Pregled bibliografske jedinice broj: 1276721
Odnos osobnog i društvenog u likovnom stvaralaštvu učenika osnovne škole
Odnos osobnog i društvenog u likovnom stvaralaštvu učenika osnovne škole, 2020., diplomski rad, diplomski, Akademija likovnih umjetnosti, Zagreb
CROSBI ID: 1276721 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odnos osobnog i društvenog u likovnom stvaralaštvu
učenika osnovne škole
(The relationship between the personal and the
social in the artistic creation of elementary
school pupils)
Autori
Belamarić, Mia
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Akademija likovnih umjetnosti
Mjesto
Zagreb
Datum
23.09
Godina
2020
Stranica
66
Mentor
Vuk, Sonja
Ključne riječi
nastava Likovne kulture, kritičko mišljenje, izražavanje stava, konzumerizam, stereotipi i predrasude, izostanak solidarnosti i empatije, vizualni radovi učenika
(Art education class, critical thinking, expressing attitude, consumerism, stereotypes and prejudices, absence of solidarity and empathy, visual works of pupils)
Sažetak
U sociologiji je poznat pojam konformizam, odnosno konformirajući način djelovanja društva na pojedinca, pri kojem se nužno javlja i prihvaćanje negativnih aspekata društva. Način na koji pojedinac može izbjeći konformiranje s negativnim aspektima društva je izgradnja kritičkog stava koji se formira na temelju kritičkog mišljenja. Vizualno izražavanje, odnosno nastava Likovne kulture treba pružiti mogućnost izgradnje kritičkog mišljenja kod pojedinca, a također ima ulogu u izražavanju kritičkog mišljenja i stava. U osnovnoškolskom (i općenito) obrazovanju nedovoljno se radi na razvoju kritičkoga mišljenja kod učenika. Pitanje koje se postavlja je kako ga razviti putem vizualnog izražavanja. Cilj ovoga istraživanja je kroz vizualno izražavanje potaknuti razvoj kritičkog stava prema negativnim aspektima društva i pronaći načine njegova kreativnog izražavanja u svrhu uspostave odnosa između pojedinca i društva te afirmacije pojedinca u društvu. Istraživanjem provedenim kvantitativnom metodom nastojim dati odgovor na četiri pitanja: 1. Kako vizualno izražavanje učenika može pomoći u formiranju kritičkog mišljenja i stava prema negativnim aspektima društva? 2. Kako se kritičko mišljenje i stav prema negativnim aspektima društva može izražavati pomoću vizualnih radova? 3. Kako pomoću vizualnih radova možemo uspostaviti odnos između pojedinca i društva? 4. Kako vizualno izražavanje može omogućiti afirmaciju pojedinca u društvu? Rezultati istraživanja pokazuju na koji se način relevantne društvene teme mogu implementirati u nastavu Likovne kulture. Kroz tri teme: konzumerizam, stereotipi i predrasude te izostanak solidarnosti i empatije istraženo je kritičko promišljanje učenika i izražavanje mišljenja i stava putem vizualnih radova. Učenici su uspješno iskazali kritički stav, a bliže su im bile teme konzumerizam i stereotipi i predrasude od teme izostanka empatije i solidarnosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Znanost o umjetnosti, Likovne umjetnosti, Interdisciplinarno umjetničko polje, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)