Pregled bibliografske jedinice broj: 1278209
Širinsko-impulsno modularni izmjenjivač
Širinsko-impulsno modularni izmjenjivač, 2018., diplomski rad, preddiplomski, Pomorski fakultet, Rijeka
CROSBI ID: 1278209 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Širinsko-impulsno modularni izmjenjivač
(PULSE WIDTH MODULATION INVERTER)
Autori
Kulaš, Sandro
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Pomorski fakultet
Mjesto
Rijeka
Datum
12.07
Godina
2018
Stranica
41
Mentor
Cuculić, Aleksandar
Ključne riječi
energetski izmjenjivač, harmonička izobličenja, mikrokontroler, poluvodički ventili, širinsko impulsna modulacija
(energy converter, harmonic distortions, microcontroller, semiconductor valves, pulse width modulation)
Sažetak
Tema ovog završnog rada je teoretska obrada širinsko impulsno moduliranog energetskog izmjenjivača. Naziv sklopa u stranoj literaturi može se pronaći kao Pulse Width Modulated Inverter. Pored teoretske obrade osnovnih komponenti sklopa, načina rada i karakteristika sklopa, izrađen je i funkcionalni sklop za praktičnu primjenu. Osnovna funkcija energetskog izmjenjivača je konverzija istosmjernog napona dobivenog iz akumulatora, u izmjenični napon odnosno sinusoidnu struju. Sadržaj rada podijeljen je u dva dijela. U prvom dijelu pružena su potrebna teoretska znanja za razumijevanje načina rada sklopa, stečena kroz akademsko školovanje te samostalno istraživanje strane literature. Pored kratkog povijesnog pregleda razvoja poluvodičkih komponenti, objašnjeni su osnovni dijelovi energetskog izmjenjivača koji čine energetski i upravljački poluvodički ventili, topologija samog izmjenjivača, mikrokontroler korišten za upravljanje poluvodičkim ventilima s primijenjenim algoritmom upravljanja te harmonička izobličenja kao posljedica rada nelinearnih komponenti. U drugom dijelu dokumentiran je proces izrade sklopa uz prikaz potrebnih proračuna prilikom projektiranja sklopa te izvedenih mjerenja za potrebe analize ispravnosti sklopa. Kao izvor napajanja korišten je akumulator kao izvor konstantnog napona iznosa UDC=12V s ciljem generiranja izmjeničnog napona iznosa UAC=230V. Obzirom da je osnovna namjena sklopa predviđena za napajanje trošila manje snage, sklop je dimenzioniran za uporabu u prijevoznom vozilu te sukladno tome njegova snaga je ograničena na S=100VA. U slučaju potrebe za napajanjem trošila većih snaga, uz relativno malo izmjena na sklopu, ograničenje po snazi se jednostavno otklanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Tehnologija prometa i transport