Pregled bibliografske jedinice broj: 1276494
Odrednice akademskog nepoštenja kod studenata
Odrednice akademskog nepoštenja kod studenata // 1. međunarodni znanstveno-stručni skup Odjela za psihologiju Hrvatskog katoličkog sveučilišta: Knjiga sažetaka / Merkaš, Marina ; Brdovčak, Barbara (ur.).
Zagreb: Hrvatsko katoličko sveučilište, 2017. str. 68-68 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1276494 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odrednice akademskog nepoštenja kod studenata
(Determinants of academic dishonesty among students)
Autori
Šeremet, Ana ; Perić, Katarina ; Brdovčak, Barbara
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
1. međunarodni znanstveno-stručni skup Odjela za psihologiju Hrvatskog katoličkog sveučilišta: Knjiga sažetaka
/ Merkaš, Marina ; Brdovčak, Barbara - Zagreb : Hrvatsko katoličko sveučilište, 2017, 68-68
Skup
1. međunarodni znanstveno-stručni skup Odjela za psihologiju Hrvatskog katoličkog sveučilišta: Zaštita i promicanje dobrobiti djece, mladih i obitelji
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 07.12.2017. - 08.12.2017
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
akademsko nepoštenje ; razlozi varanja ; razlozi nevaranja ; prihvatljivost varanja ; ciljne orijentacije u učenju
(academic dishonesty ; reasons for cheating ; reasons for non-cheating ; acceptability of cheating ; goal orientations in learning)
Sažetak
Akademsko nepoštenje vrlo je važna tema budući da je u posljednje vrijeme pojavnost različitih oblika varanja u akademskim i školskim zadacima postala izrazito visoka. Stoga je cilj ovog istraživanja bio ispitati odrednice akademskog nepoštenja, odnosno istražiti kako ciljne orijentacije u učenju, razlozi varanja i nevaranja unutar akademskog okruženja te prihvatljivost varanja pridonose objašnjenju učestalosti akademskog nepoštenja kod studenata. Upitnik se sastojao od hrvatske verzije Skale varanja (Carpenter, Harding i Finelli, 2006) kojom je mjerena pojavnost varanja tijekom ispita, tijekom izrade zadataka kod kuće i težih oblika varanja u akademskim uvjetima te njihove prihvatljivosti, Skale razloga varanja (Petrak i Bartolec, 2013 ; Šimić Šašić i Klarin, 2009) koja mjeri različite razloge varanja kod studenata, Skale razloga nevaranja (Petrak i Bartolec, 2013) kojom su ispitani moralni razlozi koji motiviraju studente da nevaraju te razlozi nevaranja vezanih uz strah i od hrvatske verzije Skale ciljnih orijentacija (Niemvitra, 1982) kojom se mjere ciljne orijentacije na učenje, izvedbu i izbjegavanje rada. Uz to, studentima su postavljena pitanja o njihovim sociodemografskim obilježjima. U istraživanju je sudjelovalo ukupno 237 studenata (197 studentica) različitih fakulteta na području grada Zagreba. Rezultati su pokazali kako je varanje u akademskom okruženju visoko prisutno, pri čemu je najčešći oblik varanje za vrijeme ispita, a najrjeđi pri težim oblicima varanja, kao što je krivotvorenje ocjene. Najčešći razlozi varanja su nepravednost ispita, slab nadzor za vrijeme ispita, izbjegavanje loše ocjene ili pada na ispitu te pomoć prijatelju. S druge strane, najčešći razlozi za nevaranje su strah od posljedica te strah da će biti uhvaćeni. Razlozi varanja i prihvatljivost varanja pokazali su se značajnim pozitivnim prediktorima pojavnosti varanja tijekom ispita te varanja na zadatcima kod kuće, dok su se razlozi nevaranja vezanih uz strah pokazali značajnim negativnim prediktorom. Značajnim pozitivnim prediktorima težih oblika varanja pokazale su se ciljne orijentacije na izvedbu te prihvatljivost varanja, dok su se ciljne orijentacije na učenje i izbjegavanje truda pokazale značajnim negativnim prediktorima. S obzirom da je u Hrvatskoj proveden mali broj istraživanja na ovu temu te da do sada nije provjeravan odnos ciljnih orijentacija u učenju i akademskog nepoštenja, rezultati ovog istraživanja pridonose boljem razumijevanju odrednica akademskog nepoštenja kod studenata.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Hrvatsko katoličko sveučilište, Zagreb