Pregled bibliografske jedinice broj: 1276135
„Kabinet čuda“, društvene mreže kao jedan od mogućih pristupa u nastavi Likovne kulture u osnovnoj školi
„Kabinet čuda“, društvene mreže kao jedan od mogućih pristupa u nastavi Likovne kulture u osnovnoj školi // ACE 2022, ZBORNIK SAŽETAKA / Kolar Billege, Martina (ur.).
Zagreb: Siniša Opić, Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2022. str. 49-49 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1276135 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
„Kabinet čuda“, društvene mreže kao jedan od
mogućih pristupa u nastavi Likovne kulture u
osnovnoj školi
(“Cabinet of curiosities”, social media as a possible
approach to primary art education)
Autori
Elezović, Lora ; Vuk, Sonja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
ACE 2022, ZBORNIK SAŽETAKA
/ Kolar Billege, Martina - Zagreb : Siniša Opić, Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2022, 49-49
Skup
ACE 2022, 3. međunarodna umjetničko-znanstvena konferencija na temu umjetnosti i kreativnosti u obrazovanju
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 01.09.2022. - 02.09.2022
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
Instagram, likovna kultura, identitet učenika, vizualna kultura
(Instagram ; primary art education ; pupils’ identity ; visual culture)
Sažetak
Učenici osnovnoškolskog uzrasta podložni su raznim manipulativnim utjecajima iz vizualne okoline, poistovjećuju se s popularnim osobama te kopiraju njihove stavove i način života. Razne društvene platforme, poput Instagrama, omogućuju veliku dostupnost tih vizualnih sadržaja. Stoga je Instagram korišten u nastavi na daljinu, održanoj zbog Covid-19 virusa. S učenicima osmih razreda osnovne škole provedeno je akcijsko istraživanje koje je imalo za cilj prepoznavanje skrivenih utjecaja iz vizualne kulture na identitet učenika. U prvom akcijskom koraku učenici su istraživali na koji način vizualni kontekst utječe na njih i njihove izbore. U drugom koraku izrađivali su vlastiti kabinet čuda kao kolekciju omiljenih predmeta, a u trećem koraku osmišljavali su putni kofer za ‘preživljavanje’ u školi. Tri nastavna dvosata spojena su u svojevrsnu virtualnu igru od sedam razina, tijekom koje su učenici poticani na prepoznavanje utjecaja vizualne kulture na vlastito mišljenje i izbor te im je omogućeno kreativno bilježenje i interpretiranje vizualnog sadržaja. Dobiveni rezultati potvrdili su da vizualna kultura svakodnevno utječe na percepciju učenika, a kroz razne nametnute vizualne sadržaje utječe na kreiranje učenikovih vrijednosti. Međutim, potvrđeno je i da poticanjem učenika na kritičko promišljanje vizualne kulture dolazi do prihvaćanja sebe i odustajanja od nametnutih popularnih normi što doprinosi razvoju samopouzdanja i samoostvarenja te samosvijesti u odnosu na okolinu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Znanost o umjetnosti, Likovne umjetnosti, Interdisciplinarno umjetničko polje, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)