Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1279106

Novi kurikulum u funkciji kvalitete i prohodnosti obrazovnog sustava


Kiss, Irena
Novi kurikulum u funkciji kvalitete i prohodnosti obrazovnog sustava // Prozor u svijet obrazovanja, nauke i mladih, (2023), 1/2021; 41-53 (međunarodna recenzija, članak, stručni)


CROSBI ID: 1279106 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Novi kurikulum u funkciji kvalitete i prohodnosti obrazovnog sustava
(The new curriculum in function of the quality and accessibility of the education system)

Autori
Kiss, Irena

Izvornik
Prozor u svijet obrazovanja, nauke i mladih (2831-1558) (2023), 1/2021; 41-53

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni

Ključne riječi
ishodi učenja ; kompetencije ; kurikulum ; prohodnost obrazovnog sustava
(learning outcomes ; competences ; curriculum ; passability of the educational system)

Sažetak
Sadržaji obuhvaćeni nastavnim procesima oblikuju se u skladu s ishodima učenja, čije je definiranje prvi i osnovni korak planiranja kurikuluma. Uzimajući u obzir preporuke Vijeća Europske unije koje definiraju ključne kompetencije kao kombinaciju znanja, vještina i stavova, njihovo stjecanje treba obuhvatiti maternji i strane jezike, matematiku, informatiku i tehnologiju, te prirodoslovno, društveno- humanističko, tjelesno, zdravstveno i umjetničko područje. Unutar navedenih područja stječu se: kompetencije pismenosti, izražavanja i višejezičnosti, matematička, digitalna, prirodoslovna kompetencija, kompetencije građanstva, kulturne svijesti i poduzetništva, te osobna i socijalna kompetencija. Međunarodna istraživanja generalno su pokazala su znakovit nedostatak osnovnih vještina zbog čega je ulaganje u iste postalo važnije nego ikad prije. Cilj ovog rada je skrenuti pozornost na potrebu transparentne vertikalne i horizontalne prohodnosti obrazovnog sustava, koje osiguravaju optimalnu kombinaciju navedenih znanja i vještina. To je moguće postići pridruživanjem određenog broja bodova svakom dijelu kurikuluma, čime bi se izrazilo opterećenje i omogućio uvid u strukturu i opseg planiranih kompetencija.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija, Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli

Profili:

Avatar Url Irena Kiss (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

pf.unsa.ba

Citiraj ovu publikaciju:

Kiss, Irena
Novi kurikulum u funkciji kvalitete i prohodnosti obrazovnog sustava // Prozor u svijet obrazovanja, nauke i mladih, (2023), 1/2021; 41-53 (međunarodna recenzija, članak, stručni)
Kiss, I. (2023) Novi kurikulum u funkciji kvalitete i prohodnosti obrazovnog sustava. Prozor u svijet obrazovanja, nauke i mladih, (1/2021), 41-53.
@article{article, author = {Kiss, Irena}, year = {2023}, pages = {41-53}, keywords = {ishodi u\v{c}enja, kompetencije, kurikulum, prohodnost obrazovnog sustava}, journal = {Prozor u svijet obrazovanja, nauke i mladih}, number = {1/2021}, issn = {2831-1558}, title = {Novi kurikulum u funkciji kvalitete i prohodnosti obrazovnog sustava}, keyword = {ishodi u\v{c}enja, kompetencije, kurikulum, prohodnost obrazovnog sustava} }
@article{article, author = {Kiss, Irena}, year = {2023}, pages = {41-53}, keywords = {learning outcomes, competences, curriculum, passability of the educational system}, journal = {Prozor u svijet obrazovanja, nauke i mladih}, number = {1/2021}, issn = {2831-1558}, title = {The new curriculum in function of the quality and accessibility of the education system}, keyword = {learning outcomes, competences, curriculum, passability of the educational system} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font