Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1276494

Odrednice akademskog nepoštenja kod studenata


Šeremet, Ana; Perić, Katarina; Brdovčak, Barbara
Odrednice akademskog nepoštenja kod studenata // 1. međunarodni znanstveno-stručni skup Odjela za psihologiju Hrvatskog katoličkog sveučilišta: Knjiga sažetaka / Merkaš, Marina ; Brdovčak, Barbara (ur.).
Zagreb: Hrvatsko katoličko sveučilište, 2017. str. 68-68 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 1276494 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Odrednice akademskog nepoštenja kod studenata
(Determinants of academic dishonesty among students)

Autori
Šeremet, Ana ; Perić, Katarina ; Brdovčak, Barbara

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
1. međunarodni znanstveno-stručni skup Odjela za psihologiju Hrvatskog katoličkog sveučilišta: Knjiga sažetaka / Merkaš, Marina ; Brdovčak, Barbara - Zagreb : Hrvatsko katoličko sveučilište, 2017, 68-68

Skup
1. međunarodni znanstveno-stručni skup Odjela za psihologiju Hrvatskog katoličkog sveučilišta: Zaštita i promicanje dobrobiti djece, mladih i obitelji

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 07.12.2017. - 08.12.2017

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
akademsko nepoštenje ; razlozi varanja ; razlozi nevaranja ; prihvatljivost varanja ; ciljne orijentacije u učenju
(academic dishonesty ; reasons for cheating ; reasons for non-cheating ; acceptability of cheating ; goal orientations in learning)

Sažetak
Akademsko nepoštenje vrlo je važna tema budući da je u posljednje vrijeme pojavnost različitih oblika varanja u akademskim i školskim zadacima postala izrazito visoka. Stoga je cilj ovog istraživanja bio ispitati odrednice akademskog nepoštenja, odnosno istražiti kako ciljne orijentacije u učenju, razlozi varanja i nevaranja unutar akademskog okruženja te prihvatljivost varanja pridonose objašnjenju učestalosti akademskog nepoštenja kod studenata. Upitnik se sastojao od hrvatske verzije Skale varanja (Carpenter, Harding i Finelli, 2006) kojom je mjerena pojavnost varanja tijekom ispita, tijekom izrade zadataka kod kuće i težih oblika varanja u akademskim uvjetima te njihove prihvatljivosti, Skale razloga varanja (Petrak i Bartolec, 2013 ; Šimić Šašić i Klarin, 2009) koja mjeri različite razloge varanja kod studenata, Skale razloga nevaranja (Petrak i Bartolec, 2013) kojom su ispitani moralni razlozi koji motiviraju studente da nevaraju te razlozi nevaranja vezanih uz strah i od hrvatske verzije Skale ciljnih orijentacija (Niemvitra, 1982) kojom se mjere ciljne orijentacije na učenje, izvedbu i izbjegavanje rada. Uz to, studentima su postavljena pitanja o njihovim sociodemografskim obilježjima. U istraživanju je sudjelovalo ukupno 237 studenata (197 studentica) različitih fakulteta na području grada Zagreba. Rezultati su pokazali kako je varanje u akademskom okruženju visoko prisutno, pri čemu je najčešći oblik varanje za vrijeme ispita, a najrjeđi pri težim oblicima varanja, kao što je krivotvorenje ocjene. Najčešći razlozi varanja su nepravednost ispita, slab nadzor za vrijeme ispita, izbjegavanje loše ocjene ili pada na ispitu te pomoć prijatelju. S druge strane, najčešći razlozi za nevaranje su strah od posljedica te strah da će biti uhvaćeni. Razlozi varanja i prihvatljivost varanja pokazali su se značajnim pozitivnim prediktorima pojavnosti varanja tijekom ispita te varanja na zadatcima kod kuće, dok su se razlozi nevaranja vezanih uz strah pokazali značajnim negativnim prediktorom. Značajnim pozitivnim prediktorima težih oblika varanja pokazale su se ciljne orijentacije na izvedbu te prihvatljivost varanja, dok su se ciljne orijentacije na učenje i izbjegavanje truda pokazale značajnim negativnim prediktorima. S obzirom da je u Hrvatskoj proveden mali broj istraživanja na ovu temu te da do sada nije provjeravan odnos ciljnih orijentacija u učenju i akademskog nepoštenja, rezultati ovog istraživanja pridonose boljem razumijevanju odrednica akademskog nepoštenja kod studenata.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Hrvatsko katoličko sveučilište, Zagreb


Citiraj ovu publikaciju:

Šeremet, Ana; Perić, Katarina; Brdovčak, Barbara
Odrednice akademskog nepoštenja kod studenata // 1. međunarodni znanstveno-stručni skup Odjela za psihologiju Hrvatskog katoličkog sveučilišta: Knjiga sažetaka / Merkaš, Marina ; Brdovčak, Barbara (ur.).
Zagreb: Hrvatsko katoličko sveučilište, 2017. str. 68-68 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
Šeremet, A., Perić, K. & Brdovčak, B. (2017) Odrednice akademskog nepoštenja kod studenata. U: Merkaš, M. & Brdovčak, B. (ur.)1. međunarodni znanstveno-stručni skup Odjela za psihologiju Hrvatskog katoličkog sveučilišta: Knjiga sažetaka.
@article{article, author = {\v{S}eremet, Ana and Peri\'{c}, Katarina and Brdov\v{c}ak, Barbara}, year = {2017}, pages = {68-68}, keywords = {akademsko nepo\v{s}tenje, razlozi varanja, razlozi nevaranja, prihvatljivost varanja, ciljne orijentacije u u\v{c}enju}, title = {Odrednice akademskog nepo\v{s}tenja kod studenata}, keyword = {akademsko nepo\v{s}tenje, razlozi varanja, razlozi nevaranja, prihvatljivost varanja, ciljne orijentacije u u\v{c}enju}, publisher = {Hrvatsko katoli\v{c}ko sveu\v{c}ili\v{s}te}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {\v{S}eremet, Ana and Peri\'{c}, Katarina and Brdov\v{c}ak, Barbara}, year = {2017}, pages = {68-68}, keywords = {academic dishonesty, reasons for cheating, reasons for non-cheating, acceptability of cheating, goal orientations in learning}, title = {Determinants of academic dishonesty among students}, keyword = {academic dishonesty, reasons for cheating, reasons for non-cheating, acceptability of cheating, goal orientations in learning}, publisher = {Hrvatsko katoli\v{c}ko sveu\v{c}ili\v{s}te}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font