Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1278470

Učenička i nastavnička percepcija poticanja samoreguliranog učenja


Šimić Šašić, Slavica; Nikčević Milković, Anela; Klarin, Mira; Cindrić, Maja; Atlaga, Maša
Učenička i nastavnička percepcija poticanja samoreguliranog učenja // Nova promišljanja o djetinjstvu II / Rethinking Childhood II, Dijete i prostor / Child and Space Knjižica sažetaka / Cindrić, Maja ; Ivon, Katarina (ur.).
Zadar: Sveučilište u Zadru, za izdavača Dijana Vican, 2023. str. 172-173 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 1278470 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Učenička i nastavnička percepcija poticanja samoreguliranog učenja
(Student and Teacher Perception of Self-Regulated Learning Encouragement)

Autori
Šimić Šašić, Slavica ; Nikčević Milković, Anela ; Klarin, Mira ; Cindrić, Maja ; Atlaga, Maša

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Nova promišljanja o djetinjstvu II / Rethinking Childhood II, Dijete i prostor / Child and Space Knjižica sažetaka / Cindrić, Maja ; Ivon, Katarina - Zadar : Sveučilište u Zadru, za izdavača Dijana Vican, 2023, 172-173

Skup
Nova promišljanja o djetinjstvu II / Rethinking Childhood II Dijete i prostor / Child and Space

Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 01.06.2023. - 03.06.2023

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
poticanje samoreguliranog učenja ; učeničke procjene ; nastavničke procjene
(self-regulated learning encouragement ; student assessments ; teacher assessments)

Sažetak
U okviru socijalno-kognitivne perspektive samoregulacija se shvaća kao interakcija osobnih, ponašajnih i okolinskih čimbenika. Samoregulirano učenje (SRU) multidimenzionalan proces koji uključuje osobne (kognitivne i emocionalne), ponašajne i kontekstualne komponente. Učenici čije je učenje samoregulirano ostvaruju pozitivnije obrazovne ishode, a učinci SRU nadilaze obrazovni kontekst. Sposobnost samoregulacije daje učenicima pozitivniji stav prema budućnosti, osnažuje ih u upravljanju vlastitim socijalnim ponašanjem i podržava razvoj vještina cjeloživotnog učenja, što pak olakšava suočavanje sa zahtjevima suvremenog društva. Istraživanja pokazuju da učenje značajnog dijela učenika nije optimalno samoregulirano jer im nedostaju znanja i vještine potrebne za učinkovito upravljanje vlastitim učenjem. Nastavnici kao posrednici u socijalizaciji igraju važnu ulogu u poticanju SRU, te ju mogu poticati na različite, direktne i indirektne načine: poučavanjem učenika učinkovitim strategijama učenja ili strukturiranjem okruženja učenja kako bi učenici imali prilike sami otkriti učinkovite strategije učenja. Nastavnici imaju pozitivne stavove o SRU, smatraju da učenicima treba pomoći da njihovo učenje postane samoregulirano, međutim, osjećaju se nesigurno po pitanju kako to napraviti i u ograničenom opsegu stimuliraju SRU. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati učeničku i nastavničku percepciju poticanja samoreguliranog učenja, te ispitati povezanost učeničke i nastavničke percepcije poticanja SRU s nekim učeničkim i nastavničkim karakteristikama. Istraživanje je provedeno pomoću online upitnika, na uzorcima od 251 (179) nastavnika i 2154 učenika osnovnih i srednjih škola iz 17 županija u Republici Hrvatskoj. Utvrđeno je da su učenici i nastavnici suglasni u procjenama, smatraju da nastavnici u najvećoj mjeri potiču ulaganje truda, zatim metakognitivno praćenje učenja, pa razumijevanje, a na kraju planiranje učenja i organizaciju učenja, te elaboraciju i vrednovanje. Međutim, nastavnici daju značajno veće procjene poticanja SRU (relativno visoke do visoke) nego učenici (umjerene do relativno visoke). Učenička percepcija nastavničkog poticanja SRU je povezana s komponentama SRU, školskim uspjehom i emocijama koje učenici doživljavaju u razredu. Nastavnička percepcija poticanja SRU povezana je s percepcijom učenika, emocijama koje nastavnici doživljavaju u razredu, nastavničkim osobinama ličnosti, samoefikasnošću i predanošću poslu, nastavničkim uvjerenjima i kvalitetom nastavničke interakcije.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Projekti:
VLASTITA-SREDSTVA-IP.01.2021.18 - Uloga nastavnika u poticanju samoreguliranog učenja (UNPSRU) (Šimić Šašić, Slavica, VLASTITA-SREDSTVA - IP.01.2021) ( CroRIS)

Ustanove:
Sveučilište u Zadru

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

conference.unizd.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Šimić Šašić, Slavica; Nikčević Milković, Anela; Klarin, Mira; Cindrić, Maja; Atlaga, Maša
Učenička i nastavnička percepcija poticanja samoreguliranog učenja // Nova promišljanja o djetinjstvu II / Rethinking Childhood II, Dijete i prostor / Child and Space Knjižica sažetaka / Cindrić, Maja ; Ivon, Katarina (ur.).
Zadar: Sveučilište u Zadru, za izdavača Dijana Vican, 2023. str. 172-173 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
Šimić Šašić, S., Nikčević Milković, A., Klarin, M., Cindrić, M. & Atlaga, M. (2023) Učenička i nastavnička percepcija poticanja samoreguliranog učenja. U: Cindrić, M. & Ivon, K. (ur.)Nova promišljanja o djetinjstvu II / Rethinking Childhood II, Dijete i prostor / Child and Space Knjižica sažetaka.
@article{article, author = {\v{S}imi\'{c} \v{S}a\v{s}i\'{c}, Slavica and Nik\v{c}evi\'{c} Milkovi\'{c}, Anela and Klarin, Mira and Cindri\'{c}, Maja and Atlaga, Ma\v{s}a}, year = {2023}, pages = {172-173}, keywords = {poticanje samoreguliranog u\v{c}enja, u\v{c}eni\v{c}ke procjene, nastavni\v{c}ke procjene}, title = {U\v{c}eni\v{c}ka i nastavni\v{c}ka percepcija poticanja samoreguliranog u\v{c}enja}, keyword = {poticanje samoreguliranog u\v{c}enja, u\v{c}eni\v{c}ke procjene, nastavni\v{c}ke procjene}, publisher = {Sveu\v{c}ili\v{s}te u Zadru, za izdava\v{c}a Dijana Vican}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }
@article{article, author = {\v{S}imi\'{c} \v{S}a\v{s}i\'{c}, Slavica and Nik\v{c}evi\'{c} Milkovi\'{c}, Anela and Klarin, Mira and Cindri\'{c}, Maja and Atlaga, Ma\v{s}a}, year = {2023}, pages = {172-173}, keywords = {self-regulated learning encouragement, student assessments, teacher assessments}, title = {Student and Teacher Perception of Self-Regulated Learning Encouragement}, keyword = {self-regulated learning encouragement, student assessments, teacher assessments}, publisher = {Sveu\v{c}ili\v{s}te u Zadru, za izdava\v{c}a Dijana Vican}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font