti maternji i strane jezike, matematiku, informatiku i tehnologiju, te prirodoslovno, društveno- humanističko, tjelesno, zdravstveno i umjetničko područje. Unutar navedenih područja stječu se: kompetencije pismenosti, izražavanja i višejezičnosti, matematička, digitalna, prirodoslovna kompetencija, kompetencije građanstva, kulturne svijesti i poduzetništva, te osobna i socijalna kompetencija. Međunarodna istraživanja generalno su pokazala su znakovit nedostatak osnovnih vještina zbog čega je ulaganje u iste postalo važnije nego ikad prije. Cilj ovog rada je skrenuti pozornost na potrebu transparentne vertikalne i horizontalne prohodnosti obrazovnog sustava, koje osiguravaju optimalnu kombinaciju navedenih znanja i vještina. To je moguće postići pridruživanjem određenog broja bodova svakom dijelu kurikuluma, čime bi se izrazilo opterećenje i omogućio uvid u strukturu i opseg planiranih kompetencija.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija, Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)