Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1276135

„Kabinet čuda“, društvene mreže kao jedan od mogućih pristupa u nastavi Likovne kulture u osnovnoj školi


Elezović, Lora; Vuk, Sonja
„Kabinet čuda“, društvene mreže kao jedan od mogućih pristupa u nastavi Likovne kulture u osnovnoj školi // ACE 2022, ZBORNIK SAŽETAKA / Kolar Billege, Martina (ur.).
Zagreb: Siniša Opić, Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2022. str. 49-49 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 1276135 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
„Kabinet čuda“, društvene mreže kao jedan od mogućih pristupa u nastavi Likovne kulture u osnovnoj školi
(“Cabinet of curiosities”, social media as a possible approach to primary art education)

Autori
Elezović, Lora ; Vuk, Sonja

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
ACE 2022, ZBORNIK SAŽETAKA / Kolar Billege, Martina - Zagreb : Siniša Opić, Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2022, 49-49

Skup
ACE 2022, 3. međunarodna umjetničko-znanstvena konferencija na temu umjetnosti i kreativnosti u obrazovanju

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 01.09.2022. - 02.09.2022

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
Instagram, likovna kultura, identitet učenika, vizualna kultura
(Instagram ; primary art education ; pupils’ identity ; visual culture)

Sažetak
Učenici osnovnoškolskog uzrasta podložni su raznim manipulativnim utjecajima iz vizualne okoline, poistovjećuju se s popularnim osobama te kopiraju njihove stavove i način života. Razne društvene platforme, poput Instagrama, omogućuju veliku dostupnost tih vizualnih sadržaja. Stoga je Instagram korišten u nastavi na daljinu, održanoj zbog Covid-19 virusa. S učenicima osmih razreda osnovne škole provedeno je akcijsko istraživanje koje je imalo za cilj prepoznavanje skrivenih utjecaja iz vizualne kulture na identitet učenika. U prvom akcijskom koraku učenici su istraživali na koji način vizualni kontekst utječe na njih i njihove izbore. U drugom koraku izrađivali su vlastiti kabinet čuda kao kolekciju omiljenih predmeta, a u trećem koraku osmišljavali su putni kofer za ‘preživljavanje’ u školi. Tri nastavna dvosata spojena su u svojevrsnu virtualnu igru od sedam razina, tijekom koje su učenici poticani na prepoznavanje utjecaja vizualne kulture na vlastito mišljenje i izbor te im je omogućeno kreativno bilježenje i interpretiranje vizualnog sadržaja. Dobiveni rezultati potvrdili su da vizualna kultura svakodnevno utječe na percepciju učenika, a kroz razne nametnute vizualne sadržaje utječe na kreiranje učenikovih vrijednosti. Međutim, potvrđeno je i da poticanjem učenika na kritičko promišljanje vizualne kulture dolazi do prihvaćanja sebe i odustajanja od nametnutih popularnih normi što doprinosi razvoju samopouzdanja i samoostvarenja te samosvijesti u odnosu na okolinu.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Znanost o umjetnosti, Likovne umjetnosti, Interdisciplinarno umjetničko polje, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Akademija likovnih umjetnosti, Zagreb

Profili:

Avatar Url Sonja Vuk (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

www.ufzg.unizg.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Elezović, Lora; Vuk, Sonja
„Kabinet čuda“, društvene mreže kao jedan od mogućih pristupa u nastavi Likovne kulture u osnovnoj školi // ACE 2022, ZBORNIK SAŽETAKA / Kolar Billege, Martina (ur.).
Zagreb: Siniša Opić, Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2022. str. 49-49 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
Elezović, L. & Vuk, S. (2022) „Kabinet čuda“, društvene mreže kao jedan od mogućih pristupa u nastavi Likovne kulture u osnovnoj školi. U: Kolar Billege, M. (ur.)ACE 2022, ZBORNIK SAŽETAKA.
@article{article, author = {Elezovi\'{c}, Lora and Vuk, Sonja}, editor = {Kolar Billege, M.}, year = {2022}, pages = {49-49}, keywords = {Instagram, likovna kultura, identitet u\v{c}enika, vizualna kultura}, title = {„Kabinet \v{c}uda“, dru\v{s}tvene mre\v{z}e kao jedan od mogu\'{c}ih pristupa u nastavi Likovne kulture u osnovnoj \v{s}koli}, keyword = {Instagram, likovna kultura, identitet u\v{c}enika, vizualna kultura}, publisher = {Sini\v{s}a Opi\'{c}, U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Elezovi\'{c}, Lora and Vuk, Sonja}, editor = {Kolar Billege, M.}, year = {2022}, pages = {49-49}, keywords = {Instagram, primary art education, pupils’ identity, visual culture}, title = {“Cabinet of curiosities”, social media as a possible approach to primary art education}, keyword = {Instagram, primary art education, pupils’ identity, visual culture}, publisher = {Sini\v{s}a Opi\'{c}, U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font