Pregled bibliografske jedinice broj: 1276794
Konzervatorsko-restauratorski radovi na slici “Portret nepoznatog gospodina” i pripadajućem ukrasnom okviru
Konzervatorsko-restauratorski radovi na slici “Portret nepoznatog gospodina” i pripadajućem ukrasnom okviru, 2011., diplomski rad, diplomski, Akademija likovnih umjetnosti/Odsjek za konzerviranje i restauriranje umjetnina, Zagreb
CROSBI ID: 1276794 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Konzervatorsko-restauratorski radovi na slici
“Portret nepoznatog gospodina” i pripadajućem
ukrasnom okviru
(Conservation and restoration works on the painting
"Portrait of an Unknown Gentleman" and the
accompanying decorative frame)
Autori
Šuvar, Duje
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Akademija likovnih umjetnosti/Odsjek za konzerviranje i restauriranje umjetnina
Mjesto
Zagreb
Datum
27.09
Godina
2011
Stranica
156
Mentor
Ukrainčik, Tamara ; Aranicki, Andrej
Ključne riječi
slika, restauriranje i konzerviranje, retuš, ukrasni okvir, Böhm, Dočkal, Dijecezanski muzej
(painting, restoration and conservation, retouching, decorative frame, Böhm, Dočkal, Diocesan Museum)
Sažetak
Ovaj rad bavi se konzervatorsko – restauratorskom problematikom na slici iz polovice 19. stoljeća. Slika prikazuje portret muškarca. Naslikana je u tehnici ulja na platnu. Slika „Portret nepoznatog gospodina“ nastala je 1861. godine. Autor slike je I. Böhm, prema bilješki iz Dijecezanskog muzeja, učenik Ferdinanda Georga Waldmüllera. Sliku je u paru sa ženskim portretom kupio ravnatelj Dijecezanskog muzeja u Zagrebu dr. Kamilo Dočkal 1938. godine u jednoj staretinarnici u Vlaškoj ulici. Od tada se slika nalazi u posjedu Dijecezanskog muzeja. Sliku je restaurirao akademski slikar i restaurator Mihael Titov. Koga slika predstavlja nije se dalo utvrditi. Prema nekim pretpostavkama riječ je o Augustu Harambašiću ali ne odgovara godina. O autoru I. Böhmu, učeniku Waldmülera nije se uspjelo naći nikakve podatke izuzev podataka iz registra Dijecezanskog muzeja u čijem se vlasništvu slika nalazi. Slika je tijekom vremena bila rezana (kraćena), probijena na području gdje se nalazi glava portretiranog, prekrivena slojem prašine i prljavštine. Ukrasni okvir je također bio prekriven prašinom. Obzirom da su slika i okvir nastali u vrijeme kasnog bidermajera tema diplomskog je proširena i na opis razdoblja povijesti umjetnosti 19. stoljeća u svijetu i kod nas. Opisani su i dokumentirani istraživački i konzervatorsko- restauratorski radovi koji su izvedeni na objektu. Konzervatorsko – restauratorski radovi su obuhvatili fotodokumentaciju, nedestruktivna istraživanja, infracrveni snimak u prolaznom svjetlu, ultraljubičastu florescenciju, koso, odnosno bočno usmjereno svjetlo, analizu mikrouzoraka: izrada mikropresjeka i stratigrafska analiza, identifikaciju vrste platna, tankoslojnu kromatografiju. Uslijedilo je uklanjanje ukrasnog okvira, uzimanje mikrouzoraka za analizu, preventivno podljepljivanje, probe čišćenja i čišćenje slike i ukrasnog okvira, skidanje slike s podokvira i čišćenje poleđine slike, facing i ravnanje na toplinskom stolu, uklanjanje japan papira, čišćenje starog laka, kitanje, strip- lining i napinjanje na novi podokvir, retuširanje i završno lakiranje. Na ukrasnom okviru je uslijedilo ponovno učvršćivanje spojeva okvira, rekonstrukcija nedostajućih djelova, retuširanje i završno lakiranje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Likovne umjetnosti, Interdisciplinarno umjetničko polje
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Akademija likovnih umjetnosti, Zagreb