Pregled bibliografske jedinice broj: 1276141
Novi oblici komunikacije umjetnosti – uloga kulturne i umjetničke medijacije u cjeloživotnom obrazovanju nastavnika Likovne kulture
Novi oblici komunikacije umjetnosti – uloga kulturne i umjetničke medijacije u cjeloživotnom obrazovanju nastavnika Likovne kulture // Komunikacija i interakcija umjetnosti i pedagogije / Radočaj-Jerković, Antoaneta (ur.).
Osijek: Umjetnička akademija Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2018. str. 59-72 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 1276141 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Novi oblici komunikacije umjetnosti – uloga kulturne i umjetničke medijacije u cjeloživotnom obrazovanju nastavnika Likovne kulture
(/ New Forms of Communication – The Role of Culture and Art Mediation in the Lifelong Education of Art Teachers)
Autori
Loher, Ida ; Bračun, Jelena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
Komunikacija i interakcija umjetnosti i pedagogije
/ Radočaj-Jerković, Antoaneta - Osijek : Umjetnička akademija Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2018, 59-72
ISBN
978-953-8181-03-0
Skup
2. međunarodni znanstveni i umjetnički simpozij o pedagogiji u umjetnosti - ''Komunikacija i interakcija umjetnosti i pedagogije''
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 12.10.2017. - 13.10.2017
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
istraživanje, kultura, medijacija, metode, umjetnost
(Cultural mediation, artistic mediation, new media, art communication, art education)
Sažetak
Ovaj rad daje prikaz istraživanja mišljenja učitelja, nastavnika i umjetnika o kulturnoj i umjetničkoj medijaciji kao jednoj od metoda približavanja umjetnosti javnosti. Kao jednu od relativno novih i nepoznatih, a važnih i učinkovitih metoda rada s javnošću za potrebe ovog istraživanja izdvojili smo kulturnu i umjetničku medijaciju. Pod nadređenim pojmom kulturne medijacije nalaze se različiti oblici kulturnog djelovanja i rada te kulturnog odgoja. Posredovanje kulture smatra se komunikacijskim mostom između produkcije i recepcije umjetnosti i kulture koji može biti poticajan i proširivati vidike. Mogući su akteri kulturne medijacije škole, kulturni djelatnici, umjetnici, ali i akteri iz vlastite sredine, poput roditelja i prijatelja. Metode kulturne medijacije orijentiraju se prema muzejskoj, kulturnoj, glazbenoj i kazališnoj pedagogiji te djelomice prema primjerima event-marketinga. Umjetnička medijacija, kao dio kulturne medijacije, obuhvaća rad umjetnika s publikom/javnošću, uglavnom u kontekstu kulturne ili umjetničke institucije ili događaja te nastoji ostvariti razmjenu između publike i umjetnika ili umjetničkog djela. Taj oblik medijacije treba omogućiti recepciju umjetnosti svakoj osobi. Umjetnička medijacija može i ne mora biti dio muzejske pedago- gije, a svojom zadaćom smatra i pobuđivanje znatiželje i zanimanja kako bi se moglo razviti pitanja i odgovore u kontekstu dijaloške sposobnosti. Rezultat ovog istraživanja jest pregled trenutnog korištenja kulturne i umjetničke medijacije u formalnom i neformalnom obrazovanje djece i odraslih te mogućnosti razvoja ove metode u budućnosti. U radu su također opisani i primjeri dobre prakse.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti, Likovne umjetnosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)