Pregled bibliografske jedinice broj: 1275761
Primjena imerzivne metode na likovno izražavanje učenika u nastavi likovne kulture
Primjena imerzivne metode na likovno izražavanje učenika u nastavi likovne kulture // Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje, 17 (2015), 4; 1189-1218 doi:10.15516/cje.v17i4.1433 (domaća recenzija, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 1275761 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Primjena imerzivne metode na likovno izražavanje
učenika u nastavi likovne kulture
(Implementation of the Immersive Method on the
Artistic Expression of Students in Art Classes)
Autori
Vuk, Sonja ; Tacol, Tonka ; Vogrinc, Janez
Izvornik
Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje (1848-5189) 17
(2015), 4;
1189-1218
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
estesko iskustvo ; kreativni proces ; likovni zadatci ; strategije suvremene novomedijske umjetnosti
(aesthetic experience ; creative process ; strategies of new media art ; tasks in art classes)
Sažetak
Ovdje je predstavljena imerzivna metoda u nastavi likovne kulture. Opća shema te metode likovno- pedagoškog procesa primjenjiva je na svim obrazovnim razinama i sustavima. Imerzivna metoda temelji se na učenikovu razumijevanju nastajanja umjetničkih djela i usvajanju načina prizvodnje ideja i njihova izražavanja u vizualnom uratku. Prebacuje naglasak s usvajanja i ilustriranja likovnih pojmova u tradicionalnoj nastavi na povezivanje jezika svakodnevne vizualne novomedijske okoline učenika, bliskog strategijama jednog dijela suvremene umjetnosti, s usvajanjem jasno definiranih etapa kreativnog procesa i likovnih pojmova. Metoda se služi transferom u nastavi, terapeutskim aspektom umjetnosti i tzv. flowstate ili estetskim Iskustvom. U skladu sa značenjem riječi ‘imerzivno' (engl. immersion: ulazak u virtualni svijet, uranjanje, zadubljivanje, potapanje), metoda uči razumijevanju umjetničkog djela, ideje, konteksta i odnosa kao cjeline u kojoj pojedinac živi. Usvojeno se kritički primjenjuje na vlastitu okolinu analizom, estetskim intervencijama i ekološki i društveno osviještenim sudjelovanjem u životu zajednice. Takav pristup nastavi potiče intrinzičnu motivaciju kod učenika i ima snažan odgojni aspekt, što ukazuje na uspješnost te metode.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Likovne umjetnosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus