Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1278285

Glazbena priča – mjesto susreta djeteta s igrama pjevanja, dramskim i jezičnim igrama


Aladrović Slovaček, Katarina; Kraljić, Josipa; Rimac Jurinović, Maša
Glazbena priča – mjesto susreta djeteta s igrama pjevanja, dramskim i jezičnim igrama // Promišljanja o djetinjstvu II - Dijete i prostor / Cindrić, Maja ; Ivon, Katarina (ur.).
Zadar: Sveučilište u Zadru, 2023. str. 215-216 (radionica, međunarodna recenzija, sažetak, stručni)


CROSBI ID: 1278285 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Glazbena priča – mjesto susreta djeteta s igrama pjevanja, dramskim i jezičnim igrama
(Musical story - a meeting place for children with singing games, drama and language games)

Autori
Aladrović Slovaček, Katarina ; Kraljić, Josipa ; Rimac Jurinović, Maša

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni

Izvornik
Promišljanja o djetinjstvu II - Dijete i prostor / Cindrić, Maja ; Ivon, Katarina - Zadar : Sveučilište u Zadru, 2023, 215-216

ISBN
978-953-331-418-1

Skup
Promišljanja o djetinjstvu II

Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 01.06.2023. - 03.06.2023

Vrsta sudjelovanja
Radionica

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
glazbena priča, hrvatski jezik, glazbena priča, ples, slušanje
(musical story, Croatian language, musical story, dance, listening)

Sažetak
Djecu vrtićke i predškolske dobi važno je poticati na sve oblike stvaralaštva, a u vrtićima je često glazbeno stvaralaštvo manje zastupljeno u odnosu na, primjerice, likovno stvaralaštvo. No, zaboravlja se pri tome važnost glazbenoga odgoja i glazbenih poticaja koji omogućuju cjeloviti dječji razvoj. Već u vrlo ranoj dobi ponavljanje brojalica omogućuje djetetu usvajanje zahtjevnih glasova hrvatskoga jezika, ali i usvajanje novih riječi i njihovo razumijevanje u kontekstu, kao i ovladavanje intonacijom materinskoga jezika. Brojalice omogućuju usvajanje melodije i ritma jezika, a ujedno potiču na glazbeno stvaralaštvo. Jednostavne pjesmice namijenjene djeci imaju nevelik raspon tonova te puno ponavljanja kako bi se melodija brzo zapamtila i kako bi se u njoj nakon savladavanja teksta moglo uživati. No, osim igara s pjevanjem koje se koriste, važno je uključiti i slušanje klasične glazbe koje pomaže u stjecanju različitih glazbenih iskustava i stvaranju glazbenoga ukusa. U poticanju slušanja klasične glazbe mogu pomoći pokreti koje djeca ponavljaju i koji su usklađeni s ritmom i tempom te ugođajem djela, a oni se mogu izvoditi uz pomoć različitih rikvizita, primjerice, uporabom marame. Kako je već naglašeno, kroz pjevanje djeca usvajaju i jezik te ovladavaju jezikom usvajajući nove riječi, uvježbavajući izgovor glasova te rečeničnu intonaciju. Upravo zato u ovoj će radionici biti prikazan rad na glazbenim pričama koje su osmišljene kao poticaji za djecu predškolske i mlađe školske dobi, a kroz koje se uz praćenje priče i razgovor o priči djecu potiče na izvedbu igara s pjevanjem, izvođenje brojalica i slušanje klasične glazbe. U radionici će biti prikazane dvije glazbene priče te način njezine izvedbe u konkretnom kontekstu. Priče su potkrijepljene jezičnim i dramskim igrama kako bi se uz glazbeni poticao i jezični razvoj. Sudionici će aktivno sudjelovati u ključnim aktivnostima kako bi iskustveno razumjeli što je glazbena priča, koja su njezina obilježja i kako djeca kroz glazbene priče mogu povezivati tekst, stvaranje glazbe, izvođenje glazbe, ples i dramsko stvaralaštvo, a sve to koristeći slobodni prostor u kojemu se kreću.

Izvorni jezik
Hrvatski



POVEZANOST RADA



Citiraj ovu publikaciju:

Aladrović Slovaček, Katarina; Kraljić, Josipa; Rimac Jurinović, Maša
Glazbena priča – mjesto susreta djeteta s igrama pjevanja, dramskim i jezičnim igrama // Promišljanja o djetinjstvu II - Dijete i prostor / Cindrić, Maja ; Ivon, Katarina (ur.).
Zadar: Sveučilište u Zadru, 2023. str. 215-216 (radionica, međunarodna recenzija, sažetak, stručni)
Aladrović Slovaček, K., Kraljić, J. & Rimac Jurinović, M. (2023) Glazbena priča – mjesto susreta djeteta s igrama pjevanja, dramskim i jezičnim igrama. U: Cindrić, M. & Ivon, K. (ur.)Promišljanja o djetinjstvu II - Dijete i prostor.
@article{article, author = {Aladrovi\'{c} Slova\v{c}ek, Katarina and Kralji\'{c}, Josipa and Rimac Jurinovi\'{c}, Ma\v{s}a}, year = {2023}, pages = {215-216}, keywords = {glazbena pri\v{c}a, hrvatski jezik, glazbena pri\v{c}a, ples, slu\v{s}anje}, isbn = {978-953-331-418-1}, title = {Glazbena pri\v{c}a – mjesto susreta djeteta s igrama pjevanja, dramskim i jezi\v{c}nim igrama}, keyword = {glazbena pri\v{c}a, hrvatski jezik, glazbena pri\v{c}a, ples, slu\v{s}anje}, publisher = {Sveu\v{c}ili\v{s}te u Zadru}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }
@article{article, author = {Aladrovi\'{c} Slova\v{c}ek, Katarina and Kralji\'{c}, Josipa and Rimac Jurinovi\'{c}, Ma\v{s}a}, year = {2023}, pages = {215-216}, keywords = {musical story, Croatian language, musical story, dance, listening}, isbn = {978-953-331-418-1}, title = {Musical story - a meeting place for children with singing games, drama and language games}, keyword = {musical story, Croatian language, musical story, dance, listening}, publisher = {Sveu\v{c}ili\v{s}te u Zadru}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font