Pregled bibliografske jedinice broj: 1276118
Odgojni aspekt suvremene vizualne umjetnosti kao moguće polazište cjeloživotnog učenja
Odgojni aspekt suvremene vizualne umjetnosti kao moguće polazište cjeloživotnog učenja // ACE 2020, ZBORNIK SAŽETAKA / Kolar Billege, Martina (ur.).
Zagreb: Siniša Opić, Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2020. str. 227-228 (poster, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1276118 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odgojni aspekt suvremene vizualne umjetnosti kao
moguće polazište cjeloživotnog učenja
(Pedagogical aspect of contemporary visual art
as a possible starting point for lifelong learning)
Autori
Vuk, Sonja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
ACE 2020, ZBORNIK SAŽETAKA
/ Kolar Billege, Martina - Zagreb : Siniša Opić, Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2020, 227-228
ISBN
978-953-8115-80-6
Skup
ACE 2020, 2. MEĐUNARODNA UMJETNIČKO ZNANSTVENA KONFERENCIJA, Zagreb, Hrvatska
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 18.10.2020. - 19.10.2020
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
generičke kompetencije ; kurikulum ; odgojni aspekt suvremene vizualne umjetnosti ; umjetničko obrazovanje
(curriculum ; generic competencies ; upbringing aspect of visual art)
Sažetak
Automatizacija poslova u 21. stoljeću, nemogućnost predviđanja znanja koje će biti potrebno u budućnosti te svijet prepun kontradiktornih informacija u kojem nema nepromjenjivih mjesta i trajnih vrijednosti, ukazuju da je u obrazovanju potrebno razvijati kompetencije koje se ne mogu kompjuterski generirati, generičke kompetencije kao što su kreativnost, inovativnost i poduzetništvo, empatija te izražavanje emocija. Stoga u umjetničko obrazovanje treba uključiti i nove umjetničke forme kojima nije dovoljno baviti se samo estetskim konceptima umjetničkog djela nego više društveno i kulturno utemeljenim pitanjima. Suvremena vizualna umjetnost koristi forme umjetničkog djela za stvaranje i oblikovanje svakodnevnog života pa tako prelazi iz estetike u etiku. Posebna pažnja posvećuje se osobi u kontekstu te njenim idejama, stavovima i emocijama, konstruiranju značenja pomoću umjetnosti i uključivanju umjetnosti u društvo povezivanjem s ekologijom, ekonomijom, politikom, psihologijom itd. To je odgojni aspekt suvremene vizualne umjetnosti koji je moguće primijeniti u odgojno-obrazovnom procesu ostvarenjem okolišne, društvene i mentalne ekologije pod pokroviteljstvom estetske paradigme te rješavanjem univerzalnih pitanja istine, dobrote i ljepote. U današnje doba ovakve teme su itekako potrebne da bi se održala ravnoteža između “unutrašnjeg” i “vanjskog” svijeta učenika. Ostale karakteristike suvremene vizualne umjetnosti koje se mogu povezati s odgojno-obrazovnim procesom su fokusiranje na glavnu ili univerzalnu temu i ideju, algoritamski pristup u raščlambi kreativnog procesa, interdisciplinarnost, suradništvo, upotreba novih medija, performativno učenje, istraživački pristup, postavljanje cilja, procesualni i participativni karakter, igra, stvaranje novih odnosa, poticanje više osjetila istovremeno. Ukoliko umjetničko obrazovanje nađe uporište u toj etičko-estetskoj komponenti umjetnosti, može se ostvariti cjeloviti razvoj učenika i postaviti temelji za daljnji razvoj učenikovih kognitivnih, emocionalnih i psiholoških osobina. Stoga Kurikulum predmeta Likovna kultura i Likovna umjetnost polazi od tema koje sistematično uključuju odgojni aspekt i razvoj generičkih kompetencija. To je jedan od mogućih načina za uspostavljanje temelja cjeloživotnog učenja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Znanost o umjetnosti, Likovne umjetnosti, Interdisciplinarno umjetničko polje, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)