Pregled bibliografske jedinice broj: 1276467
Osobnost učenika u kontekstu nastavnog procesa likovne kulture
Osobnost učenika u kontekstu nastavnog procesa likovne kulture, 2019., diplomski rad, diplomski, Akademija likovnih umjetnosti u Zagrebu, Zagreb
CROSBI ID: 1276467 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Osobnost učenika u kontekstu nastavnog procesa
likovne kulture
(Pupils' personality in the context of the teaching
process of fine arts culture)
Autori
Klanjčić, Mihael
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Akademija likovnih umjetnosti u Zagrebu
Mjesto
Zagreb
Datum
26.09
Godina
2019
Stranica
38
Mentor
Vuk, Sonja
Ključne riječi
osobnost ; socijalna svijest ; suvremene umjetničke prakse
(personality ; social awareness ; contemporary artistic practices)
Sažetak
Svrha rada je potaknuti osobnost učenika u kontekstu nastavnog procesa likovne kulture. Tijekom uobičajenog nastavnog procesa gubi se osobnost učenika, stoga je to problem kojim se bavilo ovo istraživanje. U nastavnom procesu postoje čimbenici koji uzrokuju gubitak osobnosti učenika, odnosno učenici se ne mogu izraziti kao individue. Cilj ovog istraživanja bio je otkriti čimbenike koji uzrokuju gubitak učeničke osobnosti tj. pokušati spoznati što u nastavnom procesu treba promijeniti kako bi se učenička osobnost razvila u cijelosti. Istraživanje se provelo akcijskom metodom tijekom koje su se, pomoću gradnje instalacije, preispitali odnosi cjeline i detalja, društva i osobe. Istraživanje i njegova provedba bili su zasnovani na sljedećim pitanjima: što sprječava učenika da u nastavnom procesu može u potpunosti izraziti svoju osobnost? Kolika je svijest učenika o socijalnim razlikama u društvu općenito te ujedno i između njih samih? Jesu li učenici zainteresirani za bavljenje suvremenim umjetničkim praksama? Odgovori na ova pitanja mogli bi ukazati na načine za poboljšanje nastavnog procesa, kako bi se omogućilo postizanje odraza učeničke osobnosti u likovnim i drugim vizualnim radovima. Također, istraživanjem se nastojalo potaknuti percepciju i izražavanje suvremenom umjetnošću te socijalnu svijest u smislu razvoja svjesnijeg građanstva. Tijekom istraživanja utvrđeno je kolika je zainteresiranost učenika za bavljenje suvremenim umjetničkim praksama, svijest o socijalnim razlikama u društvu i mogući uzroci izostanka učeničke osobnosti u kontekstu procesa nastave likovne kulture. Rezultati istraživanja pokazuju veliku zainteresiranost učenika za bavljenje suvremenim umjetničkim praksama, a korištenjem suvremenih umjetničkih praksi u nastavi Likovne kulture moguće je spriječiti izostanak uključivanja učeničke osobnosti u nastavni i kreativni proces. Suvremene umjetničke prakse bave aktualnim problemima koji su sastavni dio okoline koja okružuje učenika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Znanost o umjetnosti, Likovne umjetnosti, Interdisciplinarno umjetničko polje, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)