Pregled bibliografske jedinice broj: 1276619
Iskustva samoregulacije učenja u različitim područjima nastave na daljinu kod studenata učiteljskih studija (diplomski rad)
Iskustva samoregulacije učenja u različitim područjima nastave na daljinu kod studenata učiteljskih studija (diplomski rad), 2022., diplomski rad, diplomski, Odjel za nastavničke studije u Gospiću, Gospić
CROSBI ID: 1276619 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Iskustva samoregulacije učenja u različitim
područjima nastave na daljinu kod studenata
učiteljskih studija (diplomski rad)
(Experiences of self-regulation of learning in
different areas of distance education in teacher
studies students (graduation thesis))
Autori
Bajac, Bruna
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Odjel za nastavničke studije u Gospiću
Mjesto
Gospić
Datum
25.10
Godina
2022
Stranica
72
Mentor
Anela Nikčević-Milković
Ključne riječi
akademski uspjeh, akademski uspjeh po područjima, nastava na daljinu, samoregulacija učenja, strategije učenja, zadovoljstvo s GPA
(academic achievement (Grade Point Average - GPA), GPA in different areas, distance learning, self-regulation of learning, learning strategies, satisfaction with GPA)
Sažetak
Samoregulacija učenja odnosi se na sposobnosti razvoja vještina, znanja i stavova koji učenje čine uspješnijim. U teorijskom dijelu ovog rada objašnjene su definicije samoregulacije učenja, navedeni su modeli i područja samoregulacije te aktualni oblik nastave na daljinu i iskustva vezana za takav oblik nastave. Objašnjene su strategije učenja i kontekstualne odrednice koje utječu na proces učenja. U empirijskom dijelu ispitan je 131 student nekoliko učiteljskih studija na području Republike Hrvatske pomoću nekoliko standardiziranih upitnika: Skala stavova o nastavi na daljinu, Skala komponenti samoreguliranog učenja, Skala traženja socijalne podrške, Skala motivacijskih strategija, Opće uvjerenje o mogućnosti kontrole, Odgovori studenata o načinima izvođenja nastave na daljinu u različitim područjima i vremenu provedenom u nastavi na daljinu i Upitnik sociodemografskih podataka. Osnovni cilj istraživanja bio je ispitati iskustva samoregulacije učenja u različitim područjima nastave na daljinu kod studenata učiteljskih studija. Također, cilj je bio ispitati koje se komponente samoregulacije učenja, načini i vrijeme provedeno u učenju na daljinu te stav prema nastavi na daljinu pokazuju značajnim prediktorima akademskog uspjeha (GPA), zadovoljstva s GPA i GPA u različitim područjima u uvjetima nastave na daljinu kao kriterija. Rezultati pokazuju da sudionici istraživanja imaju uglavnom prosječan GPA kako općenito tako i po područjima te su zadovoljni s njim. U nastavi na daljinu najviše koriste Merlin i Moodle, internet kao dodatni izvor nastavnog gradiva, prate predavanja putem videokonferencija i linkova, ali se većina njih vraća na praksu u školu. Provode između četiri i šest sati u nastavi na daljinu, a po područjima nešto manje. Imaju prosječno negativan stav o nastavi na daljinu. Visoko procjenjuju korištenje adaptivnih motivacijskih strategija za poticanje procesa učenja, a nisko korištenje maladaptivnih strategija. Visoko koriste adaptivne (meta)kognitivne strategije učenja, a maladaptivne nisko. Ponajviše traže emocionalnu i instrumentalnu podršku od prijatelja. Multivarijantnom analizom podataka uspješno je objašnjeno 38 % varijance kriterija akademskog uspjeha te što sudionici više koriste Postavljanje ciljeva, a manje Upravljaju radom, vremenom i okolinom, te su manje Usmjereni na minimalne zahtjeve, GPA im je veći. Zadovoljstvo s GPA objašnjeno je s 10 % varijance kriterija, te što sudionici istraživanja više koriste Reguliranje truda više su zadovoljni s GPA. GPA u humanističkom području uspješno je objašnjen sa 17 % varijance kriterija, a što je razina studija viša te Traženje podrške od prijatelja više, GPA je viši. GPA u društvenom području uspješno je objašnjen s 25 % varijance kriterija te što su sudionici više zadovoljni s GPA, što imaju više Opće uvjerenje o kontroli, što im nastavnici manje zadaju upute za rad s udžbenikom i zadatke, GPA im je veći. GPA u prirodoslovnom području uspješno je objašnjen s 23 % varijance kriterija, a što sudionici manje koriste strategiju Samohendikepiranja te imaju veće Uvjerenje o nepromjenjivosti kognitivnih sposobnosti GPA je veći. GPA u umjetničkom području uspješno je objašnjen s 19 % varijance kriterija, a što je veće kritičko mišljenje veći je GPA. GPA u tekničkom području uspješno je objašnjen s 21 % varijance kriterija, a što je vrijeme provedeno u nastavi na daljinu dulje GPA je veći. Nastava na daljinu predstavlja suvremeni odgojno-obrazovni kontekst koji mijenja i samoregulaciju učenja stoga je potrebno dalje istraživati ove nove kontekstulane promjene i njihov utjecaj na sve relevantne čimbenike odgojno-obrazovnog procesa.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Interdisciplinarne društvene znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)