Pregled bibliografske jedinice broj: 1278382
Uključivanje djeteta u odgojno-obrazovnu ustanovu
Uključivanje djeteta u odgojno-obrazovnu ustanovu // Promjene u RPOO-u – RPOO kao promjena: odgoj i obrazovanje kao odgovor na novo normalno / Višnjić Jevtić, Adrijana (ur.).
Čakovec: OMEP Hrvatska, 2022. str. 176-182 (predavanje, podatak o recenziji nije dostupan, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1278382 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uključivanje djeteta u odgojno-obrazovnu ustanovu
(Children's transition to kindergarten)
Autori
Biškup, Helena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Promjene u RPOO-u – RPOO kao promjena: odgoj i obrazovanje kao odgovor na novo normalno
/ Višnjić Jevtić, Adrijana - Čakovec : OMEP Hrvatska, 2022, 176-182
ISBN
978-953-57634-2-0
Skup
Promjene u RPOO-u – RPOO kao promjena: Odgoj i obrazovanje kao odgovor na novo normalno.
Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 11.11.2021. - 12.11.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Podatak o recenziji nije dostupan
Ključne riječi
prilagodba ; istraživanje mišljenja odgojitelja ; samoprocjena pedagoške prakse ; suradnja odgojitelja i roditelja ; suvremeno djetinjstvo
(adaptation ; research of educators' opinions ; self-assessment of pedagogical practice ; cooperation educators and parents ; modern childhood)
Sažetak
Suvremeni način života te aktualne globalne, gospodarske, društvene i zdravstvene promjene uvelike se održavaju i utječu na suvremeno dijete i djetinjstvo. Djeca u suvremenom svijetu sve ranije ulaze u sustav institucionalnog ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (Visković i Višnjić Jevtić, 2019) te su djeca danas više nego ikad usmjerena odrastanju u institucijskom kontekstu (Rogulj, 2018). U prvom dijelu rada teorijski se promišlja o uključivanju djeteta u odgojno-obrazovnu instituciju. Uključivanje se smatra velikom prekretnicu i značajnom promjenom u životu djeteta pri čemu se dijete mora priviknuti na novo socijalno, prostorno i materijalno okruženje. U tom se razdoblju stvaraju novi odnosi između djeteta, roditelja i odgojitelja, dogovaraju se nova pravila te se promišlja o dijeljenju cjelokupne odgovornosti za dijete U nastavku rada opisano je istraživanje čije je cilj otkriti kako odgojitelji doživljavaju proces uključivanja djeteta u instituciju te utvrditi kojim se mehanizama služe u procesu prilagodbe. Ujedno, nastoji se utvrditi u kolikoj mjeri i na koje načine odgojitelji surađuju s roditeljima u cilju što uspješnijeg uključivanja djeteta u odgojno-obrazovnu instituciju. Isto tako, raspravlja se je li došlo do značajnijih promjena u razdoblje prilagodbe uslijed novonastale situacije izazvane globalnom epidemijom. Ispunjavanjem online upitnika u istraživanju sudjeluje 150 odgojitelja djece rane i predškolske dobi. Rezultati otkrivaju različite mehanizme kojima se odgojitelji služe u procesu uključivanja djeteta u odgojno – obrazovnu instituciju, a 100% sudionika naglašava nužnost kvalitetne suradnje odgojitelja i roditelja u tom razdoblju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija