Pregled bibliografske jedinice broj: 1275614
Uloga učitelja u prikupljanju i afirmaciji zavičajne baštine
Uloga učitelja u prikupljanju i afirmaciji zavičajne baštine // Kakav odgoj želimo?
Zadar, Hrvatska, 2023. (predavanje, podatak o recenziji nije dostupan, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1275614 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga učitelja u prikupljanju i afirmaciji zavičajne
baštine
(The role of teachers in the collection and
affirmation of native heritage)
Autori
Buterin Mičić, Marija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Skup
Kakav odgoj želimo?
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 18.05.2023. - 20.05.2023
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Podatak o recenziji nije dostupan
Ključne riječi
Baština, identitet, učitelj, zavičaj, znanje
(Heritage, identity, teacher, homeland, knowledge)
Sažetak
Zavičajna baština promatrana kao zavičajno znanje ili zavičajna mudrost predstavlja važnu odrednicu identiteta ljudi i njihovog odgovornog odnosa prema okolini u kojoj žive i djeluju. Upoznavanjem zavičajne baštine ljudi ne upoznaju samo svoj zavičaj, njegovu prošlost, već na taj način mogu bolje upoznati sebe i ljude s kojima to zavičajno naslijeđe baštine. Obnovljeni interes za navedenu temu potaknut je učincima globalizacije s posebnim naglaskom na pojavu i šitrenje unificirane globalne kulture. Navedeno implicira promišljanje zavičajnog znanja i njegove uloge u životu ljudi pri čemu posebno važnu ulogu imaju učitelji. Inicijativa prikupljanja i proučavanja kulture i baštine mjesta u kojem su učitelji živjeli i profesionalno djelovali potaknuta je objavljivanjem Osnove za sabiranje i proučavanje građe o narodnom životu 1897. godine. Polazeći od navedenog, u radu se problematizira uloga učitelja u prikupljanju i afirmaciji zavičajne baštine te s njom povezane temeljene odgojne vrijednosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija