Pregled bibliografske jedinice broj: 1278285
Glazbena priča – mjesto susreta djeteta s igrama pjevanja, dramskim i jezičnim igrama
Glazbena priča – mjesto susreta djeteta s igrama pjevanja, dramskim i jezičnim igrama // Promišljanja o djetinjstvu II - Dijete i prostor / Cindrić, Maja ; Ivon, Katarina (ur.).
Zadar: Sveučilište u Zadru, 2023. str. 215-216 (radionica, međunarodna recenzija, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 1278285 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Glazbena priča – mjesto susreta djeteta s igrama
pjevanja, dramskim i jezičnim igrama
(Musical story - a meeting place for children with
singing games, drama and language games)
Autori
Aladrović Slovaček, Katarina ; Kraljić, Josipa ; Rimac Jurinović, Maša
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
Promišljanja o djetinjstvu II - Dijete i prostor
/ Cindrić, Maja ; Ivon, Katarina - Zadar : Sveučilište u Zadru, 2023, 215-216
ISBN
978-953-331-418-1
Skup
Promišljanja o djetinjstvu II
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 01.06.2023. - 03.06.2023
Vrsta sudjelovanja
Radionica
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
glazbena priča, hrvatski jezik, glazbena priča, ples, slušanje
(musical story, Croatian language, musical story, dance, listening)
Sažetak
Djecu vrtićke i predškolske dobi važno je poticati na sve oblike stvaralaštva, a u vrtićima je često glazbeno stvaralaštvo manje zastupljeno u odnosu na, primjerice, likovno stvaralaštvo. No, zaboravlja se pri tome važnost glazbenoga odgoja i glazbenih poticaja koji omogućuju cjeloviti dječji razvoj. Već u vrlo ranoj dobi ponavljanje brojalica omogućuje djetetu usvajanje zahtjevnih glasova hrvatskoga jezika, ali i usvajanje novih riječi i njihovo razumijevanje u kontekstu, kao i ovladavanje intonacijom materinskoga jezika. Brojalice omogućuju usvajanje melodije i ritma jezika, a ujedno potiču na glazbeno stvaralaštvo. Jednostavne pjesmice namijenjene djeci imaju nevelik raspon tonova te puno ponavljanja kako bi se melodija brzo zapamtila i kako bi se u njoj nakon savladavanja teksta moglo uživati. No, osim igara s pjevanjem koje se koriste, važno je uključiti i slušanje klasične glazbe koje pomaže u stjecanju različitih glazbenih iskustava i stvaranju glazbenoga ukusa. U poticanju slušanja klasične glazbe mogu pomoći pokreti koje djeca ponavljaju i koji su usklađeni s ritmom i tempom te ugođajem djela, a oni se mogu izvoditi uz pomoć različitih rikvizita, primjerice, uporabom marame. Kako je već naglašeno, kroz pjevanje djeca usvajaju i jezik te ovladavaju jezikom usvajajući nove riječi, uvježbavajući izgovor glasova te rečeničnu intonaciju. Upravo zato u ovoj će radionici biti prikazan rad na glazbenim pričama koje su osmišljene kao poticaji za djecu predškolske i mlađe školske dobi, a kroz koje se uz praćenje priče i razgovor o priči djecu potiče na izvedbu igara s pjevanjem, izvođenje brojalica i slušanje klasične glazbe. U radionici će biti prikazane dvije glazbene priče te način njezine izvedbe u konkretnom kontekstu. Priče su potkrijepljene jezičnim i dramskim igrama kako bi se uz glazbeni poticao i jezični razvoj. Sudionici će aktivno sudjelovati u ključnim aktivnostima kako bi iskustveno razumjeli što je glazbena priča, koja su njezina obilježja i kako djeca kroz glazbene priče mogu povezivati tekst, stvaranje glazbe, izvođenje glazbe, ples i dramsko stvaralaštvo, a sve to koristeći slobodni prostor u kojemu se kreću.
Izvorni jezik
Hrvatski