Pregled bibliografske jedinice broj: 1277485
Mogućnosti, izazovi i etika korištenja umjetne inteligencije u visokom obrazovanju
Mogućnosti, izazovi i etika korištenja umjetne inteligencije u visokom obrazovanju // Dani e-učenja na Sveučilištu u Rijeci
Rijeka, Hrvatska, 2023. (pozvano predavanje, nije recenziran, neobjavljeni rad, ostalo)
CROSBI ID: 1277485 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Mogućnosti, izazovi i etika korištenja umjetne
inteligencije u visokom obrazovanju
(Possibilities, Challenges, and Ethics of Using
Artificial Intelligence in Higher Education)
Autori
Horvat, Marko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, ostalo
Skup
Dani e-učenja na Sveučilištu u Rijeci
Mjesto i datum
Rijeka, Hrvatska, 01.06.2023. - 02.06.2023
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
umjetna inteligencija ; razgovorni agenti ; visoko obrazovanje ; veliki jezični modeli ; etika
(artificial intelligence ; chatbots ; higher education ; large language models ; ethics)
Sažetak
Svjedočimo strelovitom razvoju razgovornih agenata (engl. chatbots) umjetne inteligencije (engl. artificial intelligence) temeljenih na velikim jezičnim modelima (eng. Large Language Models, LLM). Za razliku od prethodnih računalnih aplikacija tog tipa njihovi modeli trenirani su na izrazito velikom skupu općih podataka te pružaju daleko veće mogućnosti primjene, a korištenje je jednostavnije i otvorenog pristupa. Stoga, neumitno se nameće problematika integracije LLM razgovornih agenata, poput OpenAI ChatGPT i drugih, u visokom obrazovanju. Razmatrati će se mogućnosti, izazovi i etički aspekti primjene razgovornih agenata temeljenih na velikim jezičnim modelima u sveučilišnim i stručnim studijima, prvenstveno u informatici i računarstvu, ali i drugim područjima. Analizirati će se kako razgovorni agenti potiču personalizirano učenje, poboljšavaju angažman studenata te promiču suradničko rješavanje problema. Objasniti će se pravni aspekti autorstva radova i izrade izvornih doprinosa, kao i etičke odgovornosti za postupke ili rezultate dobivene korištenjem umjetne inteligencije. Cilj je pružiti sveobuhvatan uvid u ove teme svim dionicima visokog obrazovanja, a pogotovo nastavnicima, koji žele iskoristiti nove potencijale umjetne inteligencije kako bi oblikovali nastavne procese i ishode učenja na visokim učilištima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Računarstvo
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet elektrotehnike i računarstva, Zagreb
Profili:
Marko Horvat
(autor)