Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1276415

Ostvarivanje uvjeta za slobodno likovno izražavanje učenika


Juršić, Ana
Ostvarivanje uvjeta za slobodno likovno izražavanje učenika, 2019., diplomski rad, diplomski, Akademija likovnih umjetnosti, Zagreb


CROSBI ID: 1276415 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Ostvarivanje uvjeta za slobodno likovno izražavanje učenika
(Achieving the conditions for free artistic expression of pupils)

Autori
Juršić, Ana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Akademija likovnih umjetnosti

Mjesto
Zagreb

Datum
04.07

Godina
2019

Stranica
82

Mentor
Vuk, Sonja

Ključne riječi
nesigurnost, oslobađanje, ambijent
(uncertainty, release, ambience)

Sažetak
Svrha ovog rada bila je ostvariti uvjete za slobodno likovno izražavanje učenika te poticanje učenika da zajedničkim radom ostvare ambijent koji će biti izraz njihovog sigurnog prostora. Problem od kojeg je polazilo ovo istraživanje je taj što su učenici kod individualnog rada uglavnom prepušteni sebi te često ne ostvare puni potencijal. Stoga se postavilo pitanje na koji način nastavu Likovne kulture približiti učenicima da svaki oblik nesigurnosti koji osjećaju za vrijeme nastave uspiju prepoznati, osvijestiti i reagirati na njega kroz likovni izraz te kako im osigurati uvjete da to mogu ostvariti. Cilj ovog istraživanja bio je ostvariti uvjete u kojima će se učenici osjećati slobodnijima u likovnom izražavanju, otkriti kako ih potaknuti da izraze ono što ih čini nesigurnima tijekom nastavnog procesa i kako te nesigurnosti prevladati kroz likovno-prostorno rješenje. Istraživačka pitanja na koja se odgovorilo u rezultatima istraživanja su: Kada se i zašto učenici osjećaju nesigurnima u nastavi Likovne kulture? Kako ostvariti uvjete u kojima se učenici mogu osjećati slobodnijima u likovnom izražavanju? Kakvi su to uvjeti za učenike? Istraživanje se provodilo kvalitativnom metodom i akcijskim istraživanjem u tri koraka, s učenicima u redovnoj nastavi po dva nastavna dvosata svaka dva tjedna. U tu svrhu bili su osmišljeni individualni zadaci za učenike. U prvom koraku zadaci su bili povezani s temama nesigurnosti. U drugom koraku zadaci su bili povezani s prethodnom temom tako da učenici reagiraju na nesigurnosti i da ih pretvore u sigurnosti. U trećem koraku učenici su samostalno dolazili do rješenja ambijentalnog likovnog izraza, prostora koji bi u njima stvarao osjećaj sigurnosti. Pri tome je završni rezultat bio bitan za istraživanje, ali bitniji je sam proces kako su učenici došli do tog rješenja. Instrumenti istraživanja koji su bili korišteni su: uvodna anketa s pitanjima ; pisane priče učenika i zadatci za učenike. Očekivalo se da će učenici moći propitivati osjećaj sigurnosti i kako se do njega dolazi te će se pomoću poticanja intrinzične motivacije izraziti zajedničkom radom, odnosno izraditi ambijent. Korisnost ovog istraživanja bio je uvid u značaj samog prostora koji nas okružuje te kako nam sam prostor može izazvati nesigurnosti, i obrnuto. Ovo je istraživanje željelo potaknuti učenike da kroz vođenu nastavu dođu do odgovora kako bi izgledao njihov zajednički ambijent u kojem se osjećaju sigurnije i slobodnije.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Akademija likovnih umjetnosti, Zagreb

Profili:

Avatar Url Sonja Vuk (mentor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

urn.nsk.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Juršić, Ana
Ostvarivanje uvjeta za slobodno likovno izražavanje učenika, 2019., diplomski rad, diplomski, Akademija likovnih umjetnosti, Zagreb
Juršić, A. (2019) 'Ostvarivanje uvjeta za slobodno likovno izražavanje učenika', diplomski rad, diplomski, Akademija likovnih umjetnosti, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Jur\v{s}i\'{c}, Ana}, year = {2019}, pages = {82}, keywords = {nesigurnost, osloba\djanje, ambijent}, title = {Ostvarivanje uvjeta za slobodno likovno izra\v{z}avanje u\v{c}enika}, keyword = {nesigurnost, osloba\djanje, ambijent}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Jur\v{s}i\'{c}, Ana}, year = {2019}, pages = {82}, keywords = {uncertainty, release, ambience}, title = {Achieving the conditions for free artistic expression of pupils}, keyword = {uncertainty, release, ambience}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font