Pregled bibliografske jedinice broj: 1278470
Učenička i nastavnička percepcija poticanja samoreguliranog učenja
Učenička i nastavnička percepcija poticanja samoreguliranog učenja // Nova promišljanja o djetinjstvu II / Rethinking Childhood II, Dijete i prostor / Child and Space Knjižica sažetaka / Cindrić, Maja ; Ivon, Katarina (ur.).
Zadar: Sveučilište u Zadru, za izdavača Dijana Vican, 2023. str. 172-173 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1278470 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Učenička i nastavnička percepcija poticanja
samoreguliranog učenja
(Student and Teacher Perception of Self-Regulated
Learning Encouragement)
Autori
Šimić Šašić, Slavica ; Nikčević Milković, Anela ; Klarin, Mira ; Cindrić, Maja ; Atlaga, Maša
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Nova promišljanja o djetinjstvu II / Rethinking Childhood II, Dijete i prostor / Child and Space Knjižica sažetaka
/ Cindrić, Maja ; Ivon, Katarina - Zadar : Sveučilište u Zadru, za izdavača Dijana Vican, 2023, 172-173
Skup
Nova promišljanja o djetinjstvu II / Rethinking Childhood II Dijete i prostor / Child and Space
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 01.06.2023. - 03.06.2023
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
poticanje samoreguliranog učenja ; učeničke procjene ; nastavničke procjene
(self-regulated learning encouragement ; student assessments ; teacher assessments)
Sažetak
U okviru socijalno-kognitivne perspektive samoregulacija se shvaća kao interakcija osobnih, ponašajnih i okolinskih čimbenika. Samoregulirano učenje (SRU) multidimenzionalan proces koji uključuje osobne (kognitivne i emocionalne), ponašajne i kontekstualne komponente. Učenici čije je učenje samoregulirano ostvaruju pozitivnije obrazovne ishode, a učinci SRU nadilaze obrazovni kontekst. Sposobnost samoregulacije daje učenicima pozitivniji stav prema budućnosti, osnažuje ih u upravljanju vlastitim socijalnim ponašanjem i podržava razvoj vještina cjeloživotnog učenja, što pak olakšava suočavanje sa zahtjevima suvremenog društva. Istraživanja pokazuju da učenje značajnog dijela učenika nije optimalno samoregulirano jer im nedostaju znanja i vještine potrebne za učinkovito upravljanje vlastitim učenjem. Nastavnici kao posrednici u socijalizaciji igraju važnu ulogu u poticanju SRU, te ju mogu poticati na različite, direktne i indirektne načine: poučavanjem učenika učinkovitim strategijama učenja ili strukturiranjem okruženja učenja kako bi učenici imali prilike sami otkriti učinkovite strategije učenja. Nastavnici imaju pozitivne stavove o SRU, smatraju da učenicima treba pomoći da njihovo učenje postane samoregulirano, međutim, osjećaju se nesigurno po pitanju kako to napraviti i u ograničenom opsegu stimuliraju SRU. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati učeničku i nastavničku percepciju poticanja samoreguliranog učenja, te ispitati povezanost učeničke i nastavničke percepcije poticanja SRU s nekim učeničkim i nastavničkim karakteristikama. Istraživanje je provedeno pomoću online upitnika, na uzorcima od 251 (179) nastavnika i 2154 učenika osnovnih i srednjih škola iz 17 županija u Republici Hrvatskoj. Utvrđeno je da su učenici i nastavnici suglasni u procjenama, smatraju da nastavnici u najvećoj mjeri potiču ulaganje truda, zatim metakognitivno praćenje učenja, pa razumijevanje, a na kraju planiranje učenja i organizaciju učenja, te elaboraciju i vrednovanje. Međutim, nastavnici daju značajno veće procjene poticanja SRU (relativno visoke do visoke) nego učenici (umjerene do relativno visoke). Učenička percepcija nastavničkog poticanja SRU je povezana s komponentama SRU, školskim uspjehom i emocijama koje učenici doživljavaju u razredu. Nastavnička percepcija poticanja SRU povezana je s percepcijom učenika, emocijama koje nastavnici doživljavaju u razredu, nastavničkim osobinama ličnosti, samoefikasnošću i predanošću poslu, nastavničkim uvjerenjima i kvalitetom nastavničke interakcije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Projekti:
VLASTITA-SREDSTVA-IP.01.2021.18 - Uloga nastavnika u poticanju samoreguliranog učenja (UNPSRU) (Šimić Šašić, Slavica, VLASTITA-SREDSTVA - IP.01.2021) ( CroRIS)
Ustanove:
Sveučilište u Zadru
Profili:
Maša Atlaga
(autor)
Slavica Šimić Šašić
(autor)
Maja Cindrić
(autor)
Mira Klarin
(autor)
Anela Nikčević-Milković
(autor)