Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1275761

Primjena imerzivne metode na likovno izražavanje učenika u nastavi likovne kulture


Vuk, Sonja; Tacol, Tonka; Vogrinc, Janez
Primjena imerzivne metode na likovno izražavanje učenika u nastavi likovne kulture // Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje, 17 (2015), 4; 1189-1218 doi:10.15516/cje.v17i4.1433 (domaća recenzija, prethodno priopćenje, znanstveni)


CROSBI ID: 1275761 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Primjena imerzivne metode na likovno izražavanje učenika u nastavi likovne kulture
(Implementation of the Immersive Method on the Artistic Expression of Students in Art Classes)

Autori
Vuk, Sonja ; Tacol, Tonka ; Vogrinc, Janez

Izvornik
Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje (1848-5189) 17 (2015), 4; 1189-1218

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni

Ključne riječi
estesko iskustvo ; kreativni proces ; likovni zadatci ; strategije suvremene novomedijske umjetnosti
(aesthetic experience ; creative process ; strategies of new media art ; tasks in art classes)

Sažetak
Ovdje je predstavljena imerzivna metoda u nastavi likovne kulture. Opća shema te metode likovno- pedagoškog procesa primjenjiva je na svim obrazovnim razinama i sustavima. Imerzivna metoda temelji se na učenikovu razumijevanju nastajanja umjetničkih djela i usvajanju načina prizvodnje ideja i njihova izražavanja u vizualnom uratku. Prebacuje naglasak s usvajanja i ilustriranja likovnih pojmova u tradicionalnoj nastavi na povezivanje jezika svakodnevne vizualne novomedijske okoline učenika, bliskog strategijama jednog dijela suvremene umjetnosti, s usvajanjem jasno definiranih etapa kreativnog procesa i likovnih pojmova. Metoda se služi transferom u nastavi, terapeutskim aspektom umjetnosti i tzv. flowstate ili estetskim Iskustvom. U skladu sa značenjem riječi ‘imerzivno' (engl. immersion: ulazak u virtualni svijet, uranjanje, zadubljivanje, potapanje), metoda uči razumijevanju umjetničkog djela, ideje, konteksta i odnosa kao cjeline u kojoj pojedinac živi. Usvojeno se kritički primjenjuje na vlastitu okolinu analizom, estetskim intervencijama i ekološki i društveno osviještenim sudjelovanjem u životu zajednice. Takav pristup nastavi potiče intrinzičnu motivaciju kod učenika i ima snažan odgojni aspekt, što ukazuje na uspješnost te metode.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Likovne umjetnosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Akademija likovnih umjetnosti, Zagreb

Profili:

Avatar Url Sonja Vuk (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

doi hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Vuk, Sonja; Tacol, Tonka; Vogrinc, Janez
Primjena imerzivne metode na likovno izražavanje učenika u nastavi likovne kulture // Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje, 17 (2015), 4; 1189-1218 doi:10.15516/cje.v17i4.1433 (domaća recenzija, prethodno priopćenje, znanstveni)
Vuk, S., Tacol, T. & Vogrinc, J. (2015) Primjena imerzivne metode na likovno izražavanje učenika u nastavi likovne kulture. Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje, 17 (4), 1189-1218 doi:10.15516/cje.v17i4.1433.
@article{article, author = {Vuk, Sonja and Tacol, Tonka and Vogrinc, Janez}, year = {2015}, pages = {1189-1218}, DOI = {10.15516/cje.v17i4.1433}, keywords = {estesko iskustvo, kreativni proces, likovni zadatci, strategije suvremene novomedijske umjetnosti}, journal = {Hrvatski \v{c}asopis za odgoj i obrazovanje}, doi = {10.15516/cje.v17i4.1433}, volume = {17}, number = {4}, issn = {1848-5189}, title = {Primjena imerzivne metode na likovno izra\v{z}avanje u\v{c}enika u nastavi likovne kulture}, keyword = {estesko iskustvo, kreativni proces, likovni zadatci, strategije suvremene novomedijske umjetnosti} }
@article{article, author = {Vuk, Sonja and Tacol, Tonka and Vogrinc, Janez}, year = {2015}, pages = {1189-1218}, DOI = {10.15516/cje.v17i4.1433}, keywords = {aesthetic experience, creative process, strategies of new media art, tasks in art classes}, journal = {Hrvatski \v{c}asopis za odgoj i obrazovanje}, doi = {10.15516/cje.v17i4.1433}, volume = {17}, number = {4}, issn = {1848-5189}, title = {Implementation of the Immersive Method on the Artistic Expression of Students in Art Classes}, keyword = {aesthetic experience, creative process, strategies of new media art, tasks in art classes} }

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Social Science Citation Index (SSCI)
    • SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
  • Scopus


Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font