Pregled bibliografske jedinice broj: 1278618
Slikanje prostora ili priča o plavoj boji
Slikanje prostora ili priča o plavoj boji // Nova promišljanja od djetinjstvu II. Dijete i prostor. / Cindrić, Maja ; Ivon, Katarina (ur.).
Zadar: Sveučilište u Zadru, 2023. str. 213-213 (radionica, međunarodna recenzija, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 1278618 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Slikanje prostora ili priča o plavoj boji
(Painting space or the story about the blue color)
Autori
Đira, Marina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
Nova promišljanja od djetinjstvu II. Dijete i prostor.
/ Cindrić, Maja ; Ivon, Katarina - Zadar : Sveučilište u Zadru, 2023, 213-213
ISBN
978-953-331-418-1
Skup
Međunarodna znanstveno-umjetnička konferencija Nova promišljanja o djetinjstvu II. Dijete i prostor /International Scientific and Artistic Conference Rethinking Childhood II. Child and Space.
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 01.06.2023. - 03.06.2023
Vrsta sudjelovanja
Radionica
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
plava boja, prostor, nijanse plave, simbolika plave, koloristička ljestvica
(blue color, space, shades of blue, symbolism of blue, color scale)
Sažetak
Kada pomislimo na prostor, boja možda neće biti prva asocijacija, ali činjenica jest da su se umjetnici tijekom povijesti itekako služili bojom kako bi ga dočarali. Prvenstveno se tu misli na umjetnička istraživanja 20. stoljeća, preciznije na foviste i njihovu kolorističku perspektivu te Josefa Albersa i njegova zapažanja vezana za međudjelovanje boja. U smislu dočaravanja prostora kao boje posebno se istaknuo Yves Klein koji je snažno promicao svoju autorsku plavu boju (International Klein Blue (IKB)) čije je kolorističke vrijednosti poistovjećivao s onime za što je smatrao da predstavlja čisti prostor. Kleinov odabir plave boje nije slučajan jer osim što nas s njom vodi prema nebeskim prostranstvima, onda i nekim duhovnim sferama, njome istovremeno ukazuje na njezinu materijalnu ekskluzivnost. Naime, plava je boja u prirodi vrlo rijetka i stoga je od davnina umjetnicima i znanstvenicima predstavljala izazov. U tome je smislu dovoljno spomenuti egipatsko plavu, ultramarin plavu, kobaltno plavu, prusko plavu, kraljevsko plavu, pariško plavu… Iza svakoga od spomenutih naziva krije se priča. Povijesno gledano, zanimljiva je još priča o indigu koju je Issac Newton u okviru svoga poznatog pokusa prepoznao kao zasebnu svjetlosnu vrijednost, različitu od plave, dok, kada je riječ o našoj svakodnevici, pitanja sigurno otvaraju kolorističke vrijednosti boje koju u CMYK sustavu jednostavno nazivamo cijanom. Radionicom se sudionike kratko upoznaje s plavom bojom, s time da se naglasak stavlja i na njezino prostorno djelovanje, ali i na simboliku koja je vrlo bogata i usko vezana s prostornopovijesnim kontekstima njezinih pojedinih nijansi. U praktičnome dijelu radionice njezini sudionici, poput Yvesa Kleina nekoć, kreiraju svoje vlastite plave boje te ih imenuju. Na taj način nastaje posebna paleta plave boje kao originalni materijalni produkt radionice.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Likovne umjetnosti
Napomena
Opisani rad je umjetnička radionica održana u okviru
međunarodne znanstveno-umjetničke konferencije "Nova
promišljanja o djetinjstvu II. Dijete i prostor."
zajedno sa sudionicima konferencije.