Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1276896

Konzervatorsko-restauratorski radovi na skulpturi „Središnji anđeo“ iz grupe „Tri samostalno stojeća drvena anđela“ i komparacija tradicionalnih i sintetskih lakova u konzerviranju i restauriranju drvene polikromirane skulpture


Mihanović, Dora
Konzervatorsko-restauratorski radovi na skulpturi „Središnji anđeo“ iz grupe „Tri samostalno stojeća drvena anđela“ i komparacija tradicionalnih i sintetskih lakova u konzerviranju i restauriranju drvene polikromirane skulpture, 2017., diplomski rad, diplomski, Akademija likovnih umjetnosti, Odsjek za konzerviranje i restauriranje umjetnina, Zagreb


CROSBI ID: 1276896 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Konzervatorsko-restauratorski radovi na skulpturi „Središnji anđeo“ iz grupe „Tri samostalno stojeća drvena anđela“ i komparacija tradicionalnih i sintetskih lakova u konzerviranju i restauriranju drvene polikromirane skulpture
(Conservation and restoration works on sculpture "Central Angel" from the group "Three freestanding wooden angel" and comparison of traditional and synthetic varnishes in conservation and restoration of wood polychrome sculptures)

Autori
Mihanović, Dora

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Akademija likovnih umjetnosti, Odsjek za konzerviranje i restauriranje umjetnina

Mjesto
Zagreb

Datum
28.09

Godina
2017

Stranica
159

Mentor
Jembrih, Zvjezdana ; Božičević, Ana

Ključne riječi
orgulje, drvena polikromirana skulptura, konzerviranjerestauriranje, Sv. Petar Orehovec, prirodnoznanstvena istraživanja, lakovi, instrumentalne analize
(organ, wooden polychrome sculpture, conservation and restoration, St. Petar Orehovec, natural science research, varnishes, instrumental analyses)

Sažetak
U okviru ovog diplomskog rada obuhvaćeni su povijesnoumjetnički aspekt, terenska istraživanja, te konzervatorsko-restauratorski radovi na drvenoj polikromiranoj skulpturi „Anđeo bubnjar“. Teorijski dio rada je usredotočen na prirodnoznanstvena istraživanja vezana uz ispitivanje UV otpornosti nekih tradicionalnih i sintetskih lakova u svrhu određivanja kompatibilnog završnog laka za skulpturu „Anđela bubnjara“. Skulptura je porijeklom iz župne crkve Svetog Petra Apostola iz Sv. Petra Orehovca, u Koprivničko-križevačkoj županiji. Pretpostavljamo da se izvorno nalazila na kućištu orgulja koje se spominju 1782. godine, a od 1940-ih godina 20. stoljeća pohranjena je u čuvaonici Dijecezanskog muzeja Zagrebačke nadbiskupije. U praktičnom dijelu diplomskog rada izvedeni su konzervatorsko- restauratorski radovi u tijeku kojih je donesena i odluka o uklanjanju preslika. Skulptura se nakon radova vraća u čuvaonicu Dijecezanskog muzeja u Zagrebu, u kojoj postoje bolji uvjeti za pohranu nego u čuvaonici u kojoj je zatečena. Prirodnoznanstvena istraživanja su izvedena u prirodoslovnom laboratoriju Odsjeka za konzerviranje i restauriranje umjetnina te u Zavodu za inženjerstvo površina polimernih materijala, a postupak umjetnog starenja proveden je u Zavodu za polimerno inženjerstvo i organsku kemijsku tehnologiju u sklopu Fakulteta kemijskog inženjerstva i tehnologije Sveučilišta u Zagrebu. Rezultati istraživanja dali su bolji uvid u selekciju kompatibilnog laka kao završnog premaza za drvenu polikromiranu skulpturu. Odabir odgovarajućeg završnog premaza ovisan je o uvjetima u kojima će se umjetnina nalaziti i o površinama na koje se nanosi, budući da se drvena polikromirana skulptura sastoji najčešće od više vrsta različitih površina koje su različitog sastava materijala (kao u slučaju skulpture „Anđeo bubnjar“, na kojoj u izvornom osliku razlikujemo: jajčanu temperu, pozlatu, posrebrenje, posrebrenje sa lazurom te sam drveni nosilac). Rezultati ispitivanja UV-otpornosti završnih premaza primijenjeni su u odabiru lakova za završno lakiranje skulpture „Anđeo bubnjar“.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Kemija, Povijest umjetnosti, Likovne umjetnosti, Interdisciplinarno umjetničko polje

Napomena
Suradnica prof. dr. sc. Mirela Leskovac, Fakultet kemijskog

inženjerstva i tehnologije Sveučilišta u Zagrebu



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Akademija likovnih umjetnosti, Zagreb

Profili:

Avatar Url Ana Božičević (mentor)

Avatar Url Zvjezdana Jembrih (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Mihanović, Dora
Konzervatorsko-restauratorski radovi na skulpturi „Središnji anđeo“ iz grupe „Tri samostalno stojeća drvena anđela“ i komparacija tradicionalnih i sintetskih lakova u konzerviranju i restauriranju drvene polikromirane skulpture, 2017., diplomski rad, diplomski, Akademija likovnih umjetnosti, Odsjek za konzerviranje i restauriranje umjetnina, Zagreb
Mihanović, D. (2017) 'Konzervatorsko-restauratorski radovi na skulpturi „Središnji anđeo“ iz grupe „Tri samostalno stojeća drvena anđela“ i komparacija tradicionalnih i sintetskih lakova u konzerviranju i restauriranju drvene polikromirane skulpture', diplomski rad, diplomski, Akademija likovnih umjetnosti, Odsjek za konzerviranje i restauriranje umjetnina, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Mihanovi\'{c}, Dora}, year = {2017}, pages = {159}, keywords = {orgulje, drvena polikromirana skulptura, konzerviranjerestauriranje, Sv. Petar Orehovec, prirodnoznanstvena istra\v{z}ivanja, lakovi, instrumentalne analize}, title = {Konzervatorsko-restauratorski radovi na skulpturi „Sredi\v{s}nji an\djeo“ iz grupe „Tri samostalno stoje\'{c}a drvena an\djela“ i komparacija tradicionalnih i sintetskih lakova u konzerviranju i restauriranju drvene polikromirane skulpture}, keyword = {orgulje, drvena polikromirana skulptura, konzerviranjerestauriranje, Sv. Petar Orehovec, prirodnoznanstvena istra\v{z}ivanja, lakovi, instrumentalne analize}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Mihanovi\'{c}, Dora}, year = {2017}, pages = {159}, keywords = {organ, wooden polychrome sculpture, conservation and restoration, St. Petar Orehovec, natural science research, varnishes, instrumental analyses}, title = {Conservation and restoration works on sculpture "Central Angel" from the group "Three freestanding wooden angel" and comparison of traditional and synthetic varnishes in conservation and restoration of wood polychrome sculptures}, keyword = {organ, wooden polychrome sculpture, conservation and restoration, St. Petar Orehovec, natural science research, varnishes, instrumental analyses}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font