Pregled bibliografske jedinice broj: 1276870
ISTRAŽIVANJA I KONZERVATORSKO-RESTAURATORSKI RADOVI NA SLICI PUTEVI JOSIPA BIFFELA
ISTRAŽIVANJA I KONZERVATORSKO-RESTAURATORSKI RADOVI NA SLICI PUTEVI JOSIPA BIFFELA, 2021., diplomski rad, diplomski, Akademija likovnih umjetnosti / Odsjek za konzerviranje i restauriranje umjetnina, Zagreb
CROSBI ID: 1276870 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
ISTRAŽIVANJA I KONZERVATORSKO-RESTAURATORSKI RADOVI
NA SLICI PUTEVI JOSIPA BIFFELA
(RESEARCH AND CONSERVATION-RESTORATION WORK ON THE
PAINTING "ROADS" BY JOSIP BIFFEL)
Autori
Šipek, Maja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Akademija likovnih umjetnosti / Odsjek za konzerviranje i restauriranje umjetnina
Mjesto
Zagreb
Datum
22.09
Godina
2021
Stranica
94
Mentor
Horvat Kavazović, Barbara
Ključne riječi
Josip Biffel, Putevi, krakelire, konsolidanti, umjetno starenje, pamučno-laneno platno
(Josip Biffel, Roads, craquelures, consolidants, artificial aging, cotton-linen canvas)
Sažetak
Ovaj diplomski rad bavi se konzervatorsko- restauratorskim radovima na slici Putevi Josipa Biffela, izvedenoj u tehnici ulja na platnu, iz 1963. godine i popratnim istraživanjem konsolidanata. Slika Putevi stigla je na Odsjek za konzerviranje i restauriranje umjetnina zajedno sa slikom Opustošeno polje, istog autora. Vlasnica slika, autorova supruga, izrazila je želju da se na slikama izvedu potrebni konzervatorsko- restauratorski radovi u svrhu vraćanja estetske cjelovitosti. Obje slike su sličnih dimenzija i iz sličnog vremenskog perioda, no potonja nema toliko izražena oštećenja, te je unutar ovog rada prikazana samo komparativno sa slikom Putevi, i nije obuhvaćena radovima niti istraživanjima. Na prvi pogled, slika Putevi djeluje suviše oštećeno za svoju starost – izbočene i vrlo vidljive krakelire prekrivaju čitavu površinu, što je ključni problem kojim se ovaj rad bavi. Detaljnijim pregledom utvrđeno je da krakelire nisu nastale samo uslijed prirodnih procesa starenja materijala, već zbog slikarovog odabira materijala – ponajviše platna koje je nejednoliko reagiralo na promjene uvjeta u okolini. Na slici su izvedene laboratorijske analize slojeva, a analizom platna utvrđeno je da se radi o mješovitom pamučno-lanenom platnu, koje se rasteže i steže različitim intenzitetom u smjeru osnove i u smjeru potke. Kako bi se tom problemu doskočilo, bilo je potrebno pronaći odgovarajući konsolidant i metodu kojima će se izbočenost krakelira umanjiti i spriječiti nastanak novih. U prvom dijelu rada bit će riječi o identifikaciji materijala od kojih je slika izrađena, te provedenim analizama, o zatečenom stanju umjetnine, njezinom autoru, te izvedenim konzervatorsko-restauratorskim radovima, koji obuhvaćaju izradu pisane, fotografske i grafičke dokumentacije, uzimanje uzoraka za analize, čišćenje, probe topivosti originala, probe ravnanja krakelira, skidanje s podokvira, ravnanje na toplinskom stolu, izradu strip-lininga, napinjanje na podokvir, nadoknade u sloju osnove i nadoknade u slikanom sloju. U istraživačkom dijelu rada opisano je provedeno istraživanje o konsolidantima prikladnim za tretiranje krakelira nastalih uslijed deformacija platna.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Likovne umjetnosti, Interdisciplinarno umjetničko polje