Pregled bibliografske jedinice broj: 1276630
Osobni i okolinski prediktori učenja na daljinu kod studenata učiteljskih studija (diplomski rad)
Osobni i okolinski prediktori učenja na daljinu kod studenata učiteljskih studija (diplomski rad), 2022., diplomski rad, diplomski, Odjel za nastavničke studije u Gospiću, Gospić
CROSBI ID: 1276630 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Osobni i okolinski prediktori učenja na daljinu kod
studenata učiteljskih studija (diplomski rad)
(Personal and environmental predictors of distance
learning in teacher studies students (Graduation
thesis))
Autori
Galko, Gabrijela
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Odjel za nastavničke studije u Gospiću
Mjesto
Gospić
Datum
25.10
Godina
2022
Stranica
72
Mentor
Anela Nikčević-Milković
Ključne riječi
osobni i okolinski čimbenici učenja, osobine ličnosti, školski uspjeh općenito i po područjima, učenje na daljinu
(personal and environmental factors of learning, personality traits, school success in general and in different areas, distance learning)
Sažetak
Učenje na daljinu, kao i tradicionalno učenje, ovisi o mnogim osobnim i okolinskim čimbenicima. Nastava na daljinu je proces učenja u kojem učenik i nastavnik nisu u fizičkom kontaktu nego se obrazovanje odvija virtualno pomoću digitalnih medija. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati iskustva studenata različitih učiteljskih studija (N = 131) o nastavi na daljinu koju su imali tijekom pandemije COVID-19, kao i osobnih i okolinskih prediktora koji utječu na tu vrstu učenja. Istraživanje je provedeno online u ljetnom semestru akademske godine 2021./2022. U istraživanju je korišteno nekoliko standardiziranih upitnika i skala: Skala stavova o nastavi na daljinu, Skala traženja socijalne pomoći, Upitnik osobina ličnosti, Odgovori studenata o načinima izvođenja nastave na daljinu u različitim područjima i vremenu provedenom u nastavi na daljinu, Dostupnost informatičke opreme, Edukacija o nastavi na daljinu i Upitnik socio-demografskih podataka. Iz rezultata je vidljivo da sudionici istraživanja prema nastavi na daljinu imaju prosječno negativan stav. Provode od četiri do šest sati u nastavi na daljinu, a taj broj je nešto manji po područjima. Studenti uglavnom imaju prosječan akademski uspjeh općenito i po područjima, te su zadovoljni njime. Sudionici istraživanja u nastavi na daljinu najviše koriste Merlin i Moodle, internet kao dodatni izvor nastavnog gradiva, te su predavanja pratili putem videokonferencija i linkova. Multivarijantnom analizom podataka za prosječni akademski uspjeh kao kriterij uspješno je objašnjeno 59 % varijance te je iz rezultata vidljivo da studenti koji imaju viši akademski uspjeh u humanističkom, društvenom, umjetničkom i tehničkom području imaju i veći akademski uspjeh općenito. Kriterij Zadovoljstvo s GPA objašnjeno je s 13 % varijance. Kriterij GPA za humanističko područje objašnjeno je s 2 % varijance, a GPA za društveno područje objašnjeno je s 34 % varijance. Utvrđena je pozitivna korelacija između Neuroticizma i GPA, te GPA u društvenom području. Korištenje interneta kao dodatnog izvora nastavnog gradiva kao kriterija objašnjeno je 39 % varijance. Pokazalo se da što je više slanja zadaća i seminara putem Merlin-a i e-maila više se koristi internet kao dodatni izvor nastavnog sadržaja. Komunikacija s nastavnicima putem Merlin-a i e-maila kao kriterij objašnjen je sa 69 % varijance, te što je slanje zadaća i seminara putem njih veće, veće je i njihovo korištenje u procesu obrazovanja, kao i praćenje predavanja putem videokonferencija, linkova na gotove video lekcije i sl.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)